hammasl'ääkäripelko..miten voittaa se

mulla aivan järjettömän kammottava hampilekuri kammo/pelko..suunnilleen kidutusta pahempi paikka mulle joten siksi aikaa vierähtänytkin jo vuosia:(
miten voittaa tuo kammo? se puudutuspiikki siinä kauheinta kun muutenkin piikkikammo

Mennä sinne lääkärille. Itellä se on niin lieventynyt. Muistaa vaan, ettei sinne nyt ainakaan kuole. :hug:

Pitää vielä mainita, että pelkoni on täysin psyykkistä eikä kohdistu juuri hammaslääkäriin vaan siihen tilanteeseen. (Paniikkihäiriöisellä se on verraten kamalaa, pitää kokoajan miettiä omaa jaksamista.)

Mutta hyvin on lähtenyt operaatio 'hampaat vihdoin kuntoon' käyntiin. Viimeviikolla ilman piikkejä ja muuta poistettiin hammas, paikattiin ja putsattiin. Kipu on suhteellista. :D <br><br>

toinen
Moi,

Itse kärsin myös hammaslääkäripelosta ja piru siellä on käytävä!

Valitse sellainen hammaslääkäri, joka on erikoistunut pelkopotilaaseen. Niitä löydät ainakin yksityissektorilta. Juttele hänen kanssaan, että pelottaa kovasti!

Itse juttelin asiasta lekurin kanssa ja hän otti asian tosi hyvin ja ennen kaikke otti minut huomioon. Joka kerta hammaslääkärissä käydessäni hän kertoo mitä tekee ja miltä voi tuntua. Nyt itse asiassa ei pelota enää niin paljoa... :)

Ei muuta ku menet.

Minä paraskin sanoja.Olen karannut jopa odotustilasta kotia takas aikuisiällä!Niin kammottavaa se on mut nyt viime vihon kun on aivan pakko ollut hoidattaa hampaita niin olen mennyt.ovat järkyttävän kipeiks tullut ja moni hammas.
Ovat myös siinä kunnossa että rahaa palaa ja paljon korjaamiseen.Eli menehän ajoissa tai saat istua siellä monet tunnit viel kauemmin!!

Kivaahan se ei ole!

tääl yks joka tunnustaa kans kärsivänsä aivan julmetusti hammaslääkäri pelosta.rupee pelkkä ajatuskin suorastaan heikottaan.
auttaa en voi siuta täs asiassa kun en ittekkään tiedä miten pääsis täst eroon,kertokaa miullekin oi te viisaammat.

No täälläkin yksi pelkuri. Yhdessä hampaassa on ollut pitkään reikä ja nyt siihen on lohjennut huikea kolo (miten niin nyt, vuosi sitten se jo lahosi :ashamed: ), mutta en vaan pysty varaamaan aikaa.

Ja mä siis käyn jo pelkopotilaisiin perehtyneellä tohtorilla... Loistava lääkäri, mutta kynnys on silti liian korkea siihen kidutuspenkkiin nousemiseen.

Pakkoko ihmisellä on olla hampaat?? Eikö myö aikuisetkin voitas vaan luputtaa soseita niin kuin noi pikkuruisetkin?

Yyh, tuli taas hammasstressi :$

Paha sanoa, mulla kans ihan järkyttävä hammaslääkäripelko. :/ En ole uskaltanu mennä vaikka yks hammas on lohjennu aikaa sitten.

Mulle tuottaa tuskaa jopa käyttää muksuja siellä, mutta koetan aina kätkeä pelkoni, ettei muksut alkais pelkäämään. Ilmeisesti ihan hyvin olen onnistunutkin, koska he menee ihan ilosin mielin yleensä hammaslääkäriin. :eek:

Jos teidän pelkonne liittyy kipuun niin voin sanoa että hammashoito on edennyt 5 vuodessa suurin harppauksin ja hoito todellakin on kivutonta ja jos jotain tuntuu on se hyvin pientä. Mulla itsellä on erittäin matalakipukynnys mutta nyt kun olen hoitanut pois 4 viisaudenhampaat ja tehnyt kaksi juurihoitoa niin voin sanoa että kivutonta, nopeaa ja helppoa. :D (pepsodent hymy)

Yhteistyössä