Hammaskiskot

Olinpa hammaslääkärissä tänään... Hammaslääkäri ehdotti hammaskiskoja tai sanoi, että ne kannattais olla kun hampaat alkaa jo kärsiä. Niin onkos täällä ketään jolla ne olisi käytössä. Miten se nukkuminen onnistuu ne kiskot suussa? Tuleeko räittyä ne ulos suusta kesken yön? Ja miten ne tehdään? Otetaanko joku muotti tms. Aika kalliithan nuo ovat, mutta jos se narskuttelu loppuis ja hampaitten kuluminen samalla.
 
vieras
Nuorempana mulla oli sellaiset muoviset kiskot hampaisiin yön ajaksi kun leuat väsyivät syödessä. Äkkiä niihin tottui. Muotti juu tehtiin ja niitä kiskojakin sitten vielä hiottiin että ovat varmasti sopivat.
 
Ei oo itellä ollut käytössä, mutta mitä työn/koulun puolesta olen ihmisiltä kuullut, niin aluksi on vaikeaa nukkua, mutta niihin tottuu ajan kanssa. Otetaan muotit suusta ja ne lähetetään labraan, mistä sit tulee valmiit kiskot ja seuraavalla käynnillä sovitetaan ja tarvittaessa hiotaan suuhun sopiviksi.
 
Mulla se on sen takia kun puren hampaitani yhteen ja ottaa kyllä leukaan jonku verran samaten pään lihakset kipeytyy. Vieläkään en ole tuohon kiskoon tottunu vaikka jo 3kk ollu, otan sen unissani pois suusta, nykyään jos ihan kotipäivä on niin pidän päivällä sitä. Purentakin mulla vähän miten sattuu niin siihen ainakin vähän apua.
 
vieras
mulla semmonen. ja kaikki ok. ensin vähän tottuttelua, mutta nyt jo melkein kaipaan sitä. puren hampaita yhteen ja mulla halkeili hampaan pinta niin suosittelivat sitä ja tosi hyvä on ollut. ensin tuntui, että sylkeä erittyy ihan hirveesti ku sen iski suuhun, mutta sitte siihen tottui. eikä sitä tarvi yällä ottaa poiskaan ja minä oon aika huono nukkuja niin ei siihen kyllä ole vaikuuttanut. jopa parantanut unta. sellaiset muotit otetaan ja niitä sitten hiotaan tarpeen mukaan. mulla ollut 3 v käytössä lähes joka yö.
 

Yhteistyössä