Hammaskivenpoisto on kyllä jotain ihan järkyttävää!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hyi hitto, meni ihan vilun väreet kun hygienisti rapsutti rautakoukulla hampaita. Ihan vaan rutina kävi, välillä kuulosti samalta kuin et joku olis raaputtanut veitsellä posliinilautasta. Mut kieltämättä lopputulos on ihana, varsinkin kun hampaat kiillotetaan sil laitteella :)
 
"Kukka"
Kävin hammaskiven poistossa muutama vuosi sitten enkä taida mennä uudelleen ihan lähivuosina. Poistossa tuli esim. yhteen hampaaseen niin suuri lovi, että hammasta vihloi vuoden verran. Kynnellä tuntui oikein kuoppa ikenen vieressä.
 
Mä käyn säännöllisesti, ja tästä lähtien yksityisellä.

Kun kappas kunnallisella ne rapsutteli vain alaetuhampaita ensimmäiset 25 vuotta elämästäni mitä siellä erehdyin käymään, paskat niistä takahampaista tartte huolehtia :headwall:
 
hurr
Hammaskiveä voi poistattaa nykyään myös ultraäänellä, kivuttomasti.

Mä en ole ikinä pelännyt hammaslääkäriä, siellä kun saa puudutteet, mutta se syyhygienisti on paljon pelottavampi. Mulla on todella ahtaat, käytännössä lähes olemattomat hammasvälit. Hampaat kapenevat tyveltä siten, että koukun saa väliin, joten sinne se sitten tungettiin ja kiskottiin väkisin, kun kärki ei mahtunut kulkemaan hammasvälissä. Hygienisti kai luuli, että mulla on hammasvälit täynnä kiveä ja siksi ahtaat. Panin kyllä hanttiin, mutta seiskaluokkalaista ei siinä puulaakissa paljon kuunneltu. Moneen päivään en voinut purra kipeillä hampaillani ja yksi alahammas heilui hiukan. Sen jälkeen olen vihannut hammaskiven poistoa koukulla.
 
"a.p"
Hammaskiveä voi poistattaa nykyään myös ultraäänellä, kivuttomasti.

Mä en ole ikinä pelännyt hammaslääkäriä, siellä kun saa puudutteet, mutta se syyhygienisti on paljon pelottavampi. Mulla on todella ahtaat, käytännössä lähes olemattomat hammasvälit. Hampaat kapenevat tyveltä siten, että koukun saa väliin, joten sinne se sitten tungettiin ja kiskottiin väkisin, kun kärki ei mahtunut kulkemaan hammasvälissä. Hygienisti kai luuli, että mulla on hammasvälit täynnä kiveä ja siksi ahtaat. Panin kyllä hanttiin, mutta seiskaluokkalaista ei siinä puulaakissa paljon kuunneltu. Moneen päivään en voinut purra kipeillä hampaillani ja yksi alahammas heilui hiukan. Sen jälkeen olen vihannut hammaskiven poistoa koukulla.
Mulla on kans ahtaat hampaanvälit, hammaslankakin on joihinkin väleihin liian paksu. Ehkä se siksi tuntuukin erityisen inhottavalta kun kiveä poistetaan. Melkein luulis et hampaat lohkee kun semmosella voimalla niit välejä vetelee. Ja se ääni, yök.
 
Raaputtaja
Hammaskiveä voi poistattaa nykyään myös ultraäänellä, kivuttomasti.

Mä en ole ikinä pelännyt hammaslääkäriä, siellä kun saa puudutteet, mutta se syyhygienisti on paljon pelottavampi. Mulla on todella ahtaat, käytännössä lähes olemattomat hammasvälit. Hampaat kapenevat tyveltä siten, että koukun saa väliin, joten sinne se sitten tungettiin ja kiskottiin väkisin, kun kärki ei mahtunut kulkemaan hammasvälissä. Hygienisti kai luuli, että mulla on hammasvälit täynnä kiveä ja siksi ahtaat. Panin kyllä hanttiin, mutta seiskaluokkalaista ei siinä puulaakissa paljon kuunneltu. Moneen päivään en voinut purra kipeillä hampaillani ja yksi alahammas heilui hiukan. Sen jälkeen olen vihannut hammaskiven poistoa koukulla.
Ultraääni ei ole kivuton jos on vähänkin ienvetäymää. Itse en anna ultralla enää otattaa kun se vihloo melkein enemmän kun paikattaisi reikää. Raaputuksella hoidetaan vuosittain.
 
