Hampaan ien valkoinen,kipeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko hammaslääkäriä paikalla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko hammaslääkäriä paikalla?

Vieras
moi. Yrititn ties kui kauan etsiä googlesta mutta tuloksetta.. En löytänyt mitään vastaavaa.

Osaisko joku kertoo mikä mun hampaaseen on tullut.
torstai iltana mun ylhäällä olevaa kulmahammasta alkoi särkeä ja ibumax auttoi. Se auttoi vielä perjantaina mut sit ei enää.. Panacodikaan ei tehoa.
Hampaan ikenessä oli kova särky ja kipu. Kuumaa, esim kahhvia en kyennyt juomaan enää eilen. Ikenessä ihan hampaan vieressä näkyi sunnuntai aamuna pieni punainen piste. Koko päivän kohtaoli kipee,sitä jomotti ja särki ja siinä oli kova paineen tunto.Illalla siinä samasssa kohtaa oli valkoinen läiskä ja toisella puolellahammasta myös oli nyt vastaava. Kynnellä sain sen valkoisen pois ja verta tuli alta... Kipu oli edelleen kova ja "järjen" menetettyäni pesin muutamaan otteeseen sen kohdan niin että verta tuli ja tuli...

Kipu ehkä helpotti mutta siinä on koko ajan sellainen paineen tuntu. Aamulla sain huomata että koko hammasta reunustaa valkoinen alue. Se ien on ehkä noin puolen sentin verran valkoinen hampaan ympäriltä. Kahvi ei enää vihlonut aamulla mutta hammas heiluu ja on edelleen arka. En uskalla pestä hammasta... Ja tuohon valkoiseen en uskalla koskea...

Mistä ihmeestä on kyse?
Pesen säännöllisesti ja hyvin hampaat. Hammaslääkäriin en pääse kun olen toisella puolen suomea sukulaisten luona.

varohan ettei tulehdus leviä, siellä taitaa olla märkää ikenessä. Vaarallista jos pääsee hengitysteihin päin leviämään. Pikaisesti päivystävälle lääkärille.

Mee ihmeessä käymään jossain hammaslääkärissä, luulis siellä olevan yksityisiä? Nuo hammasjutut on sellasia, et ne kannattaa aina hoidattaa mahdollisimman nopeesti.