Haluttomuus parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Kunhan kyselen
Onko kukaan muu ollut semmoisessa tilanteessa ettei seksi luonnistu miehen seisokin puutteen/naisen haluttomuuden takia? Eniten kiinnostaisi tietää että miten vastaavissa tilanteissa joku on selvinnyt ongelmasta. Esimerkiksi meillä seksi ei ole tärkeintä suhteessamme mutta miten yleistä on että sen toimimattomuus johtaa eroon jos asiat muuten sujuvat hyvin? Kannattaako hyvää parisuhdetta muuten lopettaa jos tuo puoli ei aina toimi kunnolla? Itse en tietenkään toivo että suhde siihen ongelmaan kaatuisi koska ongelman pitkittyessä apua on kyllä saatavissa.

78213
No kyllähän tuo on varmaan aika yleistä. Ikävä juttu vaan että useimmiten kuitenkaan se haluttomuus ei ole tasan molemminpuolista vaan se toinen kuitenkin haluaisi ja tämä sitten varmasti useimmiten johtaa uskottomuuteen. Ja ymmärtäähän senkin, jos ei kotoa saa niin miksi olisi epänormaalia hakea sitä sitten muualta. Ikävää mutta totta.
Kokemukseni/kuulemani mukaan on varsin yleistä että naiset haluavat lapsia ja kun niitä on pari "saatu" niin sitten loppuukin halut siihen. Ymmärrettävää tietysti että ei enää jaksa/huvita kaiken sen jokapäiväisen tohinan jälkeen (työt, kaupassakäynnit, lastenhoidot, siivoamiset) - mutta ymmärrettävää sekin että eihän ne miehen halut mihkään katoa. Mies sitten alkaa käydä vieraissa ja soppa on valmis...

m36
Tuttu juttu. Vaimoa ei kiinnosta, ei sitten kerta kaikkiaan. Duunista, BMW:stä ja mööpeleistä kyllä riittää silti energiaa vaahdota.

Seksiä noin kahden kuukauden välein: 5 min pikasessiot yleensä.

Kunhan kyselen
Onko kenelläkään kokemuksia siitä millä tavalla nämä ongelmat on selvitetty muuten kuin pettämällä tai muilla huonoilla tavoilla? Minkälaisista terapioista tai keskustelutavoista on kokemuksia?

läheisriippuva
Joku viisas on sanonut " Miehelle seksi on läheisyyttä, naiselle se mikä tapahtuu ennen ja jälkeen seksin". Tästä johtuu suurin osa pettämisistä, sitä läheisyyttä ei mies saa joka päivä, osa saa vain muutaman kerran viikossa tai harvemmin.
10-15 minuuttia päivässä miehelle läheisyyttä niin sitä ei tarvitse hakea muualta.

kissaeläin
Ei ole kokemusta, mutta varmaan kannattaa ensiksi keskustella kumppanin kanssa asiasta ja sitten hakeutua vaikkapa lääkäriin. Onhan niitä seksuaaliterapeutteja sun muita olemassa, mutta kannattaa myös selvittää, onko haluttomuuden /seisokin puutteen takana terveydellistä syytä, jota voisi hoitaa.

asiallinen
Haluttomuuteen on aina jokin syy, olkoon sitten mikä tahansa. Ja sen selvittämisessä tarvitaan molempia. Useampiin "haluttomuuksiin" löytyy tänäpäivänä pätevät lääkkeet.
Eri asia sitten on jos kumppanilla on joku toinen purkautumistie............
Sen selvittäminen ja siitä puhuminen saattaakin sitten jo olla lopun alkua..........tai sitten ei.

maaren61
läheisyydenpuute kirjoitti mielestäni hyvin
ja oikein

mitä nyt itse kirjoitan niin kokemuksesta ekassa nuoressa liitossa seksi oli pieni osa jolloin mies todella kuli vieraissa kun erosin päätin että mies ei ainakaan puutteen vuoksi tarvi vierasta ..opettelin seksin ns salat ...löysin siihen osaaavan ja huomioivan miehen ja jo 10 vuotta voi sanoa jos ei päivässä seksiä niin ihme toiminu on.. joten kyllä seksi tärkeä on mutta sen uudelleen löytäminen vie joskus aikaa ja vaivaa :)

