Hammaslääkäripelkoiset??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun mulle jäänyt pelko hammaslääkäriin jo ekaluokalta kun vedettiin pois hampaita jotka olisi pitänyt lähteä itsestään, mutta mulla ei lähtenyt. Ne revittiin irti alaluokilla. Sen jälkeen ollutkin puhdas 0-reikiä ja ainuat toimenpiteet hammaskiven poisto.

Mutta onko oikeasti samanlaisia kuin minä, että vaikka antaa sormensa amputoida ennenkuin porata hammasta, siis oikeasti hammaslääkärikammoisia??

:wave:
Juu, kymmenen vuoden jälkeen menin yksityiselle, kun siellä sai itse "sanella", mitä mun hampaille saa tehä..
Pari kuvaa ottivat, ja sitä kautta tutkivat, missä kunnossa mun hampaat on, kun en kestä ees sitä tikkua :x tai sitä kun se peili osuu hampaisiin :x :x

täällä toinene!!! miullekkaan ei oo tehty oikeestaan mitään muuta ku optettu irti pari hammasta ja yks pien reikä porattu (eikä mikään niistä ees sattunut) ja pelkään hammaslääkäriä kun ruttoa...varmaan johtuu siitä kun pienestä saakka kaikki pelotellut hirveesti miten kauheeta on hammaslääkärissä :/

Mul jäi kammo ku lapsena porattiin reikiä ilman puudutusta :$ Kammo hävis vasta lukiossa, mut kävin silti joka vuosi säännöllisesti tohtorilla vaik puntit tutisi. Nykyään se on ok.

Mulla aivan hirvee kammo.Viisuria leikkas joku sadisti.Ei puuduttanu kunnolla.Huusin ja yritin karataki :ashamed: Hoitajat piti mua paikoillaan ja lääkäri vaa leikkas.Meinas taju lähtä.Mun synnytyksetkään ei käyny niin kipeetä,vaikka kakkonen tuli yhellä rysäyksellä ilman mitään puudutuksia.
Hammaslääkäriin mua ei saa enää ku pakkopaidassa! :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Mulla aivan hirvee kammo.Viisuria leikkas joku sadisti.Ei puuduttanu kunnolla.Huusin ja yritin karataki :ashamed: Hoitajat piti mua paikoillaan ja lääkäri vaa leikkas.Meinas taju lähtä.Mun synnytyksetkään ei käyny niin kipeetä,vaikka kakkonen tuli yhellä rysäyksellä ilman mitään puudutuksia.
Hammaslääkäriin mua ei saa enää ku pakkopaidassa! :snotty:

:o :o :o :o :o

Mulla kanssa karmee kammo ..... sitä en oo koskaan ymmärtäny että miks ne ilman puudutuksia poraa lapsilla :/ ja jos meinaavat että pelkää enemmän piikkiä niin kysyisivät edes :kieh: oon tullu siihen johtopäätökseen että säästötoimet .... puudutushan maksaa joten ....

2 vuotta sitten laitatin hampaani kuntoon ... 5 reikää ... ja nyt kerään rohkeutta mennä uudelleen tarkastukseen :ashamed:

Minä pidin peruskoulun jälkeen 8 vuoden tauon hammaslääkärikäynneissä. Itkua tuhertaen menin tarkastukseen yksityiselle ja sieltähän se pommi tipahti. 11 reikää ja viisaudenhampaat kaikki poistettava. :snotty:
Sen jälkeen sitä juostiinkin puoli vuotta aika tiukkaa tahtia lekurilla, tais mennä rahaakin parisen tonnia. Mutta nyt on hampaat ehjät ja voi huoletta pureskella molemmilla puolilla suuta ;)
Sen päätin että mun suuhun ei yksikään konitohtori enää käpälöitänsä iske, sen verran pahat muistot jäi ala-asteen hammaslääkäristä! Joka vieläpä sattui olemaan koulumme rehtorin vaimo... Viisaudenhampaatkin lähti osaavan ihmisen käsissä niin sutjakkaasti irti, ettei siinä edes ehtinyt pelätä :)
Elämä on paljon mukavampaa kun on purukalusto kunnossa. Rohkeesti vaan niitä aikoja varaamaan ja kertokaa jo puhelimessa peloistanne...

Yhteistyössä