Hammaskoru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mul on ollu kultanen sydän nyt varmaa 9-10vuotta ja sillon ostin korun kultasepänliikkeest makso jotai 6-8€ ja yksityisel kävin laittaa ja se makso 15€... mun mielest jos haluu hammaskorun ni kannattaa se laittaa sen saa kuiteski pois jos ei tykkää

Mä sain oman hammaskoruni yksityiseltä oikojaltani hoidon päätteeksi lahjaksi. Kaksitoista vuotta tuo on pysynyt ihan hyvin. Välillä olen miettinyt sen poistattamista, kun on jo himmennyt jonkin verran..

Mä oon tässä ajatellu laittaa hammaskorua ja tuolla kauneusliikkeessä nimeltä La Chica tehdään sellaisia. Onko jollakin kokemusta La Chican hammaskoru käynnistä? Nimittäin mietin, että laittaako siellä korun jokin hammaslääkäri vai ihan vaan joku henkilö, joka sen siihen liima? Myös mietityttää, että jos ei mene hammaslääkäriin sitä ottamaan vaan just johonkin kauneusliikkeeseen niin silloin kaikkia hampaita ei varmaankaan tarkisteta? :) ps. Onhan tämä varmasti kivuton toimenpide?

Mulla ollut pian 12 vuotta,hammaslääkäri laittoi kun ensin olin itse ostanut korun. Nyt haluaisin jo eroon siitä ja puhtaat hampaat. Hammaslääkärini (eri lääkäri joka laittoi) onkin v*ttuillut siitä jo useamman vuoden ja luvannut sen poistaa heti kun vaan asiasta mainitsen :D

[QUOTE="vieras";24017699]Ei. Kultasepänliikkeestä.[/QUOTE]

mä sain ainaki sieltä hammaslääkäristä sen. makso koru+laitto yhteensä 40e...

suuhygienisti sano et kestää ehk puolvuotta suussa ja tässä möllöttäny koht 2v

Meil on kunnallisel kauheet jonot, enkä kehtaa soitella, oon 13 vee ja omistan korun, mut eipä mulla oo varaa mihinkää 90 euron kiinitykseen, ja jos se vielä irtooki millo sattuu, eli saaks alle 18 ilmaseks esim yksityisellä ? :o

Itse saan hammaskorun mutaman viikon sisällä koru on jo mutta kiinnitystä vailla. Olen lukenut kaikkia juttuja ja sen sellaista, eräässä paikassa kerrottiin että kannattaa korua OSTAESSA kiinnittää huomiota korun takapintaa eli siis jos korun takapinta on sileä eikä siinä ole uritusta/ koloa/ lovia niin todennäköisesti koru tipahtaa pois vuoden sisällä ist se ostin koorun jossa oli pienä lovitusta takapinnalla joten sem pitäisi silloin pysyä a minnula aika on varattuna suuhygienistille ja korun ostin kultajousesta 35 e laitto noin. 20 e ;)) ja kuulemma suuhygienistillä hammas puhdistetaan persteellisesti ja sitten hampaaseen ja koruun lisätään hammasliimaa ja sitten vain alittuun hampaaseen kiinnitys ja liima kuvuu ja noin 10 min siinä menee ja kaiken ikäisille soveltuu ja ei vahingoita hammasta ja saa halutessa poistettua ja pysyvyys vaihtelee riippuen hammaskorun laadusta^ mutta yleensä 2 - 10... monenmonta vuotta siis !! TOIVOTTAVASTI TÄMÄ AUTTAA TEITÄ ja pieni vinkki googlettakaa sana: hammaskoru niin kuvia tulee ja tietoa myös !! C;

[QUOTE="Auttaja";25729127]Itse saan hammaskorun mutaman viikon sisällä koru on jo mutta kiinnitystä vailla. Olen lukenut kaikkia juttuja ja sen sellaista, eräässä paikassa kerrottiin että kannattaa korua OSTAESSA kiinnittää huomiota korun takapintaa eli siis jos korun takapinta on sileä eikä siinä ole uritusta/ koloa/ lovia niin todennäköisesti koru tipahtaa pois vuoden sisällä ist se ostin koorun jossa oli pienä lovitusta takapinnalla joten sem pitäisi silloin pysyä a minnula aika on varattuna suuhygienistille ja korun ostin kultajousesta 35 e laitto noin. 20 e ;)) ja kuulemma suuhygienistillä hammas puhdistetaan persteellisesti ja sitten hampaaseen ja koruun lisätään hammasliimaa ja sitten vain alittuun hampaaseen kiinnitys ja liima kuvuu ja noin 10 min siinä menee ja kaiken ikäisille soveltuu ja ei vahingoita hammasta ja saa halutessa poistettua ja pysyvyys vaihtelee riippuen hammaskorun laadusta^ mutta yleensä 2 - 10... monenmonta vuotta siis !! TOIVOTTAVASTI TÄMÄ AUTTAA TEITÄ ja pieni vinkki googlettakaa sana: hammaskoru niin kuvia tulee ja tietoa myös !! C;[/QUOTE]
muutama kirjoitus virhe anteeksi ! kaikki kirjoittamani on POSITIIVISTÄ!

Hammaskoru on hampaan pintaan paikka-aineella kiinnitettävä kulta- tai timanttikoru. Hammaskorua ei ”porata” hampaaseen kiinni. Hammaskorun laittaminen on kivutonta ja varsin nopeaa. Ensin hampaan pinta desinfioidaan ja puhdistetaan, minkä jälkeen hammaskoru liimataan tai "sulatetaan" laserilla paikalleen. Hammaskorun laittaja painaa korua jonkin aikaa paikoillaan. Yleensä hammaskorut kestävät kahdesta kuukaudesta viiteen vuoteen, riippuen siitä, missä sen käy laitattamassa.lähde? Hammaslääkärillä laitatetut korut pysyvät kauemmin kuin kosmetologien laittamat.lähde? Hammaskorun kiinnityksessä ei hampaan pintaa vahingoiteta millään tavalla, ja tarvittaessa hammaskoru voidaan myös helposti irrottaa. lähde: Wikipedia

Minä olen 12.v täytän syksyllä 13.v . Voiko ottaa hammaskorun jo nyt? Sattuuko se kun se laitetaan?Nauran paljon ja olisi kiva jos olisi kavereilla joku silmiin pistävä koru:) Äidilläni on hammaskoru eikä hänellä ole lähtenyt kun 1-kerran ja sen jälkeen pysynyt tosi kauvan:)) Jos haluaisi korun pois niin onko hampaassa enää kiiltoa? Oheneeko hammas?kiitos vastauksesta jo etu käteen=)

Yhteistyössä