Hämeenlinnalaiset Huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, se on paljon parjattua ja kieltämättä levotonta aluetta, itse en muuttaisi.
Siellä käytiin yhtä asuntoa katsomassa kun ei vielä tiedetty näistä alueista mitään.. :whistle:

Mä olen ex-hämeenlinnalainen. Katuma on hämeenlinnan slummi. Toki nykysin sitä koitetaan kohentaa, mutta silti. Sielä on kauniitakin maisemia, omistusasuntojakin ja halvat asuntojen hinnat. Linja-autotkin taitaa kulkea ihan mukavasti keskustaan. On päivähoidot, kaupat ja sellaset. MUTTA sielä on pari taloa johon kerätään kaikki syrjäytyneet. Ulkolaisia sielä on myös todella paljon (tosin he eivät ole niitä suurimpia ongelman aiheuttajia). Alholisteja ja narkkareita täynnä ne pari taloa. Eihän niistä välttämättä niin haittaa ole, jos erossa pysyy niistä porukoista. En kuitenkaan lasten kanssa sinne muuttaisi. Vaikka alkavat siistiä sitä aluetta niin menee vuosia se siistiä. Jossainhan nämä syrjäytyneetkin on pidettävä.

Voihan sielä löytyä kalliitakin vuokria, ainakin jos yksityisen asunto. Ja omistusasunnot on pikkusen kauempana niistä pahimmista taloista (liian lähellä kuitenkin). Jos ette kamalan kaukana asu niin käykää ajelemassa sielä. Huomaatte kyllä itsekin alueen ulkonäöstä. Sielä on sellanen grillikioski, kun Katumikseri (jos nyt noin kirjotetaan). Sen lähettyvillä on sitä "pahinta" aluetta. Kaikenlaista romuautoa pihassa ja on ne kerrostalotkin melko kulahtaneita...Kesäaikaan näkyisi ehkä enempi alueen asukas kuntaa "ulkoilemassa"...Mutta suosittelen katsomaan asuntoa jostain muulta alueelta. Kyllähän sieläkin toki pärjää. Kannattaa vain omistaa joku vähän huonompi auto, jos haluaa ettei kukaan käännä sitä ;)

Enkä mäkään niin nirso ole asumispaikan suhteen. Itse asuin lapsuuteni sellasessa kerrostalolähiössä, joka oli samantapainen. Ihan olin tyytyväinen olooni ja aina löytyi leikkikavereita. Kavereilla ei ollut ikinään niin kiirekään kotiinsa, kun vanhemmat oli kännissä...Kivaa oli silti. Mutta silloin ei vielä porukat olleet kamoissa ja ei tarvinnut pelätä. Katuman yksi ongelma on narkkarit ja ne on arvaamattomia ja tuovat mukanaan kaikki lieveilmiöt.

Mun mielstä Katuma tosiaan ei ole niin paha paikka kuin ennen, Jukola ja Nummi kai ne parjatuimmat paikat on. Katumalla tosiaan on aika korkeet vupokrat esim. noihin paikkoihin verrattuna.
Siellä on luonto ja vesi lähellä (niin on kyllä muuallakin HML:ssa). Itse en asu Hämeenlinnassa vielä, mutta 1.1.2009 alkaen kyllä, kun muodostetaan suurkunta.
Mikset katselisi asuntoa lähiympäristöstä?

Katuma on jaettu kahteen eri ryhmään eli toisella puolella aluetta on kioski jonne on sijoitettu maahanmuuttajat + muut erikoiset ihmiset ja toisessa päässä pubi joka on rauhallisempaa parempaa aluetta omistusasuntojen asukkaita. Tiivistettynä työttömät ja työssä käyvät.

Yhteistyössä