halvatun katti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
elä Plääh siellä mesoo, ei nää oo mun ekat kissat. kaikki on ruokittu samalla kaavalla ja kaikki edesmenneet on kuollu vanhuuteen.

ja jipii, saatiin tännekkin rähinä aikaan vaikka vaan ihmettelin mitä mä tuon pennun kans teen. ei kuvittelis olevan aihe, josta pitää ruveta vääntämään :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

en mesoo, raksut vaan nyt ei oo kissoille se paras pääasiallinen ravinto

jos noin ottaa luonteenpäälle mee hakkaan päätä seinään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Eläinkaupasta löytyy hyviä penturuokia pateena ja nappulana :)

johan mä kerroin että pennulla on RC:n nappulaa jatkuvasti tarjolla ja pateeta ei täältä saa, enkä viiti ajaa satoja kilometrejä sitä hakemaan. vaan hain vinkkejä millä tuon katin sais syömään

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
elä Plääh siellä mesoo, ei nää oo mun ekat kissat. kaikki on ruokittu samalla kaavalla ja kaikki edesmenneet on kuollu vanhuuteen.

ja jipii, saatiin tännekkin rähinä aikaan vaikka vaan ihmettelin mitä mä tuon pennun kans teen. ei kuvittelis olevan aihe, josta pitää ruveta vääntämään :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

en mesoo, raksut vaan nyt ei oo kissoille se paras pääasiallinen ravinto

jos noin ottaa luonteenpäälle mee hakkaan päätä seinään ;)

voi itku, mikset käsitä, meillä kissat saa luonnollista ravintoa hiiristä, joita toi rääpäle välillä myös syö, muitten tuomana. sisällä on tarjontana nappulat. kisut on meillä hiirentappajia, vaikkakin rakkaita kotieläimiä. niitten tarkoitus ei ole syödä sisällä mahaansa täyteen, vaan pyydystää hiiriä pihalla

käyppä ostaan RC:n penturuokaa, on pateeta ja ravintoarvoa

meidän kylältä ei saa, rc:n nappulaa on tarjolla nytkin, mutta pateeta ei saa täältä, enkä tosiaan ala ajaa liki 100km suuntaansa sen takia

tilaa netistä, pyydä eläinlääkäriä tilaamaan

ihmettelen vaan lähinnä sitä, miksi tuo kissa ei kasva samoilla eväillä kun kaikki muut meidän aiemmat kissat, joista moni on lähteny huomattavasti huonommista oloisuhteista kun tuo

Sillä voi olla imeytymisongelmaa tms..
Kannattaa käyttää lääkärissä jos vaikka saisitte jotain ravintoainelisää sille.
Me asutaan myös syrjässä ja ihan kunnaneläinlääkärinkin kautta on aina voinut tilata eläimille erikoisempia ruokamerkkejä, eivätkä edes ota mitään väliä niistä , joten monesti tulee halvemmaksikin kuin kaupasta ostamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Jääkö kissalta uupumaan jotain, jos se saa vaikka lihaa, kalaa ja sisäelimiä? Tuli vaan mieleen, että millä luonnonvaraiset kissaeläimet sitten korjaavat ruokavaliotaan, vai tarvitseeko niiden edes?

Kalsiumin ja fosforin suhde ei ole kohdallaan, jos syö pelkkää lihaa, kalaa ja sisäelimiä. Luonnossahan kissa vetäisi napaansa myös saaliseläimen luut.
Jos kissa syö paljon luutonta lihaa, kissan pitää saada lisäksi myös kalkkivalmistetta. Ymmärtääkseni on niin, että jos yli puolet ruokavaliosta on raakaa lihaa, niin Multicat ohjeen mukaan annettuna riittää takaamaan kalkin saannin. Kermaviili tms. maitotuote ei riitä korjaamaan kalkin ja fosforin epäsuhtaa, sillä maitotuotteet sisältävät kalsiumin lisäksi myös fosforia.

voi itku, mikset käsitä, meillä kissat saa luonnollista ravintoa hiiristä, joita toi rääpäle välillä myös syö, muitten tuomana. sisällä on tarjontana nappulat. kisut on meillä hiirentappajia, vaikkakin rakkaita kotieläimiä. niitten tarkoitus ei ole syödä sisällä mahaansa täyteen, vaan pyydystää hiiriä pihalla

anteeks, sun ensimmäinen viesti sisälsi että kaikki muut meidän kissat on kovasti hyvin kasvanu pelkällä kuivamuonalla ja sillontällön annetulla märkäruualla. ostan tolle pennulle whiskasin annospusseja (junior) eikä se mokoma syö niistä kun ne kastikkeet. Tuosta saa sen käsityksen että pelkällä kuivamuonalla ruokkii :|
Mutta oikeesti, esim www.zooplus.com saa tuota RC:n pentupateeta ja muitakin ruokia pennuille edullisemmalla kuin suomesta, suurin osa mutta ei esim RC raksut. ja kun tilaa 69? tulee paketti kotiin ilman postareita

onko kukaan muuten koskaan antanu naudanmahaa kissoille, meniko mahat sekasin, maistuiko?

joskus kun nellinkanaherkusta tilattiin ruokia koirille sai kissatkin naudan mahaa maistaa, ei oikein uponnut. En kylläkään muista miten kävi massujen kanssa..

