Halvat morsiuspuvut netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kuokka- vaan vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei kuokka- vaan vakiovieras

Vieras
Kai tällaisestakin aiheesta on ollu juttua mutta kirjoitan nyt tapauksista mitkä on tulleet kohdalle lähipiirissä. Me ollaan puolisoni kanssa käyty viimeisen reilun vuoden aikana viidet häät ja kaikissa morsiamella ollu yllään joku halpis Kiina-kopio jostain
merkkipuvusta. Onhan ne kaukaa katsottuna ihan kivoja mutta sitten jos pääsee katsomaan vierestä niin eipä paljoa tee itse päälle laittaa.
Tossa yksissä häissä oli Italialaisia vieraita ja siellä yksi tyylikäs nainen totesi suoraan että heillä ei kukaan kehtaisi pistää päälle tuollaisia, morsiuspuku on tietyllätavalla kunnia-asia. Sitten oli hauska episodi kun kesällä oli tullut Suomeen
erään morsiusparin joku tuttu pariskunta jenkeistä ja ne totesi vain että tällaisia halpismalleja siellä käyttää oikeastaan vain joku "White trash" tai tietynlaiset tummaihoiset. Mikä naisia vaivaa tässä maassa? Laitetaan hirveesti rahaa juhliin mut sitten mekko on sellainen halpiskolttu että tiputtaa juhlan arvoa aika kivasti!
Kysyttiin muuten joka morsiamelta reilusti että käsi sydämelle, voitko sanoa että oliko puku täysin sellainen kuin odotit ja piti. Jokainen aloitti tietty kehuilla ja sitten kuitenkin tuli perään se "mutta" tai jotain ja kyllä sen sitten huomasi että halvalla ei saa hyvää ja ilmaisia lounaita ei ole.
Entäs täällä, käsi sydämellä kaikki jotka on tilannu jostain Kiinamarketista puvun ja joutuneet tekeen jotain korjauksia siihen ennen hääpäivää. Kuka uskaltaa tunnustaa ettei ehkä olis kannattanut? Joo lukekaa provona, mä vaan peräänkuulutan laatua ja siitä olen valmis maksamaankin.

Miula oli tommonen halpis puku. Olin kuitenkin itte tyytyväinen. Jos olisi ollut rahaa niin olisin ostanu jonkun kalliin (ja laadukkaan) puvun. Mentiin kuitenkin pienellä budjetilla muutenkin naimisiin niin pukukin oli halpa. Meidän hääjuhla oli meillä kotona ja vieraita vaan kourallinen. Eli halvat juhlat, halpa puku :)

Sä ilmeisesti olet morsiuspukuja myyvä kauppias ja huolissasi kun kalliit kolttus ei menekään kaupaksi? Se vaan on niin, että kaikilla ei ole varaa eikä edes halua käyttää tuhansia euroja yhden päivän pukuun jos halvemmallakin saa kivan näköistä. Joo, ehkä laatu ei ole samaa kankaissa ja työssä mutta ihan tarpeeksi hyvää yhden päivän puvuksi.
Omituista arvostella toisten pukuja ja valintoja. Osoittaa kyllä melkoisen pinnallista luonnetta ja turhamaisuutta!

Ja ihan niihin laadukkaisiin kalliisiinkin pukuihin joutuu tekemään korjauksia, mutta sen kai jo tiesitkin ;)

t. eräs joka ompeli itse pukunsa

Pistä linkkiä, että voisi vähän katsoa minkänäköisiä tuollaiset puvut ovat. Ihan uusi asia minulle.

Se on selvä, että halvalla ei saa laatua, mutta mietin vaan että voiko se tosiaan näkyä niín selvästi niistä puvuista, onko esim. kangas liian ohutta ja rypistyväistä vai mikä on ongelmana? Silloin minusta ongelma on pelkästään morsiamen, jos nenä saumassa kiinni huomaa että on pikkaisen kiero sauma tms. Itsekään en tykkää mistään feikkijutuista, mutta jos joku tuollaista haluaa, niin siitä vaan.

