hammaskiven poisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kävin tänään. Suuhygienisti sanoi että tykkää minusta: hammaskiveä oli niin paljon, että hän näki työnsä jäljen selkeästi :snotty:

19.90 taisi laskussa lukea. Julkisella puolella kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poistetaanko se hammaskivi nykyisinkin sillä piikillä ravaamalla? Yök, jos niin.

Pääasiassa jollain "poralla", en tiiä mikä laite se mahtoi olla.
Piikillä rapsutteli hieman etuhampaita.
Mutta jösses että osaa olla ikenet kipeenä |O

Siellä, mihin meen, on kaiketi se ultra. Pirskatti sentään kun en muistanut hintaa kysyä. Siis se suuhyg tekee iltaisin hammaskiven poistoo ym. sen hammaslääkärin tiloissa. Mut halvempi se on kuin hammaslääkärin tekemänä, sen tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poistetaanko se hammaskivi nykyisinkin sillä piikillä ravaamalla? Yök, jos niin.

Pääasiassa jollain "poralla", en tiiä mikä laite se mahtoi olla.
Piikillä rapsutteli hieman etuhampaita.
Mutta jösses että osaa olla ikenet kipeenä |O

Nimenomaan se ultraäänilaite.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kun mä kävin yksityisellä, niin se maksoi muistaakseni 30 euroa. Mutta siitä on jo pari vuotta aikaa.
Ei se kovin kallis ollut, Kela-korvausten jälkeen.

Mä jo aattelin, et saakohan taas sanoa satkulle hyvästit. Tuossa justiin makselin hammaslääkärilaskuja. Kunnallisella tarkastus, juurihoito, kuvia 84e kerta. Yksityisellä vanhan paikan alla kasvanut reikä korjattu isolla paikalla, 54e. Nyt poistatan hammaskiven välillä kun joulukuussa vasta seuraava aika kunnallisella. Voi sinne muutama satanen vielä upota kun korjattavaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Siellä, mihin meen, on kaiketi se ultra. Pirskatti sentään kun en muistanut hintaa kysyä. Siis se suuhyg tekee iltaisin hammaskiven poistoo ym. sen hammaslääkärin tiloissa. Mut halvempi se on kuin hammaslääkärin tekemänä, sen tiedän.

Kannattaa kysyä hinta etukäteen, kysyin yksityisen puolen suuhygienistikäynnin hintaa hammaskivenpoistolle, hinta-arvio oli 100 ?.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

Kannattaa kysyä hinta etukäteen, kysyin yksityisen puolen suuhygienistikäynnin hintaa hammaskivenpoistolle, hinta-arvio oli 100 ?.

Lisäksi vielä... tuohon käyntiin en olisi saanut yhtään kela-korvausta, koska olisin varannut ajan ilman hammaslääkärin lähetettä.

Suuhygienistien palveluiden hinnoissa suuria eroja - Vertailu kannattaa
Suuhygienistin tunnin hoito maksaa halvimmillaan alle 50 euroa, kalleimmillaan taas yli 150 euroa. Hampaiden valkaisun hintahaitari on vieläkin leveämpi. Tulokset perustuvat Kuluttajaviraston ja lääninhallitusten toteuttamaan hintavertailuun.

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/33f97ddb-4e1a-41cc-9d5e-97559033a2ee.aspx?refererUrl=%2ffi-FI%2fhintavertailut%2f&groupId=a7f2cfe8-f3ce-4f32-9fae-d60be12ecc76&announcementId=8fff3344-0328-4d93-a2e3-081a5964628f

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

Mä siihen satkuun olen itse hengessäni varautunut.

Yhteistyössä