Hammas-asiaa! Väliaikainen paikka ym ongelmia, hjelp?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammassärkyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammassärkyinen

Vieras
Aloitan siis uuden ketjun, koneelle nyt kun pääsin, tabletti tilttailee ja sekava kirjoitus tulis. :D

Elikkä - Pari viikkoa sitten sain oikealle puolelle väliaikaiset paikat. Yhteen siksi koska oli tulehtunut ja toiseen koska itse valitin että vihloo. Särky oli kamalaa varsinkin juodessa kylmää ym tykytti ym. No, sain sen jonkun valkoisen neilikka mönjä - paikan, yleensä ollut erilaiset väliaikaiset. Sepä murenikin monta päivää ja enpä oo oikealla puolella uskaltanut purra. :D No, muutama pv sitten alkoi taas vihlomaan juodessa ja ihme naksuminen :O

Eilen kävin taas hammaslääkäripäivystyksessä jossa tasoitettiin sitä pintaa ja väitettiin jotta paikat ovat hyvin paikoillaan. Lisäksi otettiin se pikaröntgen oik.puolelta eikä tulehduksen merkkejä näy, silti vihloo ja särkee. Asiaa ei auta että puren öisin ym varsinkin hampaita tiukasti yhteen, luultavasti narskuttelenkin, purentavikaa on. Jotain geeliäkin laitettiin sitten (fluoria tms) kun oli tasoitettu hampaisiin. Noh, geeli mennyt nyt ja tänään aamulla haisi se neilikka nenässä :O :O Jo kauheet ajatukset että onko juuri tms johonki poskionteloihi asti mennyt. :D :( ja taas naksuu ja vihloo. Sain lähetteen ilokaasuhoitoon (oon pelkopotilas) mutta sitä joutuu oottaa. Enkä tahtois taas joku pv mennä typeränä hl päivystykseen takaisin kerran kun kaikki kuulemma ookoo (?)

kellään kokemusta nistä neilikkaläkepaikoista tms? Tai tietää asiasta? Kiitti jo etukäteen !!!

Kiitti vastauksista! Mistä se kipu ja vihlonta voivat sit johtua kun kerran rt kuva pikasena otettuna ok?:O ja se paikka välillä aina maistuu suussa. Tosiaan nyt pitää oottaa ilokaasuhoitoon jonossa mutta jos tulee jtn ni päivystykseen. Vaan kun ei nyt tehny muuta ku koetti tasoittaa, silti kylmä vihloo ja välil särkee. :| öh... ja pätevä hl oli.

Vihlonta ja kipu voi johtua ihan siitä, että niitä hampaita on kaiveltu ja ronkittu. Toi hionta vaan lisäsi kipua. Mulla kesti viimeksi kuuman ja kylmä aiheuttama särky 3 viikkoa sen jälkeen, kun oli hammasta paikattu, iso reikä tosin. Ota buranaa ja vältä kuumaa ja kylmää! Milloin sulle laitetaan varsinaiset paikat?