Mä luin ekana, että "halvat norsupuvut netistä" :D

Aiemmin selasin yhtä leivontablogia, jossa kakku oli koristeltu "marsipaanista valmistetuilla miestenlehdillä" --> mistelinlehdillä siis. Ehkä mä jätän netin nyt sikseen.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
[QUOTE="heh";27472474]Sä ilmeisesti olet morsiuspukuja myyvä kauppias ja huolissasi kun kalliit kolttus ei menekään kaupaksi? Se vaan on niin, että kaikilla ei ole varaa eikä edes halua käyttää tuhansia euroja yhden päivän pukuun jos halvemmallakin saa kivan näköistä. Joo, ehkä laatu ei ole samaa kankaissa ja työssä mutta ihan tarpeeksi hyvää yhden päivän puvuksi.
Omituista arvostella toisten pukuja ja valintoja. Osoittaa kyllä melkoisen pinnallista luonnetta ja turhamaisuutta!

Ja ihan niihin laadukkaisiin kalliisiinkin pukuihin joutuu tekemään korjauksia, mutta sen kai jo tiesitkin ;)

t. eräs joka ompeli itse pukunsa[/QUOTE]

Kiitos vaan kohteliaisuudesta, en tosiaan ole tuolla alalla töissä vaikka ehkä se voisi olla aika mielenkiintoista. Sun näkemys tuki mun kirjoitusta mutta et osannu lukea n.s. rivien välistä että olikin pakko kärjistellä että jotkut tajuis pointit! No jos se on pinnallista että ystävällisesti kysyy morsiamelta puvusta ja saa yhtä ystävällisen vastauksen ja kertoo rehdisti tälle mielipiteen ilman selkäänpuukotusta ja siitäkään ei morsian tai sen suku suutu niin okei, ollaan pinnallisia. Sen verta vähän itselläkin on euroja käytettäväksi etten voi ihan saada unelmieni pukua mutta kuitenkin sen kunnon liikkeestä hankin, saa sitten ainakin korjaukset siihen jos jotain on tehtävä.

Itse ostin oman morsiuspuvun 180 eurolla vaatekaupasta (oli -50%) Oli pitkä ja oli kultaiseen vivahtava sävy.. Valkoista en halunnutkaan. Eikä tarvinnut tehdä edes mitään korjauksia ja näytti tosi hyvälle. Samaisen puvun muuten bongasin linnan juhlista erään kansanedustajan päältä samana vuonna :D :D hääkuvamme oli myös valokuvausliikkeen ikkunassa ja nettisivuilla sen vuoden ja kyseinen liike on kaupungin suosituin ja arvostetuin. Että ei se puku tainnut olla rumimmasta päästä, vaikka halpa olikin.

Seurasin yhden ystävättäreni nettisurffailua kun haki itselleen morsiuspukua. Siinä meni muutama ilta ja pari viinipulloa ennen kuin sitten tilasi puvun mikä tuli sitten viikkoa ennen häitä. Kuvan kaltainen mutta saumoissa hieman ongelmia. Onneksi morsiamen äiti on aika näppärä ompelukoneen käyttäjä niin korjaili sitä jonkin verran, niin kesti hyvin hääpäivän pyörityksen mutta ei se enää kovin kaunis sitten ollutkaan sen jälkeen.

:O Kuka helvetti oikein luulet olevasi määrittelemään, mitä morsian saa pukea omissa häissään? Äärettömän tahditonta ja junttia alkaa päteä toisen suuressa asiassa, että "sinun pukusi on vääränlainen". Ehkä kaikki eivät arvosta samoja asioita kuin sinä. Ehkä jollekin on tärkeintä se avioliitto eikä mikään kolttu.

Oikeasti, olet todella nolo tyyppi. Pysy jatkossa poissa toisten häistä, sinun kaltaistasi pahanilman lintua ei varmasti kaivata missään.

p.s. oma pukuni maksoi 800 e, en tiedä oliko mielestäsi riittävän kallis.

