Hammaslääkäripelko=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelko

Vieras
Huomenna olisi pakko lähteä käymään hampilääkärissä kun hampaassa on ihan jumalaton särky,viime yö meni valvoessa=(
Särkylääkkeet ei auta...mutta vielä enemmän ahdistaa ja masentaa ajatuskin siitä että joudun hammaslääkärin käsittelyyn!=/
Ja saa haukkuakin,mutta viimeksi olen käynyt n.neljä vuotta sitten hammaslääkärillä=Oniin paha pelko etten ole uskaltanut,eikä ole hampaisiin sattunut,mutta tottakai olisi pitänyt käydä hoidattamassa hampaita kun reikiäkin on =(
Joten hävettää siksikin mennä lääkäriin kun suu on niin huonossa kunnossa ja kun on niin huonoja kokemuksia hammaslääkäristä=(
Tietääkö kukaan että saako tavan tk.n hammaslääkärissä muuta kuin ne puudutuspiikit?esim.ilokaasua jne....
Tiedän ettää sitten on paljon parempi olla kun se on ohi mutta voi helvetta kun pelkään niin sitä porausta ym.että tuntuu kuin tulisi jo nyt oksennus=(((

Muita saman ongelman kanssa painivia?

Mulla on toi sama ongelma. Aina on ollu, mut sit kun sairastuin paniikkihäiriöön niin se on ollu jotain kamalaa. Ne ei anna tavan lääkäristä mtn ilokaasuja. Mulle ollaan teekoossa oltu vielä jumalattoman töykeitä. Jos on pelkoja, niin kannattaa mennä ihan yksityiselle ja sitten ihan suoraan sanoa, että pelottaa. Ja jos siltä tuntuu, niin tirauta itku, se rentouttaa oikeesti ja sit ei enää niin pelota. Ite meinaan aina pyörtyä siihen penkkiin, mut jotenkin siitä on sitten aina selvinny. Ja kyllä säkin selviät! Sit se on ohi taas. :)

Mä olin just alkuviikosta ja ei kaduta. :)
Mainitsin pelosta jo aikaa varatessa ja vielä lääkärille siinä samalla ennenkuin aloitettiin. Mulle laitettiin vain puudutteet, mutta teki senkin niin hellävaroen ettei sattunut yhtään. Ensimmäisen kerran ikinä puudutuskin toimi niin hyvin, etten tuntenut lainkaan kipua. :)

joo samoin minä..ihan vituttaa suoraan sanoen ku tää kipu yltyi näin pahaksi että joudun menemään lääkäriin=Otoisaalta taas olen hyvilläni että samalla saa katsottua mikä on suun tilanne ja tietysti tuon kivun pois,mutta siltikin se hoidon mahd.kivuliaisuus kammottaa=/ja ne hajut,äänet.....

Mulla on jumalaton pelko ja mua ei saakkaan ees kivuissani hammalääkäriin. Viimeks käynyt ehkä 8 vuotta sitten.

Jokaikisiessä hampaassa on reikiä, useita, muutama sellanen missä on vaan reikä, eli ei mitään tosta ikenen pinnasta ylemmästulevaa osaa.

Etuhampaat ihan mustat.

Mä aion vaikka kuolla sepsikseen, hammaslääkäriin en mene. Että siinä teille pelkoa.

no mullekki oltu yleensä töykeitä,eivät ota mitään kantaa ku sanoo että pelottaa,enemmänkin vaan ovat silleen että "huhhuh,iso ihminen pelkää hammaslääkäriä"=Osiksi inhian tonne meidän tk.hammaslääkäriin mennä=(kyllä ne siis puudutteet laittaa mutta eivät yhtään tunnu ymmärtävän mun pelkoa ja hyvä kun edes laittavat lisää puudutetta jos sanon et sattuu vielä!=O
Suoraan sanoen siellä on iha kusipäälääkäreitä,jotka on jo mun lapsuudesta lähtien olleet samanlaisia idiootteja=(

Ota mp3-soitin mukaan ja äänet täysille. Sillon niitä poran ikäviä ääniä ei niin tunne. Sitten pidät silmät kiinni ja "laulat" mielessäs niitä sanoja ja muistelet miten ne jatkuu. Jos sattuu niin puristat kättä -- se kipu on siedettävämpää ja hellittää sitä toista inhottavaa kipua. Ja eikun vaan jotain parfyymia kaulaan, eihän se kohteliasta ole mut kun ne hajut on tosi inhottavia. Pahan olon yllättäessä kättä pystyyn ja pidät taukoa. Tsemppiä.

Kannattaa käydä säännöllisesti , niin ei tule kynnystä mennä. Itse häpesin oman suuni kuntoa ja kynnys mennä oli tosi korkea.Varmaan pari vuotta keräsin rohkeutta :/ Nyt käyn puolen vuoden välein poistattamassa hammaskivet jaei pelota ollenkaan =) Tsemppiä huomiseen =)

mulla lähti hammaslääkäri pelko kun kerran käväsin yksityisellä hammaslääkärillä. Hieman erilainen palvelu siellä. Voisikko sellainen lievä rauhoittava auttaa? Itse sain sellaisen kun otettiin selkäydinnäyte. Hammaslääkärissä viimeksi pärjäsin ihan puudutuksella.

juu saman ongelman kanssa tapelaan täälläkin 3 reikää ainakin olisi hampaissa mutta ku ei vaan saa varattua sitä aikaa..
Muutenkin ärsyttää ihan h......i kun itsekkin tietää jos kävisi kerran vuodessa tarkastuksessa niin ne mahdolliset reiätkin olisivat vain kiilteessä ja paikkauksn voisi tehdä helposti ilman puudutustakin nyt kun odottelee aina siihen asti että on pakko pakkaus sattuu paljon enemmän

kiitos kaikille vastauksista ja tsempeistä,niitä tarvitaan=)yritän vaan vakuuttaa itteni etten kuole vaa olo paranee,luulen tosiaan että se henkilökunta siellä eniten vaikuttaa asiaan,joten yksityinen voisi mullekkin paremmin toimia=/

kiitos kaikille vastauksista ja tsempeistä,niitä tarvitaan=)yritän vaan vakuuttaa itteni etten kuole vaa olo paranee,luulen tosiaan että se henkilökunta siellä eniten vaikuttaa asiaan,joten yksityinen voisi mullekkin paremmin toimia=/

Ja nyt ku hoidat leegot kuntoon pidät ne kunnossa, kerran vuoteen tarkastus tai jos oikein kammottaa 2x vuoteen ni ei tarvii paljon porailla.

Mä olen vaan yhden noista neljästä yleisanestesiassa tapahtuneista hammashoidoista maksanut itse ja se maksoi noin 2800euroa vuonna 2003. Silloin ei poistettu viisureita kun ne oli poistettu jo aikaisemmin, mutta paikattiin useampi reikä. Tampereella Hammassairaala Oralissa tehtiin tämä.

Olen 24v ja viimeks oli hammaslääkärissä lukioikäisenä 17v:nä. Mä vaan pelkään ihan jumalattomasti. Lapsena poistettiin niin paljon hampaita, kun eivät itsestään lähteneet, kai se kammo siitä on jäänyt. Mulla ei ole kuin yksi reikä todettu sillon joskus, vaikka kai niitä nyt enemmän on, vaikkei vielä särjekään. Poskihampaissa joissain on jotain mustia pisteitä..hmm toiv. ei reiän alkuja.

Olen 24v ja viimeks oli hammaslääkärissä lukioikäisenä 17v:nä. Mä vaan pelkään ihan jumalattomasti. Lapsena poistettiin niin paljon hampaita, kun eivät itsestään lähteneet, kai se kammo siitä on jäänyt. Mulla ei ole kuin yksi reikä todettu sillon joskus, vaikka kai niitä nyt enemmän on, vaikkei vielä särjekään. Poskihampaissa joissain on jotain mustia pisteitä..hmm toiv. ei reiän alkuja.

Nyt ko varaat huomenna ajan niin päset paljon helpommalla kuin odotat 5v että ne o juurihoidon tarpeessa

Totuus on, että kannattaa ehdottomasti käydä säännöllisesti hammaslääkärissä. Se pieni kipu mitä siellä kokee, on pientä hammssärkyyn ja hampaiden menettämiseen verrattuna.

Yhteistyössä