hammas paikattu, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammassärkyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammassärkyinen

Vieras
Hammas on puruarka ja sitä särkee. Lääkepaikka sinne kai laitettiin ja väliaikainen paikka. Juurihoitoon pääsyä odotan. Mutta kai tuo särky nyt sentään lakkaa siitä?? Aamulla kävin hammaslääkärissä ja pari buranaa on ollut pakko ottaa kun särkee vielä niin kovasti koko leuka. Syödä koitin toisella puolella mutta vahingossa purasin hampaat yhteen kunnolla ja ai kamala miten näin tähtiä!
Onko normaalia, koska helpottaa??

luultavasti tulehdus juuressa, hae kunnon antibiootit lääkäristä, v-pen ei oikeastaan tehoo juur ollenkaan enää kun on oleassa niin paljon bakteereja joihin ei tehhoa. Mulla sama homma ja sain flagyl 400 mg sekä kefeksin kuurin yhtaikaa syötäväks.. Se autto nopeeta, mut oli kerinny niin pahasti tulehtuun et oli pakko poistaa se hammas sit kuitenkin.

Mulla toi kipu kesti siis se ihan helvetillinen sen illan kun hammasta sorkittiin, mutta puru arka oli kyllä muutaman päivän. Huomenna taas hammaslääkäriin ja meinaan kyllä pyytää sellaset ropit että kipu lähtee jos taas alkaa kipuileen.

voi hitto en kyllä millään halua mennä enää uudestaan, tänäänkään ei edes puutunut kunnolla tuo ja melkein itkua väänsin :'( Mä niin pelkään hammaslääkäriä ja olenkin koitanut huolella hampaat hoitaa, nyt tää on mun eka reikä ja ilmeisen paha vielä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sit mistä se johtuu, että sitä tavallaan kutittaa koko ajan? Tai tekis mieli purra hampaat yhteen, että se hölmö tunne lakkais, mutta kun ei kärsi.

sinne on jääny hermoja vielä. Jos on vasta avattu se hammas ja eka vaihe juurihoidosta tehty niin sinne on hyvinkin saattanut jäädä vielä tulehduskudosta ja hermoja.

vedät maksimiannoksella sitä buranaa. jos ei aamulla ole yhtään helpompaa kipu niin mene takaisin sinne hammaslääläriin missä kävitkin.

Ja pyydä kunnon puudutteet. Sano että sattuu jos sattuu. Ne voi kyllä puuduttaa avaamisen jälkeen niitä juurikanaviakin.

Alkuperäinen kirjoittaja hammassärkyinen:
Hammas on puruarka ja sitä särkee. Lääkepaikka sinne kai laitettiin ja väliaikainen paikka. Juurihoitoon pääsyä odotan. Mutta kai tuo särky nyt sentään lakkaa siitä?? Aamulla kävin hammaslääkärissä ja pari buranaa on ollut pakko ottaa kun särkee vielä niin kovasti koko leuka. Syödä koitin toisella puolella mutta vahingossa purasin hampaat yhteen kunnolla ja ai kamala miten näin tähtiä!
Onko normaalia, koska helpottaa??
Pari päivää voi olla tosi kipeä sorkkimisen jäljiltä, mutta jos jatkuu vielä pidempään tai on ihan sietämätön kipu, niin ei muuta kuin takaisin päivystykseen, niin hammaslääkäri avaa hampaan uudestaan ja laittaa uudet lääkkeet. Tosin se päivystyskäynti ei välttämättä sekään poista kipua heti, kun onhan sitä hammasta taas ronkittu. Hammaslääkäri määrää samalla varmasti tehokkaampia särkylääkkeitä jos pyydät. Itse olen saanut pyytämättäkin.

puudutukset on hävinnyt jo monta tuntia sitten ja silloin tää kipu alkokin.
liekö siellä sitten vielä jotkut hermopäät kipeenä. toivottavasti se nyt asetuu buranan voimalla!
en mä mitään lääkkeitä saanu siltä lekurilta enkä tajunnu pyytääkkään, kun kuvittelin etteihän se enää särje kun paikka on :S

Yhteistyössä