Hampaat ja niiden ikuinen kiristys tässä maailmassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Miksei ihmislapsen hampaat voi kasvaa suuhun suoraan niin kuin niiden pitäisi? Kasvaahan nenäkin päähän siihen kohtaan kuin pitää ja korvatkin ihan paikoilleen?? Miksi nuo hampaat aiheuttaa harmia kerrakseen koko ihmisen lapsuusiän menemällä rikki ja kasvamalla vinoon! Nyt on sitten meidän seitsemänvuotiaalla oikomishoito alkanut, olivat äsken iskän kanssa hammaslääkärillä. Etuhammas on nyt päättänyt kasvaa lähes kitalakeen ja se pitää sieltä saada venutettua pois paikoilleen. Purenta on aivan päin mäntyä, ilmankos ei kielikään oikeen puheterapiassa meinannut venua niin kuin piti. Syynä kaiketi tähän on edelleenkin se makea äidinmaitoni joka syövytti ja katkoi lapseni hampaat ja joita sitten anestesiassa poistettiin iso joukko. Nyt ne pysyvät sieltä sitten tulivat ihan mihin lystäsivät kun ei ollut maitohampaita edessä ohjaamassa paikoilleen. Jos joskus vielä ihmeen kaupalla saisin vauvan niin imettäminen rajoittuisi korkeintaan kuuteen kuukauteen, eka hammas kun näkyis niin tissin pistäisin piiloon!

No niimpä! Itellä on takana oikomishoitoja koko lapsuus ja miksi?? Ihan turhan takia. Kiltisti rautoja ja kaiken maailman häkkyröitä kyllä pidin, mutta tuloksetta. Itellä kasvaa ala etuhammas lähes kielen alla ja sitä ei voi poistaa koska alahampaat saattaa romahtaa vallan. Purenta on päin..sanonko mitä. Hammaslääkäri tokasi vain, et sun hampaat on niin vinot, ettei niille voi mitään..:(

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Jos mä lohdutan sua sillä, että meidän kakkosen maitohampaat pysyivät ihan normiajan suussa ja silti rautahampaat kasvavat minne lystäävät...
Mä lohduttelin kauhuissaan olevaa seitsemänvuotiasta sillä, että parikymppisenä olet todellinen kaunotar kun hampaasikin ovat loistavan suora rivi, äitisi ei koskaan saanut oikomishoitoja eikä isäsi koska purentamme olivat kelvolliset vaikka hampaat eivät ole ihan täydellisen kauniit. Tosin kaikilla meidän ikäisillä hampaat yleensä ovat persoonallisemmat kuin nykyisillä kakaroilla :D Onneksi lapsi on ens syksynä koululainen, iltapäivähoito kun hoitaa samalla maksulla lasten kuljettamisenkin hammaslääkäriin, lääkäriin ja terveydenhoitajalle! Vitsit kun olen tässä kohdassa ylpeä omasta kunnastani!

Yhteistyössä