ell on kattonu ton jo, ja totes sen laihaksi ja antoi neuvoja että antaa sille mitä se nyt sattuu syömään. mutta kun mä en taho siitä tirsmua, jolle ei kelpaa mikään muu kun yks ruoka

ell on kattonu ton jo, ja totes sen laihaksi ja antoi neuvoja että antaa sille mitä se nyt sattuu syömään. mutta kun mä en taho siitä tirsmua, jolle ei kelpaa mikään muu kun yks ruoka

;)
Jotkut kissat vaan on valikoivia ;)

anteeks, sun ensimmäinen viesti sisälsi että kaikki muut meidän kissat on kovasti hyvin kasvanu pelkällä kuivamuonalla ja sillontällön annetulla märkäruualla. ostan tolle pennulle whiskasin annospusseja (junior) eikä se mokoma syö niistä kun ne kastikkeet. Tuosta saa sen käsityksen että pelkällä kuivamuonalla ruokkii :|
Mutta oikeesti, esim www.zooplus.com saa tuota RC:n pentupateeta ja muitakin ruokia pennuille edullisemmalla kuin suomesta, suurin osa mutta ei esim RC raksut. ja kun tilaa 69? tulee paketti kotiin ilman postareita

okei, rauha :) aiemmin meillä on kissat ollu sisäkissoja, asuinpaikan takia. nyt kun asutaan maalla, kissat kulkee pihalla oman tahtonsa mukaan. sisällä niillä on aina tarjolla kuivamuonaa, sekotuksena kaupan tavaraa ja sit VIP:ltä saatavaa Laraa/ Argrimarketin ruokaa, sekä osuus RC:tä eläinkaupasta. mutta ilmeisesti toi rääpäle on nirso, joten sen kans pitää vähän miettiä tota ruoka-asiaa tarkemmin. aikasempien pentujen kanssa ei oo ollu ongelmia, joten siksi oon nyt vähän niinku öö aapisen laidalla. pentu on pirteä vaikkakin laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja no mercy:
Alkuperäinen kirjoittaja Armoton:

*kaivaa kivääriä kaapista ampuakseen idiootin*

jauhelihaa ja kermaviiliä oon antanu, ne menee alas kyllä, mutta kun niissä ei oo sitten muita tarvittavia ravintoaineita. enkä oo löytäny muilta ruokamerkeiltä patee-tyyppistä pennulle tarkotettua märkäruokaa

käyppä ostaan RC:n penturuokaa, on pateeta ja ravintoarvoa

Onkohan toi pennuille tarkoitettu patee sitä samaa, jonka ravintosisältöä joskus kummastelin. Sisälsi viljaa ja kasviperäisiä mömmöjä ja esitteessä oli omituiset selitykset kissan ravitsemuksellisista tarpeista. Niistä selityksistä sain ainakin minä sellaisen käsityksen, että kissa tarvitsisi RC:n mielestä hiilihydraatteja vähän enemmänkin kuin mitä hiiren vatsalaukusta löytyy. Minulle ei ihan auennut, miten tuo RC:n ruoka olisi ollut parempaa kuin markettimömmöt.

ystävä teki sen veirheen että kun kissa ei syönyt yhtä ruokaa sillä kertaa ostettiin uusi jota kokeiltiin jne.. tällä hetkellä kissa niin perkuleen nirso että oksat pois. saa ruokaa lautaselle jota eilen söi mutta tänään haistaa ja vaatii muuta :headwall:

Meillä kissa ei syö kuin märkäruuista kastikkeet, sisäelimiä ja bilanxin chicken and rice kuivamuonaa. Hiiriä kyllä lisäksi joskus, mutta suurimmaksi osaksi nekin vaan tappaa ja tuo näytille, ja kerjää sitten ruokaa. Jotkut kissat vaan on tuollaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:

;)
Jotkut kissat vaan on valikoivia ;)

mä en haluu nirsoo kissaa |O

Ei kai kukaan halua.

Meillä on aina ollut elukoita ja kop kop.. nyt on ekaa kertaa talossa kaksi koiraa joilla ei ole mitään allergiaa tai sairautta, kokemusta onkin jo maksasairauksista, perinnöllisistä silmäsairauksista, epilepsiasta, sokeritaudista jne..
Ekan kerran koko koiraharrastuksen aikana saatiin pennut teetettyä koiralle :)

Kissalla löytyi just ruoka-allergia ja se aiheuttaa päänvaivaa kun ei sopivia ruokia sille paljon ole, mut en sitä lopettamaankaan ala kun pärjäilee diettinsä kanssa :)

Tällä tarkoitan vaan että kun eläimen ottaa, ei voi tietää mitä sen kanssa eteen tulee :)

ystävä teki sen veirheen että kun kissa ei syönyt yhtä ruokaa sillä kertaa ostettiin uusi jota kokeiltiin jne.. tällä hetkellä kissa niin perkuleen nirso että oksat pois. saa ruokaa lautaselle jota eilen söi mutta tänään haistaa ja vaatii muuta :headwall:

ei hyvää päivää, just tällästä mä en halua. siksi tuo rääpäle saa edelleen sitä whiskasin ruokaa, vaikka se ei tunnu maistuvan :kieh:

allergioista on kokemusta meilläkin, yksi kissoista oli kalalle allerginen, joten ruuatkin piti valita tosi tarkkaan. kaikki missä oli edes kalajauhetta aiheutti järkyttävän ripulin :headwall: toki sillä todettiin syöpä ja muutakin ongelmaa, mm. kiimahäiriö (leikattu narttu) joten nyt se viettää aikaansa pensasaidan alla, hautakiven varjossa. meni niin huonoon kuntoon, että katsoin viimeisen piikin olevan parhaaksi

Yhteistyössä