Hammaskiven poiston jälkeen kipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija19888
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija19888

Vieras
Tänään aamulla poistettiin ultralla hammaskiveä ja koko hampaisto kipeä. Ja arka :( tuntuu ihan hampaatkin aralta. Fluorilakkaa laitettiin sen jälkeen - kauanko on hyvä pitää hampaissa? Paha sivumaku kun on.

Muilla ollut jälkisärkyä? Osittain puhjenneen viisaudenhampaan kohdalla ja toisella puolella poskihammas säteilee kipua ihan poskeen.

Kokemuksia?

Kokemusta on ja näillä vinkeillä olen selvinnyt henhissä :LOL:
Fluorilakan kannattaa antaa olla iltahammaspesuun saakka. Käytä hammastahnana esim. Elmex sensitiveä, vihloville hampaille tarkoitettu tahna. Pese hampaat, mutta sylkäise vain vaahto pois, älä huuhtele. Näin vihlonta loppuu lähes kerta heitolla. Särkyyn olen ottanut buranaa ja panadolia.

Sattuu ihan poskiin asti kun poskihampaiden ikenet osuu johonkin :'( ei vaan reunaa vaan pidemmällekin särkee. Huh huh.

Okei, eli annan flourin vielä vaikuttaa :)

Kokemusta on ja näillä vinkeillä olen selvinnyt henhissä :LOL:
Fluorilakan kannattaa antaa olla iltahammaspesuun saakka. Käytä hammastahnana esim. Elmex sensitiveä, vihloville hampaille tarkoitettu tahna. Pese hampaat, mutta sylkäise vain vaahto pois, älä huuhtele. Näin vihlonta loppuu lähes kerta heitolla. Särkyyn olen ottanut buranaa ja panadolia.
Täysin virheellinen tuo sun ohje kuitenkin, katso:
"– Ei saa käyttää muita fluorivalmisteita samana päivänä, suun kautta otettavia fluorivalmisteita tulee välttää neljän päivän ajan"(y)

Täysin virheellinen tuo sun ohje kuitenkin, katso:
"– Ei saa käyttää muita fluorivalmisteita samana päivänä, suun kautta otettavia fluorivalmisteita tulee välttää neljän päivän ajan"(y)
Suunkautta otettavia fluorivalmisteita eli fluoritabletteja, jos ymmärrät syyn. Hammaslääkäri ei ole koskaan KIELTÄNYT pesemästä illalla fluorihammastahnalla vaan KEHOITTANUT pesemään ne fluorihammastahnalla. Hengissä olen ja hampaatkin pysyneet suussa (y)(y)(y)(y):whistle:

En harjannut eilen, tosi paksu kerros on tuota ja mietin että miten ihmeessä saan irti. :O

En usko että kipu lakasta johtuu, ikenet oli arat ym.. kauanko tää jälkikipu vaan kestää?

Mulle tuli tuosta poistosta ien todella kipeäksi, siihen valtava mustelma ja myöhemmin turposi. Huuhtelin suuta Paroexilla niin rauhottui ajan kanssa. Poistettiin siis kiveä yhdestä hammasvälistä.

Mulle tuli tuosta poistosta ien todella kipeäksi, siihen valtava mustelma ja myöhemmin turposi. Huuhtelin suuta Paroexilla niin rauhottui ajan kanssa. Poistettiin siis kiveä yhdestä hammasvälistä.
Puolivuosittain kannattaa käydä poistattamassa aina, ettei tule tuollaisia ongelmia. Kirurgeilla on kai muutenkin liikaa kiireitä, voi jäädä odotteleminen liian pitkäksi asiakkaalla;)