pettänyt
Meillä se on niin päin, että miestä ei kiinnosta seksi tai yleensäkään mikään intiimi. Viimeksi seksiä ollut toukokuussa. Ja kyse ei ole siitä, ettei asiasta ole puhuttu tai en ole tuonut halujani ilmi, ongelma on jatkunut jo pari vuotta... Nyt en jaksa enää vongata ja anella, kävin vieraissa (selvinpäin, kaikinpuolin suunniteltu teko) ja ikävä kyllä jäin siihen koukkuun. Niin ihanaa rakastelua en ole ikinä kokenut, rakastelimme koko yön, nukuimme pari tuntia ja jatkoimme aamulla. Mies jaksoi useamman kerran ja todellakin otti kaikki minunkin tarpeet huomioon. Nyt siis pelkään, että ajaudun tämän miehen luokse säännöllisesti, sillä kotona tilanne ei todennäköisesti tule muuttumaan mihinkään. Surullista, mutta totta.

hommansa hoitava mies
Alkuperäinen kirjoittaja pettänyt:
Meillä se on niin päin, että miestä ei kiinnosta seksi tai yleensäkään mikään intiimi. Viimeksi seksiä ollut toukokuussa. Ja kyse ei ole siitä, ettei asiasta ole puhuttu tai en ole tuonut halujani ilmi, ongelma on jatkunut jo pari vuotta... Nyt en jaksa enää vongata ja anella, kävin vieraissa (selvinpäin, kaikinpuolin suunniteltu teko) ja ikävä kyllä jäin siihen koukkuun. Niin ihanaa rakastelua en ole ikinä kokenut, rakastelimme koko yön, nukuimme pari tuntia ja jatkoimme aamulla. Mies jaksoi useamman kerran ja todellakin otti kaikki minunkin tarpeet huomioon. Nyt siis pelkään, että ajaudun tämän miehen luokse säännöllisesti, sillä kotona tilanne ei todennäköisesti tule muuttumaan mihinkään. Surullista, mutta totta.
Pääsiskö pukille?

että semmosta
Meilläkään seksiä ei paljoakaan harrasteta. On mennyt jo kuukaus... tai kaks siitä kun viimeksi rakastelimme. No pientä säpinää oli vähän aikaa sitten... mutta lakanoiden välissä tai muuten emme varsinaisesti rakastelleet.

Vieraissa en ole käynyt. Enkä mä varsinaisesti puutteessakaan ole. Asiaa ei vain yleensä edes mieti. Aiemmin tämä ei haitannut. Vaan nyt se onkin alkanut häiritä: Miksi me emme enää harrasta juurikaan koskaan seksiä? Miksi minä en enää halua?

Päivä päivältä tästä tulee yhä pahempi mörkö. Olen yrittänyt puhua tästä miehelleni, mutta häntä ei kiinnosta jutella kanssani asiasta. Häntä ei varmaankaan haluni ja mielitekoni juuri kiinnosta. Onhan hänellä kavereita, auto ja aika usein kaljaa! minusta viis!

RJV
Teidän olisi päästävä kaljan tilalle. Näytättekö alastomuutenne miehellenne. Sitähän miehet haluavat nähdä. Olkaa hellä ja hyvä. Jospa se puhuminen tulisi mukaan, nimittäin se on tosi tärkeää. Nauttikaa pienistäkin asioista jos hän vähänkin kiinnostuu teistä. Pitäkää häntä kädestä, kun hän katsoo urheilua. Kaikki arvostelu on pahasta. Toivottavasti löydätte ilon miehenne kanssa.

lpfg
Joo,kyllähän ne haluttomuus/kyvyttömyys asiat aiheuttavat ongelmia.Meilläkään ei ole yli vuoteen harrastettu mitään sänkyaktiviteettia,vai oliko se pari vuotta sitten...?

Tällä hetkellä en tiedä miten asia saataisiin ratkaistua.Minua vaivaa kovastikkin.Puolison kantaa en tiedä.Viimeksi kun asiaa kysyin tuli niin kiukkuiseksi,että en uskalla enää kysellä...