"vieras"
Ei hitto mitä kermaperseitä. Kokeile seuraavaksi juurihoitoa kunnallisessa hammashoitolassa virolaisen hammaslääkärin toimesta joka ryssii puudutuksen ja on helvetin kovakourainen.

Sitten vastä tiedät mikä on inhottavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28087028]Ei hitto mitä kermaperseitä. Kokeile seuraavaksi juurihoitoa kunnallisessa hammashoitolassa virolaisen hammaslääkärin toimesta joka ryssii puudutuksen ja on helvetin kovakourainen.

Sitten vastä tiedät mikä on inhottavaa.[/QUOTE]

voivoi, kyllä sulla raasulla on kaikki aina vaan rankempaa :(

mä pelkään hammashygienistikäyntejä jopa enemmän kuin synnytystä. Hampaan paikkauskaan ei ole mitään hammaskivenpoistoon verrattuna. Ja joo, mulla ahtaat välit, tosi herkät ikenet ja hammashygienistikin sattuu vielä olemaan sellanen v'ttumainen akka.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";28087028]Ei hitto mitä kermaperseitä. Kokeile seuraavaksi juurihoitoa kunnallisessa hammashoitolassa virolaisen hammaslääkärin toimesta joka ryssii puudutuksen ja on helvetin kovakourainen.

Sitten vastä tiedät mikä on inhottavaa.[/QUOTE]

Jokaisella on omat inhotuksen aiheensa. Itseltäni on juurihoidettu tulehtunut hammas ja poistettu kaikki viisauden hampaat. Yksi viisaudenhampaista on lohkottu suuhun ja yksi leikattu osittain ikenen kautta pois. Mut silti edelleen hammaskivenpoisto tiviistä hammasvälistä on kamalaa. En kyllä vähättele omia kokemuksiasi, tiedän miltä tuntuu kun puudutus ei ole tehonnut.
 
kkkkkk
[QUOTE="vieras";28087049]voivoi, kyllä sulla raasulla on kaikki aina vaan rankempaa :(

mä pelkään hammashygienistikäyntejä jopa enemmän kuin synnytystä. Hampaan paikkauskaan ei ole mitään hammaskivenpoistoon verrattuna. Ja joo, mulla ahtaat välit, tosi herkät ikenet ja hammashygienistikin sattuu vielä olemaan sellanen v'ttumainen akka.[/QUOTE]

Herää kysymys: miksi käyt hammashygienistillä, joka on piipmänen akka?
 
IhanaValo
Juu, ens viikolla on seuraava aika..aiemmin tällä viikolla kävin kans, ja ainut mikä siinä oli kaikista inhottavinta oli kun puudutti ylähampaat, se piikki tuossa etuhampaiden vieres..auuts! Seuraavaks sit alahampaat..itkettää jo valmiiks.
 
"vieras"
Minäkään en pelkää hammaslääkäriä, mutta hammaskivenpoisto saa hyppäämään seinälle. En ole eläissäni saanut hammaslääkärin käsittelyssä niin kipeää kuin suuhygienistin hammaskivenpoistossa...
Minulle tulee hammaskiveä helposti ja vähän joka hampaaseen. Ja kun sitä poistetaan, olo on kuin teurastettaisiin, veri lentää ja roiskuu. Kerran oli jopa hammashoitaja kauhuissaan, että pitääkö hänen antibioottikuuri määrätä, kun ikenet meni ihan rikki. Ja voi sitä kipua ikenissä hammaskiven poiston jälkeen, pahimmillaan on ollut muutaman päivän tosi puruarka.
Nyt on vähän helpottanut, kun on se ultraäänilaite apuna poistossa.
 

Yhteistyössä