Hammaslääkäri kammo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja L@ur@
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29468115]mulla on ihan samanlainen tilanne. kävin hoitajan vastaanotolla syksyllä ja se löysi reiän ja sen lisäksi mulla on hammas lohjennut. varattiin aika lääkärille paikkaukseen mutta en ole sinne vieläkään pystynyt menemään. oon ihan umpikujassa tän asian kanssa, haluisin saada hampaat hoidettua mut en vaan kykene sinne menemään. tää asia vaivaa ihan joka päivä ja pelottaa et miten pahaksi noi kohta menee :([/QUOTE]

:hug:

Jos pelkäsin kipua niin en varmaan pystyis puolta vuotta pitämään rikkinäistä hammasta ;) pahinta on ne äänet ja suhinaa ja makuuasento kun nieluun valuu räkää ja kyyneliä.. Tuntuu että siihen tukehtuu. Ja ne imurit vihloo ihan kauheasti suussa ja oksettaa ne pumpulit poskissa. Saa skarpata tosissaan ettei yöki..

Kuulostaa kyllä tosi kauhealta tuo pelkosi! Sä kyllä tarttet sen "kokovartalopuudutuksen" tai mieluusti tajuttomuuden! Mutta yritä puhumalla saada itsellesi apua, sillä hammassairaudet on oikeesti tosi vakavia..

[QUOTE="tiipii";29468154]Ja hei, ota jotkut kuulokkeet korville ja kuuntele täysillä lempparimusiikkia, jos sekin auttaisi, ettei äänet kuulu ja olisi puudutus/rauhoittavat..[/QUOTE]

On kokeiltu mut säikyin hirveesti kun laite vaihtuu enkä kuule mitä se lääkäri puhuu.

Saiskohan päivystyksessä kipulääkettä??? Oon syönyt panadol 1g, mobicin ja pronaxenia eikä kipu lähe millään.. ( ja jonkun kapselin jossa ei lukenut nimeä)... Luulen et se oli tulehduskipuun myös.

Viimeksi muokattu:
Ota omat aurinkolasit mukaan, niin valot ei häikäise. Musaa omista luureista. Rauhoittavat syöt ennen käyntiä. Pumpulit ja imurin voi jättää suusta pois. Hengittelet rauhassa ja nielet, kun siltä tuntuu. Sovit lääkärin kanssa käsimerkin esim nostat kättä, kun haluat nielemistauon.

:hug: Voi ei..kuulostaa tosi hankalalta.
Mie kans pelkään hammaslääkäriä, lopulta oli sitten pakko mennä kun vuosia oli väliä. Yksityiselle menin, selitin että lapsuudessa/nuoruudessa on ollu semmoisia h-lääkärikokemuksia että pelottaa hirveesti. Kyllähän se maksoi, mutten vaan voinut kunnalliselle mennä (aiemmat h-lääkärit oli kunnallisia) Osamaksullakin olis voinut tosin maksaa, sitä kannattaa kysyä.
Onneksi sattui tosi ymmärtäväinen ja mukava hammaslääkäri, kertoi kaiken mitä oli tekemässä seuraavaksi, sain keskeyttää millon vain ja antoi puudutetta täydet annokset.
Niin saatiin purukalusto hoidettua, nyt sitten on ainakin yhestä hampaasta paikka lohjennut ja ens kuulle sain ajan varattua netistä.
Vieläkin se vähän jännittää mutta oon päässyt suurimmaksi osaksi yli.

Jossain vaiheessa oli hankalaa kun suu oli täynnä kaikkia laitteita ja tuntui että tukehtuu (miulla herkkä oksennusrefleksi) niin nostettiin penkki melkein pystyyn ja lääkäri sitten muutti itse työskentelyasentoaan niin että pääs silti tekemään hommansa.

Kävin päivystyksessä kivun vuoksi. Mulla on tulehtunut hammas, ikenenet, korva ja nielu.. Voi vittu vittu vittu.. Huomenna pitää mennä sairaalaan hammaslääkäriin heti aamulla. Sain 4 x panacodia kipuun yöksi ja aamuksi. Sain rauhoittavan yöksi ja yhden otan aamulla että selviän sairaalaan. Kaveri jolle viimeksi huusin lähtee taas mukaan. Saan huomenna sairaalasta lisää rauhoittavaa toimenpiteeseen...

Oon itkenyt nyt puoli iltaa ja joutunut ottamaan jo ventolinea hengenahdistukseen. Jos huominen ei tainnuttamalla onnistu niin pääsen nukutukseen mutta sitten pitää jäädä sairaalaan antibioottihoitoon ja tarkkailuun.

Kuumimmat

Yhteistyössä