RJV
Mielestäni tärkeää nyt olisi saada selville hänen tarpeet. Ne kun puolisoilla on usein niin erilaiset. Minullakin meni yli 25 vuotta, että tajusin sen. Aina kuvittelin jos teen vaimolle sitä mitä toivoisin hänen tekevän minulle, niin se ei toiminutkaan toivotulla tavalla. Kyssyessäni mikä tuntuisi hyvältä oli vastaus, miehen pitää tietää. Mutta toinenhan ei voi tietää jos ei sanota. Nyt kun hän puhuu enempi asioista on paljon helpompaa. Aikaa se vaan vie. Minullakin meni 2 vuotta, tosi aktiivi yrittämiseen. Silti kannattaa olla pitkäjänteinen, eikä antaa periksi. Aloittaa voi sellaisesta asiasta mistä mies varmasti pitää, vaikka se olisi vaikka urheilu, mistä itse ei välitä tippaakaan.
Laitan tähän omia tarpeitani, jos näistä olisi jotakin apua. Puhuminen vaimon kanssa, etenkin parisuhde asioista. Suukot ja halaukset, silloin kun molemmat on iloisesti mukana. Yleensäkin koskettelu. Toisen näkeminen ilman vaatteita puolin ja toisin. Silloin kun hän arvostaa tekemisiäni, eli hiukan kehuu. Ehkä kaikkein parasta on se kun huomaan , että hän nauttii jostakin asiasta mitä teen hänelle. Unohtamatta kuitenkaan sitä loppuhuipennusta. Sehän tulee atomaattisesti, kun alkuvalmistelut menevät kohdalleen. Sydämmessäni toivon teidän onnistuvan. Kertokaa siitä sitten eteenpäin, jotta taas seuraava henkilö saisi siitä uutta voimaa, kun näitä tapauksia tuntuu riittävän. Intoa matkaan.

Unhappy dude
Jep, tarina varmaan tuttu monestakin kodista...ollaan vasta reilu kolmekymppinen pari, löytyy kaksi lasta ,koirat,talo ym... taloudellisestikkin elämä paremmin kuin hyvin.

Ongelmana on ollut jo todella pitkään, ainakin yli kymmenen vuotta vaimon haluttomuus/kiinnostus yhteistä vällyjen välissä vietettyä aikaa, kaikki selitykset ja tekosyyt on kuultu miljoona kertaa.

Yhdessä oltu jo pitkälle toistakymmentöä vuotta.

Kumpikaan ei ole vieraissa käynyt, siitä olen 101% varma, itseä alkanut asia vaan turhauttaa jo
pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, yritän antaa aikaa, järjestän yllätyksiä,illallisia, yhteisiä ulkomaan matkoja,kalliita lahoja,kukkia, autan mahdollisuuksien mukaan kotitöissä....mutta tuloksetta tässä aihepiirissä.

Rakastan tätä ihmistä silti suunnattoman paljon , ja haluaisin saada jonkun ratkaisun asiaan...

Molemmat ollaan ns. kivan näköisiä ihmisiä , joten vientiä tarvittaessa olisi molemmilla varmasti, mutta se ei voi olla ainoa ratkaisu...kesti nyt muutaman vuoden ennen kuin viitsin tänne tästä
kirjoittaa.

Rakkaus,kauniit eleet, romanttiset illat,lahjat eli kaikki kliseet + muutama muu keksitty asia
yritetty, mutta tässä sitä silti kirjoitellaan....

onko ideoita.....ja jos vielä sattuis olemaan oikeesti joku fiksu vastaaja..

Hyvää kevään jatkoa!!!!

Hei.
Eikö vaimonne kerro miten teidän pitäisi rakastaa?

Helpoita olisi tilanteen korjaaminen silloin, jos hän kertoisi mistä pitää.

Esimerkiksi, jos hän ei arvosta lahjoja, niin niitä on silloin turha antaa.

Jospa hän haluaisikin kuulla vaikkapa helliä sanoja, tai jotain muuta.
Yrittäkää ottaa selvää.

elina
Ei meilläkään kamalan aktiivista ole mutta kyllä semmonen kerta kaks viikossa kuitenkin. Mä naisena haluaisin kokea sen että mieheni himoitsee mua oikeasti, puhuis vähän tuhmia ja silleen. Ei siis mitenkään painostais seksiin vaan ennemminkin virittäis tunnelmaa.

oon joskus lähteny kesken bileiltaa vessaan itkemään kun kaverimies on heittäny jotain mun ääriseksikkäästä asusta tms. Siis se on kuulostanu niin ihanalle et mua on alkanu itkettää et miks mun mies ei koskaan sano niin. se sanoo korkeintaan et näytän söpölle tms. Haluisin kuulla näyttäväni niin seksikkäälle että mies sekoaa, että häntä pistää panettamaan ihan himona, että saan hänet sekaisin kiimasta tai jotain vastaavaa.

