HammasSilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilla2009-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm..onko enemmän kokemuksia kuitusilloista? Onko mahdollista korvata poskihammasta(alhaalla) tämmöisellä? (Olisi kiva edes väliaikaisratkaisuna, sitä odotellessa että olisi uskallusta/rahaa laittaa implantti!)

Hammmaslääketieteen oppilaitotsella Turussa tehty ensimmäinen silta,25-30 vuotta sitten.Ei ongelmia.
Toinen silta yksityisellä 10-15 vuotta sitten.Ei ongelmia.

Mainittakoon että hammaslääketieteen laitoksella tehty silta tehtiin ns. oppilastyönä valmistuvalla H-lääkä-
rillä pätevän Virosta olevan opettajan valvonnassa.Silta on huomattavasti halvempi mitä yksityisellä lää-
kärillä.Kuitenkin hoitoon pääsyn mahdollisuudet ovat rajalliset paikkojen väähyyden johdosta.

Joku tiedusteli,miten silta on kiinnitetty? Silta sementoidaan puuttuvan tai puuttuvien hampaiden vie-
reisiin hampaisiin.Täydennetty hammas jätetään irti ikenistä.Siksi sitä tulee itsehoitaa myös huolella ai-
van kuten muitakin hampaita.

Hoitoon sisältyy useampi käynti,siitä huolimatta ei tarvitse ilman kalustoa olla,sillä väliaikainen muovista
tehty silta korvaa väliaikaisesti pysyvän sillan.

Edelliseen/
Mainitsen vielä kun väitettiin sillan kestoksi 10 vuotta,että silta seokseni on kultaa sekä ylä että alahampais-
tossa.Ehkä se kertoo osaltaan niiden pitkän iän.En muista että olisi ollut puhetta lääkärien kanssa sillan
keston pituudesta.

On huomiotava että käydään kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi jo hammassiltaa lääkärin ehdotettaessa. Esim olisiko implantti kuitenkin se parempi. Jos siltaan madalletut hampaat eivät pysy ehjinä niin silta on sitten menetetty

Kannataa tosiaan kysy ammattilaisten mielipide, siitä mikä on paras vaihtoehto omille hampaille. Itse olin lueskellut internettiä ympäri ja olin sitä mieltä että hammassilta on se mitä tarvitsen. Kävin Turun Hammaslääkäri Aboadentissä ilmaisessa konsultaatiossa ja selvisi että minun tilanteessa hammassilta ei sovellu. Laitettiin implantilla uusi tekohammas ja palvellut todella hyvin, aivan kuin oikea hammas. Hieman kalliitahan nuo implantit on, mutta hampaiden kanssa ei viitti lähteä tinkimään.
-Matti

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä