Hammaslääkäri pelko palaitui

Mulla poistettiin tuo sama aika hammasta..
sillä mieslääkärillä hiki vaan virtas ja sanokin, ettei oo vastaan tullut moista.. juuret oli kyllä kiekuraiset, kun vihdoin irtos!
"kiero ihminen kierot juuret"!:LOL:
Voimaa käytti kyllä ja varoitteli, että naama saattaa mustua ja mustelmia tulla, mut ei tullut (y)
Olihan sekin kokemus o_O

Mulla taas lieveni hammaslääkäripelko ihan tosi hyvän hammaslääkärin ansiosta ja aion jatkossakin käydä sillä täti ihmisellä tarkistamassa ja korjauttamassa hampaani(y)

Minun hammaslääkäri on hyvin pätevä mutta joskus joutunut jotain kohtaa hoitamaan useamman kerran, ongelmat ei aina johdu lääkärin taidottomuudesta vaan ongelman vaikeudesta asiakkaan suussa.

On kyllä kaameaa touhua. Itse en niinkään pelkää, mutta ärsyttää ja nolottaa aina mennä aukoman suutaan vieraille ihmisille. Aina tulee huono omatunto, kun ei ole tarpeeksi harjannut, eikä aina käyttänyt hammaslankaa.

On kyllä kaameaa touhua. Itse en niinkään pelkää, mutta ärsyttää ja nolottaa aina mennä aukoman suutaan vieraille ihmisille. Aina tulee huono omatunto, kun ei ole tarpeeksi harjannut, eikä aina käyttänyt hammaslankaa.
No tuo hampaiden hoito on nykyisin niin vaativaa, ettei kukaan taida siitä suoriutua, ainakaan jos on töissä tai paljon lapsia ja vähän aikaa

Se on mulla ainakin todella syvään juurtunut. Lapsuuden negatiiviset kokemukset seuraavat yhä mukana, vaikka olen saanut kymmeniä positiivisia kokemuksia. Ne lapsuuden kauhu-tädit ja -sedät ovat jättäneet syvät arvet.
Mulla olikin useampi vuosi taukoa, että en kerta kaikkiaan uskaltanut mennä näyttämään suuta hammaslääkärille, mistä seurasi useamman hoitokerran putki, joka kerta oli yhä helpompi mennä sinne odotushuoneeseen. Tämä lieventynyt kammo kuitenkin ajan saatossa nollaantui ja se vanha järjetön pelko nosti päätään, joten yhä edelleen hammastarkastusten välissä se nousee takaisin ja yhä on vaikea tarttua puhelimeen ja varata se aika tarkastukseen.

Voi apua, puoltoista tuntia???!!!
Toivottavasti uusi kerta olisi nopeampi ja ennen kaikkea tuloksekaampi.
Tsemppiä!

Itsehän panikoin hammaslääkärin tuolissa rystyset valkoisina vaikka kyseessä olisi vain tarkistus ja siitä selviäisin puhtain paperin. Kauhulla tosin kammoilen sitä hetkeä jos pysyvät takahampaat rupeavat oireilemaan ja ne pitäisi poistaa. Rtg-kuvat kun jo kertovat että itkua tulee, juuret ulottuvat poskionteloihin(n)
(sen takia mm.räkätaudissa oireilen herkästi hampaillani kun poskiontelon paine heijastuu hampaiden juuriin)

Hyi, siitäkö se johtuu??
Mulla on samaa vikaa:notworthy:
Näin minulle ainakin ihan konkreettisesti asia selvisi kun tarpeeksi monta kertaa hammassäryissäni räkätaudissa ollessani hampilassa juoksin. Viimein lääkäri otatti rtg-kuvat, koska hampaat olivat terveet ja ehjät säryistä huolimatta, mistä näkyi pelottavan hyvin minne asti yläleukaluuni hampaiden juuret ulottuvat.

Voi apua, puoltoista tuntia???!!!
Toivottavasti uusi kerta olisi nopeampi ja ennen kaikkea tuloksekaampi.
Tsemppiä!

Itsehän panikoin hammaslääkärin tuolissa rystyset valkoisina vaikka kyseessä olisi vain tarkistus ja siitä selviäisin puhtain paperin. Kauhulla tosin kammoilen sitä hetkeä jos pysyvät takahampaat rupeavat oireilemaan ja ne pitäisi poistaa. Rtg-kuvat kun jo kertovat että itkua tulee, juuret ulottuvat poskionteloihin(n)
(sen takia mm.räkätaudissa oireilen herkästi hampaillani kun poskiontelon paine heijastuu hampaiden juuriin)
Ollaan sit kohtalotoverit

Näin minulle ainakin ihan konkreettisesti asia selvisi kun tarpeeksi monta kertaa hammassäryissäni räkätaudissa ollessani hampilassa juoksin. Viimein lääkäri otatti rtg-kuvat, koska hampaat olivat terveet ja ehjät säryistä huolimatta, mistä näkyi pelottavan hyvin minne asti yläleukaluuni hampaiden juuret ulottuvat.
(n)

Yhteistyössä