:O Kuka helvetti oikein luulet olevasi määrittelemään, mitä morsian saa pukea omissa häissään? Äärettömän tahditonta ja junttia alkaa päteä toisen suuressa asiassa, että "sinun pukusi on vääränlainen". Ehkä kaikki eivät arvosta samoja asioita kuin sinä. Ehkä jollekin on tärkeintä se avioliitto eikä mikään kolttu.

Oikeasti, olet todella nolo tyyppi. Pysy jatkossa poissa toisten häistä, sinun kaltaistasi pahanilman lintua ei varmasti kaivata missään.

p.s. oma pukuni maksoi 800 e, en tiedä oliko mielestäsi riittävän kallis.

Jes, mä tiesin että joku ottaa herneenpalot nenuunsa! Sä olet ainakin kunnon puvun ostanut, pisteet sulle. Jos oikeesti osaisit lukea asian ja asian taakse niin tajuisit miksi kirjoitus on kärjistetty jotta jotkut näkisi mitä koitan tarkoittaa!

Kiukuttele vain, ei se mun haittaa. Pitää kai jostain etsiä se Italialainen ja sitten se yksi jenkkipariskunta että saat purkaa mieltäsi niillekin. He tekivät muuten asiasta hiukan isomman numeron kuin uskotkaan, mutta jos junttityylillä haluat jatkaa niin go for it, "vapaa maa". Sen verta voin selvittää sulle, ettet rypistele enempää naamaasi että yks morsian olisi kyllä halunnu ostaa jostain liikkeestä puvun mutta suku ryhty pihiksi ja vaati puvun tilaamista netistä.
Hauku sitten kun tiedät faktat, älä vingu kuin kumiankka vain kirjotuksen kieliasun perusteella - se tekee susta itsestäsi nolon, jos edes tajuut sen tarkotuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tää vieras vaan;27477971:
Jes, mä tiesin että joku ottaa herneenpalot nenuunsa! Sä olet ainakin kunnon puvun ostanut, pisteet sulle. Jos oikeesti osaisit lukea asian ja asian taakse niin tajuisit miksi kirjoitus on kärjistetty jotta jotkut näkisi mitä koitan tarkoittaa!

Kiukuttele vain, ei se mun haittaa. Pitää kai jostain etsiä se Italialainen ja sitten se yksi jenkkipariskunta että saat purkaa mieltäsi niillekin. He tekivät muuten asiasta hiukan isomman numeron kuin uskotkaan, mutta jos junttityylillä haluat jatkaa niin go for it, "vapaa maa". Sen verta voin selvittää sulle, ettet rypistele enempää naamaasi että yks morsian olisi kyllä halunnu ostaa jostain liikkeestä puvun mutta suku ryhty pihiksi ja vaati puvun tilaamista netistä.
Hauku sitten kun tiedät faktat, älä vingu kuin kumiankka vain kirjotuksen kieliasun perusteella - se tekee susta itsestäsi nolon, jos edes tajuut sen tarkotuksen.

Olet aika nuori ja tahditon kirjoitusasusi perusteella? Lisäksi et tiedä että kansallisuus kirjoitetaan pienellä, se on italialainen pienellä i:llä. Noloa kirjoittaa isolla.
Italialaisen temperamentin tuntien, varsinkin jos ovat vielä oikein olevinaan, niin voin hyvinkin ymmärtää heidän reaktionsa. Ei aina ihan löydy käytöstapoja sieltäkään, kun luulevat että heillä on oikeus tunkea nokkansa asioihin jotka eivät heille kuulu :)

E ole ikinä tuntenut tarvetta mollata kenenkään hääpukua hänelle itselleen, itse voin olla mitä mieltä tahansa mutten tosiaan menisi kellekään pukua moittimaan, se vasta olisi junttia.

Minä en kyllä käsitä miten joku voi ostaa puvun kokeilematta. Itse kokeilin varmaan kymmentä pukua ennenkuin löytyi mieleinen ja sekin jäi sitten käyttämättä.

