Hampaan poistosta asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos saa antibioottikuurin poiston jälkeen niin pitääkö se käydä erikseen ostamassa vai saako suoraan hammaslääkäriltä? Paljonkohan mahtaa maksaa? Entä millaista syötävää voi syödä jäätelön lisäksi?

Hammaslääkäri kirjoitti v-pen reseptin ja se maksoi muutaman euron apteekissa. se erillinen hammaslääkärikäynti maksoi vähän, koska laittoivat jotain lääkettä suoraan kuoppaan. En siis saanut lääkekuuria hampaan poiston yhteydessä vaan pari päivää sen jälkeen kun hammas yhä vaivasi.

Apua..millanen operaatio toi aikuiselta hampaanpoisto oikein on?! En nyt puhu viisaudenhamnpaista vaan mulla kans yx hammas joka pitäny poistaa jo lapsena kun on "ylimääräinen".. en sillon suostunut ja nyt oon harkinnu sen poistattamista..mutta kun miettii miten kauan se tuossa jököttäny..iiik en taida kuitenkaan uskaltautua!

Hammaslääkäriltä pitäisi saada resepti, jonka voi sitten hakea apteekista. Näin ainakin ennakkoon otettavien antibioottien kanssa.

Hampaanpoisto ei ole hirveän kamalaa. Multa kiskottiin varhaisteininä montakin hammasta, yksinkertaisesti kunnon puudutus ikeniin ja sit vedettiin irti. Koko suuta ei ikinä puudutettu, korkeintaan toinen puoli kerralla. Itse toimenpide oli joka kerta paljon helpompi kuin etu- ja jälkikäteen tuntui. :)

Kiskottiinko sinulta ne ylhäältä vai alhaalta? Eroaako alahampaan poisto jotenkin ylähampaista, onko se siis kamalampaa? Olen näin kuullut että olisi... Miten sinulla parani se poistetun hampaan kohta? Tuliko koskaan mitään ongelmia?

multa poistettiin alhaalta hammas..mulla ei ole ollut mitään kipuja..ja nyt siinä on keinojuuri,joka odottelee paranemista..ja sit siihen laitetaan kruunu päälle..

Viisaudenhampaiden poisto ei ainakaan sattunut yhtään. En usko, että muut hampaat tekevät poikkeuksen. Puudutteet ovat niin hyviä. Mutta jos on ylimääräinen hammas, en tiedä joudutaanko kuvaamaan ja katsomaan missä sen juuret menee ettei poiston yhteydessä vahingoiteta viereisten hampaiden juuria. Tuskin sattuu silti. Antibioottikuurin saa ennen poistoa ja kipulääkkeitä myös.

Yhteistyössä