Hampaanpoiston kokeneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Mulla poistettiin hammas muutama päivä sitten ja nyt suussa maistuu/siitä hampaanpoisto kolosta tulee ihan sellainen maku niinkuin siellä olisi 5 päivää vanha jauheliha kökkö :x :x
Onko tuo normaalia? :o
Sitäpaitsi se on edelleen tosi kipeä ja särkylääkettä täytyy syödä jatkuvasti :/

siihen pitää tulla/jäädä kunnon verihyytymä ja jollei sitä ole niin on 3vk särky taattu.
Eikä sitä saa kaivaa kielellä tai millään..

En saanu antibioottia. Siinä on mun mielestä verihytymä, mutta silti siihen koloon pääsee menemään ruokaa ym. Oon mä sit yrittäny vähän kaivella kielellä niitä ruuan tähteitä... :ashamed: :x Mutta vasta tänään ja hammas poistettiin siis torstai aamuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
En saanu antibioottia. Siinä on mun mielestä verihytymä, mutta silti siihen koloon pääsee menemään ruokaa ym. Oon mä sit yrittäny vähän kaivella kielellä niitä ruuan tähteitä... :ashamed: :x Mutta vasta tänään ja hammas poistettiin siis torstai aamuna.

Mulla vain viisurinpoiston jälkeen annettiin antibiootti. Noiden neljän kulmahampaan poistosta en sitä saanut. ...eli oisko jotenkin kiinni siitä, mikä hammas poistettiin, että tarviiko sitä...

Juu, tiedän, että verihyytymä on normaalia, mutta tuo maku :x
Silleen jos "imasee" ni se maku tulee suuhun.
Luulen kans että koloon on jääny ruokaa.
Se hampaan ydin oli pahasti tulehtunut, silloin kun se hammas poistettiin, ni voisko olla että se maku johtus siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Mulla vain viisurinpoiston jälkeen annettiin antibiootti. Noiden neljän kulmahampaan poistosta en sitä saanut. ...eli oisko jotenkin kiinni siitä, mikä hammas poistettiin, että tarviiko sitä...
Mulla on poistettu myös viisuri, enkä saanu silloinkaan antibioottia. Nyt poistettiin seuraava takahammas viisurista. Oli tosi tulehtunut ja älyttömän kipeä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Mulla on poistettu myös viisuri, enkä saanu silloinkaan antibioottia. Nyt poistettiin seuraava takahammas viisurista. Oli tosi tulehtunut ja älyttömän kipeä!

Hmm.. oisko sit takana se, et jos sen voi epäillä enemmän aiheuttavan tulehduksen niin sitten antavat. ...tosin mun tapauksessa turhaa, koska tulehdusta ei valmiiksi ollut ja kuurin jouduin muista syistä jättämään kesken eikä tulehdusta silti tullut. Noi neljä muuta hammasta mulla taas oli alkujaankin täysin terveitä (poistettiin oikomishoitoa varten), joten ehkä niiden ei katsottu olevan tulehdusvaarassa tms.

Mut sinuna kyllä pirauttaisin päivystävälle hammaslääkärille ja kävisin tarkistuttamassa. Eihän se haittaa, että tarkistuttaa, kun kerran jotain ongelmaa on. :)

Kiva! Täällä ei ole päivystystä vasta kuin maanantaina! |O :headwall:

Hmm... eikö sairaaloissa ole yleensä joku tämänkin alan päivystäjä? (tai sairaaloissahan on joku jokaisen alan päivystäjä, miksei joku suupolin lääkärikin...)

Googlettelin: ei välttämättä ole. :( ...mutta mitä jos soittais ja kyselis joka tapauksessa. Meinaan jos on joku tulehdus alkanut, oishan siihen kiva saada lääkkeet mahdollisimman nopeasti..

Soitin päivystykseen (siis ei hammalääkäripäivystykseen vaan tk ) ja sieltä kertoivat, että hammaslääkärin päivystys on tunnin ajan. Lähdin kiireesti ajamaan sinne ja päivystys oli sit ilmoittanut hammaslääkärin vastaanottoon, että yksi ois vielä tulossa ja siellä he sitten odottivat minua. :) Vaikka siis päivystysaika oli jo menny.
Hammaslääkäri putsasi kolon ja laittoi jotain ainetta. Sain myös reseptin Burana 800mg ja antibioottiin.
Kyllä palstalla taas tiedettiin, tulehtunuthan se oli :flower:

Uusimmat

Yhteistyössä