Hampaanpoiston jälkeen! :(

  • Viestiketjun aloittaja poistettu7
  • Ensimmäinen viesti
poistettu7
Eli täällä olenkin käynyt tuskailemassa ylä poskihampaan kanssa jota juurihoidettu 7kk ja sitten todettiin tulehdus juurenkärjessa ja vaikka mitä. Tänään sit poistettiin, pelättiin ensin että poskionteloyhteys muttei kuulemma ollutkaan. Laittoi silti Jtn ja pari kolon yli menevää tikkiä. Kolo näkyy silti ja on verinen. Nyt alkoi törkeä kipu vaikka aamulla 10 oli toimeenpide. Lisäksi vieläkin välillä tihkuu verta ja oikea puoli naamasta turta.. ei paljon turvonnut mutta huulet näyttää oudolta jne. Tulee verta sen toisen hampaan päälle usein.. :( Kauanko voi tihkuu vielä ? :( Ja tää särky vaan pahenee? :(
 
Ota teepussi. Ihan tavaallista liptonia tai mitä nyt onkin. Kastele se ja laita hampaiden väkiin ja kevyesti pure jokunen minuutti.

Ja huomenna hae puolukoita ja tee niistä sokeritonta mehua ja purskuttele ja juo.

Teen ja puolukan parkkihapot auttavat verenvuodpn tyrehtymiseen ja puolukan c-vitamiini auttaa soluja uudistumaan ja hhava paranee nopeammin.
 
vierailija
Multa poistettiin viikko sitten torstaina alaposkihammas ja vielä sunnuntaina maistui veri suussa, vähän tihkui. sitten se loppui. Särkylääkettä piti ottaa seuraava päiväkin. Ota särkylääkettä ja lepää. Ei saa rehkiä, urheilla, saunoa, eikä pulssia nostattaa 5 päivään.
 
vierailija
Et sitten laittanu hernemaissipaprikaa poskelle? Se on ihan ehdoton. Turvotusta ei välttämättä ole tänään, mutta odotas huomista!

Buranaa _pitää_ syödä ainakin pari päivää, vaikkei niin särkisikään. Lisää verenkiertoa alueella ja nopeuttaa paranemista. Itse olen saanut hampaanpoistojen jälkeen ihan Panacodia ja Burana800:sta.

Sitä koloa ei saa sörkkiä millään. Syö jugurttia, pilttiä, jäätelöä...kaikkea viileää / kylmää. Tai vaikka proteiinijuomaa, smoothieita jne.

Joo, sitä särkee. Ota buranaa. Oikeasti.
 
vierailija
Et sitten särkylääkkeitä ole ottanut? Jo eilen neuvoin ottamaan ensimmäisen ennenkuin puudutus kokonaan häviää. Minulle hammaslääkäri kirjoitti viikon reseptin särkylääkettä viisaudenpoiston jälkeen. En tosin niitä montaa päivää syönyt, mutta useamman kuitenkin. Samoilla lääkkeillä meni toisenkin puolen viisureiden poisto.
 
poistettu7
Joo no eilen kävin näytillä ja kuulemma hyytymä ok. Sen päällä vielä verkkona muutama rikki ettei lähde tms. Kipua on vielä.. ja kun samalta puolelta täytti kulmahampaan biokalkilla niin sitäkin särkee. :/ Poski vielä jännä ja hymyilessä tms tuntuu ku ois joku pallo siinä. Päällepäin ei turvota. Vaan nenän vierestä (kulmahammas - kerran täytetty biokalkilla, sit oli viikon pelkät duo tipat ja nyt taas biokalkki ) ,oireilee ja poistokuoppa sitten säteilee. Samalla oikealla puolella kaikki. Lisäksi sattuu kaikkiin oikeanpuoleisiin hampaisiin ja kosketusarat :O
Burana ollut 6kk tauolla koska sairasti taannoin vatsalaukun tulehduksen, ilman muuta muuten sitä ottaisin !!!
 
vierailija
Et sitten särkylääkkeitä ole ottanut? Jo eilen neuvoin ottamaan ensimmäisen ennenkuin puudutus kokonaan häviää. Minulle hammaslääkäri kirjoitti viikon reseptin särkylääkettä viisaudenpoiston jälkeen. En tosin niitä montaa päivää syönyt, mutta useamman kuitenkin. Samoilla lääkkeillä meni toisenkin puolen viisureiden poisto.
Mun tytöltä poistettiin perjantaiaamuna viisaudenhammas eikä hän tarvinnut yhtäkään särkylääkettä sen jälkeen. Ei niitä tosin määrättykään, mutta ei siis ottanut käsikauppalääkkeitäkään. Ihan normaalisti hän on elänyt hampaanpoiston jälkeen, käynyt lenkillä ja siivonnut - ei noita kiellettykään.

Oudolta kuulostaa ap:n särky. Ei itsellänikään ole koskaan tuolla tavalla särkenyt hampaanpoiston jälkeen.
 
poistettu7
No kuulemma normaalia särky kun iso poskihammas. Kävin näytillä ja nyt sitten sain jonkun sienen siihen koloon :eek: ja kivasti vuotaa taas. Kuulemma itsestään sulautuu. Oli muuten ok hyytymä mutta kuulemma ei tarpeeksi täynnä se kolo. Huoh.
 

Yhteistyössä