Hammashoitajan ammatista/ lähihoitajan suuntautumisesta hammashoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lähäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lähäri

Vieras
Heippis.

Tässä on tullut tehtyä hoitoalan hommia vuodesta 2000. Ja mieli tekisi vaihtaa suuntautumista tuonne hammashoidon puolelle. Onko ketään muuta joka olisi opiskellut myöhemmin hammashoitajaksi? Kauanko lisäopinnot kestivät? Suorititko opiskelun miten, päiväopiskeluna, opparilla, työnohessa?

Missä opiskelit? Mitä oppikirjoja luit? Ja kun valmistuit, työllistyitkö ja se tärkein tykkäsitkö työstäsi?

Kiitollinen olen kaikista vastauksista.

Kun itse suoritin sahua, niin ryhmässämme oli yksi suu- ja hammashoidon koulutusohjelman käynyt, joka nyt siis suoritti sahun sen vuoksi, ettei hampaiden puolella oikein ollut töitä. Opiskeli monimuotona työn ohessa ja opinnot kestivät vuoden. Kolme-neljä iltaa viikossa koulua elo-, syys- ja lokakuussa, jonka jälkeen harjoittelut noin 7 viikkoa ja keväällä samalla tavalla koulua ensin tammi-, helmi- ja maaliskuussa, ja sitten harjoittelut 7-8 viikkoa.

On varmaan koulu/paikkakunta/koulutusohjelmakohtaista, miten nuo opinnot järjestetään, mutta tässä yksi esimerkki. Joista kursseista taisi saada myös hyväksilukuja, ettei tarvinnut opiskella kahteen kertaan.

Viimeksi muokattu:
Mitä nyt työkkärin sivuilta kattoo niin siellä on noin 10 000 avointa paikkaa hammashoitajille. Noin niinkuin valtakunnallisella tasolla. Että duunia näyttäis olevan. Itsellä on tällä hetkellä duuni venaamassa. Olen nyt hoitovapaalla. Ajattelin irtisanoitua sieltä ja lähteä opiskelemaan tuota hammashoidon hommaa. Työkkäristä varmaan osaavat sitten kertoa miten se kannattaisi hoitaa....

hei itse olen suuntautumass sairaanhoito puolelle , koska en pääsyt hammashoitoon mulle sanottiin että vaaditaan aika hyvän todistuksen pitäsi olla paljon kolmosia pitääkö tä paikkaansa?
opintolaitos oo vaan hetose ja ne ottaa ensin omia opiskelijoita ensin.

Yhteistyössä