Hammaskoru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja konsta vettenranta:
missä hammaskorun voi laitaa tavalisessa hamas läääkärissä vai tavalisessa koru kaupassa vaikka kampissa voisko joku vastata tähän kysymykseen ?!

korun voi ostaa koruliikkeestä mut ei ne sitä sielä laita. Mä ostin silloin koruni samasta paikasta missä laitettiin eli yksityisellä hammaslääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja mammamia:
onko höntin näköistä laittaa hammaskoru, jos ei ole ihan tiptop suorat hampaat, eikä hohtavan valkoisetkaan?

Kyl mun mielestä pitää olla virheettömät hampaat. Hampaiden värihän on yksilöllistä, mut voihan ne valkaista (musta turhaa, jos ei kuitenkaan tupakan tms. värjäämät)

Sattuuko se ku laittaa sen

onko kellään kokemusta hammaskorusta kulmahampaassa, että kuinka hyvin se siinä pysyy? kun itselläni on jo yksi viereisessä hampaassa, mutta haluaisin vielä toisen korun kulmahampaaseen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ^noora:
Alkuperäinen kirjoittaja vra:
outo juttu ku hinnat vaihtelee 70e:stä 15euroon :ooo laittaako ihen normi hammaslääkärit niitä??
juu laittaa ja sit jos oot alle 18wee nii kunnan hammaslääkäri laittaa ilmatteeks

Ilmatteeks? mut sit täytyy olla varmaa koru ostettu muualta??=]

Alkuperäinen kirjoittaja jjeppss:
outo juttu ku hinnat vaihtelee 70e:stä 15euroon :ooo laittaako ihen normi hammaslääkärit niitä??
juu laittaa ja sit jos oot alle 18wee nii kunnan hammaslääkäri laittaa ilmatteeks

Ilmatteeks? mut sit täytyy olla varmaa koru ostettu muualta??=]

Täällä kunnallisella ei suostuta laittamaan ollenkaan hammaskoruja. Kysyin, kun omani putosi ja siitä on lekurissa jopa röntgenkuva, missä se näkyy, mut eivät suostu asentamaan uutta.

elikkä jos asuu rovaniemellä niin laittaako ali 18.vuotiaille ilmatteeks hammaslääkäri? Pitääkö vastaanotolle mennä ja hammastarkistuksen yhteydessä sanoa että tahtoo hammaskorun? Miten te teitte? Soititteko?

noni, ni oon 12w pian täytän 13w. ni laittaako iha tavalline hammaslääkäri mulle hammaskorun? ja et taarviiko siihe huoltajien allekirjotusta? ja, laittaako oulun hammaslääkäri semmosen korun mulle?

Alkuperäinen kirjoittaja :

elikkä jos asuu rovaniemellä niin laittaako ali 18.vuotiaille ilmatteeks hammaslääkäri? Pitääkö vastaanotolle mennä ja hammastarkistuksen yhteydessä sanoa että tahtoo hammaskorun? Miten te teitte? Soititteko?

Riippuu kunnasta laitetaanko. Esim. Kainuussa ei kunnallisella laiteta hammaskoruja ihan sen takia kun jonot on niin pitkät. Ajat annetaan perushammashoitoa tarvitseville.

en suosittele laittavan hammaskorua itse. tai jos on oikeat välineet ja aineet millä laittaa niin mikä ettei. itse tyhmyyksissä laitoin pikaliimalla sellaisen pienen timantin hampaaseen. kyllä se pari viikkoa pysyi ja sittenkun lähti pois niin oli hammas aika kaamean näköinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
eli pitää olla täysin valkoiset ja suorat hampaat että sellaisen voi ottaa..siis että on nätti..
taidan unohtaa :ashamed: suorat hampaat on mutta toi tupakan poltto on tehnyt jossain määrin kyllä tehtävänsä hampaiden värien suhteen

Sä pystyt kyllä putsauttaa sun hampaat suuhygienistillä saadakses oman väris takas. Mäkin kävin putsauttaas hampaani noin 1½ vuoden välein sillon kun vielä poltin :)

mitä sellainen maksaa??onko kivulias kokemus?

Ne vetää semmosella kumihyrrällä (tai mikä lie?) kaikki kalut läpi ja ei satu.
olisko maksanu noin 15 ? kunnallisella.

missä se niin vähän sulla makso ? :O

Voinko syödä ihan normaalisti, jos on hammaskoru ?
kun joku sano tuolla että hammaskoru irtosi ekan vuoden aikana, pitääkö vaan ostaa uus koru ja mennä uuestaa laittamaan ?

Laittaakos noi kunnan hampilääkärit niitä siis ilmasix alaikäsille ? Kun itse olen 12, ja omistan kulmarin, napakorun ja korviksia, ja haluaisin hammaskorun kovasti :)

Mulla oli hammaskoru noin 15 vuotta. Hammashoitaja sen aikoinaan laittoi erään kultakaupan näytöksessä. Hyvin pysyi sen noin 15 vuotta, kunnes timantti meni leivän mukana mahaan. Jäljelle jäi reunukset, jotka kävin sitten poistattamassa hammaslääkärissä. Mitään erikoisempaa jälkeä korusta ei jäänyt. Tykkäsin itse korusta paljon, mutta aikansa kutakin..:heart:

Mulla oli hammaskoru noin 15 vuotta. Hammashoitaja sen aikoinaan laittoi erään kultakaupan näytöksessä. Hyvin pysyi sen noin 15 vuotta, kunnes timantti meni leivän mukana mahaan. Jäljelle jäi reunukset, jotka kävin sitten poistattamassa hammaslääkärissä. Mitään erikoisempaa jälkeä korusta ei jäänyt. Tykkäsin itse korusta paljon, mutta aikansa kutakin..:heart:
Kivan kauan kesti :P

Yhteistyössä