Haluttomuutta

• Viestiketjun aloittaja Uupunut
  • Ensimmäinen viesti
Uupunut
Kysymys teille, jotka olette ehkä samassa tilanteessa.

Olen 50 v. nainen ja syön tällä hetkellä Cipramil 10 mg lääkettä koska minulla todettiin työstä johtuva uupumus.

Lääke on auttanut ja elämänlaatuni paranee päivä päivältä.
Sivuoireita ei ole ollut, mutta nyt olen huomannut että seksuaaliset haluni ovat vähenneet huomattavasti vaikka muuten vireystaso paranee. Minulta on poistettu omat munasarjat ja lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön kylläkin hormonia ja kilpirauhaseen on lääkitys.

Onko kenelläkään antaa vinkkejä tähän asiaan ? Cipramil-lääkitys jatkuu ainakin syksyyn. Ja toivottavasti sitten parannuttuani elämäni on kaikilta osin kunnossa.

Ei voi mitään
Minulta on myös poistettu munasarjat ja kohtu. Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sama täällä seksihalut on mennyt. Olen pian 60 v. Aikani surin asiaa, enkä ole saanut seksihaluja takaisin. Mieheni suhtautuu hyvin asiaan. Annan sen asian olla, enkä ajattele sitä enää niin kovin. Nautin elämästä muuten. Ei voi mitään. vajaatoimintaan kuuluu tällainenkin oire. Ei kovin ilahduttavia uutisia, vai mitä.

Toipuva
Olen samanikäinen kuin ap. ja Cipramilia 10 mg vrk. masennukseen. Olen toipunut hyvin, mutta Cipramil vie ainakin minulta osan seksihaluista, koska en laukea enää niin helposti kuin aiemmin. Hommasta tulee puisevaa jyystämistä. Saa nähdä palaako herkkyys kun lopettaa lääkityksen.

Minä
Kuulehan 6 -kymppinen. Vajaatoimintaan ei todellakaan kuulu haluttomuus!!!

Muista asioista en sano mitään, koska ne ovat minulle vieraita. Taidat olla ensimmäinen ihminen, joka väittää, että kilpirauhasen vajaatoimintaan kuuluisi haluttomuus.

Alkuperäiselle kuitenkin, että Cipramil vie halut.

kilppari-vm57
Olen kohta 49 v ja sairastanut 10 vuotta kilpirauhasen vajaatoimintaa. Minulla ainakaan sairaus ei ole vaikuttanut haluihin heikentävästi, sanoisin jopa että päinvastoin. Tunnen niin monta kanssasisarta, jolla tämä vajaatoiminta on, eikä kukaan heistä ole sanonut vastaavaa. Itse sairastin aikoinaan burn outin, jolloin kyllä halut laimeni vähäksi aikaa. Mutta palautuivat, kun pääsin uupumuksesta voitolle.

Sinkkiä haluttomuuteen!!
Tuolla kilpparifoorumilla on kirjoitettu myöskin tuosta haluttomuudesta ja siellä ovat saaneet apua sinkistä.
Masennuslääkkeiden sivuoireina on yleensä, esim. seksuaalista haluttomuutta.
Itsekin sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja en ole huomannut, että halut olisivat menneet. Sairastanut vuodesta 1993 lähtien. Ikää minulla on 54 vuotta.
Itse käytän myöskin Limbitrolia, lieviä masennuslääkkeitä unettomuuteeni.

mummeli
Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, sitten minulla on kolmea eri verenpainelääkettä sitten syön korkeaan kolestrooliin lääkettä. Vaihdevuosi vaivoihin sain gynekoloogilta estrogeeniä geelinä ja minulle asennettiin hormooni kierukka. Tästä on viisi vuotta kun hormoonihoito aloitettiin, siihen loppuivat hikoilut ja kuukautiset .Minulla on myös nivelrikko ja psoriaasisreuma, jotka ovat aika kivuliaita. Töissä pitäis jaksaa käydä. Yhdyntä on tosi kivuliasta kun limakalvot ovat kuivat ja arat. Onko mitään neuvoa kuiville limakalvoille. Kyllä sitä viellä joskus vois hommiakkin jos se ei olis niin tuskaista. Ukkokin siitä ilahtuis kun joskus sais.

Sinkkiä haluttomuuteen.
Itse olen käyttänyt yli 20 vuotta helokkikapseleita, ihon kuivuuteen ja n. vuoden kalaöljyä. Nyt olenkin saanut tietoa, että nuo kummatkin auttavat myöskin limakalvoja. Ilmankos en ole ainakaan vielä kuiva, päinvastoin. Mutta kolme kopautusta päähän varmuuden vuoksi. Eikä pahemmin vaihdevuosioireitakaan, eli en ole kertaakaan herännyt litimärkänä, päivällä saattaa joskus tulla sellainen pikainen hikikohtaus tai joskus kestää kauemminkin, vielä toisen kerran kolme kopautusta päähän.

55v.
Käytin kaksivuotta sitten samaa lääkettä puolivuotta, koska olin hyvin masentunut. Seksi halut ei vähentynyt, mutta orgasmin saanti vaikeutui. Sillä lääkkeellä on sellainen vaikutus.
Limakalvojen kuivuuteen saa helpotusta emättimeen laitettavilla tableteilla(resepti lääke)tai puikoilla. Myös perusvoide aqvalan-L on hyvä käyttää esim.pestessä.
En käytä enään mitään mieliala lääkkeitä, koska luin Tolosen sivuilta, että pidemmän päälle niistä ei ole apua.
Nyt käytän E-epaa ja karnosiinia, C-vitamiinia ja L-argin E:tä jossa on foolihappoa ja vitamiineja.
Monet moittii Tolosen lausuntoja sekä sanovat hänen vain rahastavan tuotteillaan, mutta itse olen tällä hetkellä tyytyväinen hänen tuotteisiinsa. Olen saanut apua masennukseen ja vaikka noiden tuotteiden käyttö tulee kalliiksi, niin on ne parempia kuin lääkkeet.
Kalaöljy pitää limakalvot kunnossa ja tuntuu, että hiuksetkin on näin talvellakin hyvässä kunnossa eikä karheat korput.
Jos tuntuu siltä, että haluaa käyttää lääkkeitä, niin niiden rinnalla myös olisi hyväksi nuo edellä luettelemani tuotteet.
Googlesta löytyy hakusanoilla monenlaista hyvää tietoa.

Yhteistyössä