[QUOTE="heh";27478212]
Italialaisen temperamentin tuntien, varsinkin jos ovat vielä oikein olevinaan, niin voin hyvinkin ymmärtää heidän reaktionsa. Ei aina ihan löydy käytöstapoja sieltäkään, kun luulevat että heillä on oikeus tunkea nokkansa asioihin jotka eivät heille kuulu :)[/QUOTE]

Ylipäänsä hassua vedota jonkun ulkomaalaisen mielipiteeseen, aivan kuin se toisi lisäarvoa omalle mielipiteelle. Itse näen, että myös ulkomaiset vieraat käyttäytyivät huonosti.

Mielestäni jokainen saa pukea hääpäivänä päälleen mitä haluaa. Sehän on hääparin juhla, heidän kustantamansa juhla, joten jos kelpaa mennä toisen rahoilla syömään, voi edes osoittaa hiukan käytöstapoja kiitokseksi ja yleisen ilmapiirin vuoksi. Jos joskus menen naimisiin, en takuulla etsi jotain kylän pätijää ja kysy, kelpaako kolttuni hänelle ja joillekin ulkomailla asuville ihmisille. On taas joillakin unohtunut hääpäivän ja hääjuhlan tarkoitus...

[QUOTE="vieras";27478352]Ylipäänsä hassua vedota jonkun ulkomaalaisen mielipiteeseen, aivan kuin se toisi lisäarvoa omalle mielipiteelle. Itse näen, että myös ulkomaiset vieraat käyttäytyivät huonosti.

Mielestäni jokainen saa pukea hääpäivänä päälleen mitä haluaa. Sehän on hääparin juhla, heidän kustantamansa juhla, joten jos kelpaa mennä toisen rahoilla syömään, voi edes osoittaa hiukan käytöstapoja kiitokseksi ja yleisen ilmapiirin vuoksi. Jos joskus menen naimisiin, en takuulla etsi jotain kylän pätijää ja kysy, kelpaako kolttuni hänelle ja joillekin ulkomailla asuville ihmisille. On taas joillakin unohtunut hääpäivän ja hääjuhlan tarkoitus...[/QUOTE]

Samaa mieltä. Suomalainen kuitenkin usein luulee että kun joku mahtimaalainen sanoo jotain, sen täytyy olla absoluuttinen totuus. Ikäänkuin suomalaisilla ei olisi mitään käsitystä mistään tyylistä.

Jenkeissä taitaa tuo naimiskulttuuri muutenkin olla jotain muuta kuin mitä minä olisin valmis maksamaan. Mulle riitti häät joissa oli läheiset ja puku maksoi 200e ja juhlat muutenkin alle tonnin. En olisi valmis maksamaan sellaisia summia kuin jossain jenkeissä.

Eli netistä tilattu halpa puku on iso ja paha kauhistus, mut liikeestä ostettu halpa puku ei ole? Vai onko liikkeidenkin halvemmat puvut heti silmille hyppääviä, laaduttomia wt-pukuja?
Ja mikä on halpa, sopivan hintainen ja kallis puku?

E ole ikinä tuntenut tarvetta mollata kenenkään hääpukua hänelle itselleen, itse voin olla mitä mieltä tahansa mutten tosiaan menisi kellekään pukua moittimaan, se vasta olisi junttia.

Joo, kiva mennä kymään hääparilta: "oletko nyt ihan varma käsisydämellä, että puku oli oikea? Entä voitko käsi sydämellä sanoa että ruoat olivat just ne mitkä halusit? Entäs aviopuoliso, etkö sittenkin o9lisi ottanut brad pittiä tai johnnydeppiä mieluummin? Miehellekin olisi varmaan kelvannut paremmin vaikka middletonin pippa kuin suomiluuska?"

Mulla oli muuten ihan suomalaisesta pukuliikkestä ostettu hääpuku, joska maksoi 200 euroa eli oli halpa ja siihenkin piti tehdä korjauksia (ehkä just siksi kun se oli halpa, jos olisin samasta puvusta maksanut 1000 euroa niin ehkä se olisi muuttunut suoraan kassalla sopivaksi).

Yhteistyössä