Hei.
Ei meilläkään kamalan aktiivista ole mutta kyllä semmonen kerta kaks viikossa kuitenkin. Mä naisena haluaisin kokea sen että mieheni himoitsee mua oikeasti, puhuis vähän tuhmia ja silleen. Ei siis mitenkään painostais seksiin vaan ennemminkin virittäis tunnelmaa.

oon joskus lähteny kesken bileiltaa vessaan itkemään kun kaverimies on heittäny jotain mun ääriseksikkäästä asusta tms. Siis se on kuulostanu niin ihanalle et mua on alkanu itkettää et miks mun mies ei koskaan sano niin. se sanoo korkeintaan et näytän söpölle tms. Haluisin kuulla näyttäväni niin seksikkäälle että mies sekoaa, että häntä pistää panettamaan ihan himona, että saan hänet sekaisin kiimasta tai jotain vastaavaa.
Kertomuksenne aiheutti pohdintaa mielessäni.

Näin miehenä ajattelen, että kyllä 2 kertaa viikossa keskimäärin olisi riittävä seksinmäärä.
Ainakin, jos molemmat saavat tyydytettyä halunsa.

Entä silloin, kun seksiä teette, niin tunnetteko miehen himoitsevan teitä?

Ilmeisesti tuo tuhmien puhuminen ei ole luontaista osalle miehiä.
Monille on kuitenkin, sillä niillä puheilla monimies juuri kiihottuu.
Laitan tähän oman version mitä vaimolle sanon, kun seksiin häntä houkuttelen.
Te voitte arvioida kelpaisiko nuo sanat teille miehenne suusta kuultuna.

Rakas vaimo suukotellaanko, kun se tuntuu niin hyvälle.
Tahtoisin halata ja hyväillä sinua.
Voi miten pehmeät ja kauniit hiukset sinulla on.
Katsotaanko vähän silmiin.
Minusta tuntuu hyvälle, kun halata saan.
Saanko ottaa rintasi paljaaksi.
Tykkään katsella niitä.
Ne on niin ihanat.
Niiden katselu kiihottaa minua.
Tuntuuko, kun mies on kiihottunut.
Saanko riisua sinut alastomaksi.
Nainen on kaunis alastomana.
Tuntuuko kun miehellä seisoo.
Haluatko nähdä miehen alastomana.
Miltä miehen vehkeet näyttävät.
Onko se komee.
Voi miten sinulla on jalat kauniisti avautuneet.
Voinko vähän koskea kädellä sitä karvapeitettä.
Voi miten kivantuntuinen se onkaan.
Sinäkin voit katsella ja ihailla miehen vehjettä, jos haluat.
Minä tykkään, kun nainen sitä katselee.
Vaimon kommentit ovat myös tervetulleita.
Minäkin haluaisin katsoa vakoasi, ja etsiä klitoriksen.
Miten kauniisti se onkaan pullistunut.
Voi miten kaunis nainen onkaan, kun hän vako avoinna odottaa miehen syleilyä.
Ja se haluava katse on kiihottavinta katseltavaa.
Saako mies työntää sormen sisälle, kun se aukko noin kostean tuntuinen.
Vai haluatko sinne miehen siittimen.
No minä ensin sitä sormella tunnustelen.
Tästä minä tykkään, kun sisälle työntyä saan.
Kylläpä se onkin kivasti turvonnut ja nyt se puristaa sormesta.
Voi miten se sykkii kivasti, tuliko orgasmi.
Saako mies mennä sinne nyt vehkeen kanssa.
Haluatko laittaa kondomin.
Rakas nyt mies työntyy sisälle.
Kivan tuntuista, ja kohta minulta tulee siemenet.
Nyt ne tulee.
Voi rakas miten seksi tuntui vyvälle.
Tuntuiko vaimostakin.
Olo on nyt raukean ihana.

Miltä tuntui lukea, kiihottaisiko tuollaiset jutut yhtään?

Ei tietenkään kokolitaniaa jokakerralla samallalailla, sillä sekin vaikuttaa puheen kulkuun mitä vaimo milloinkin vastaa.

Viimeksi muokattu:
guyguygug

Näin miehenä ajattelen, että kyllä 2 kertaa viikossa keskimäärin olisi riittävä seksinmäärä.

Tykkään katsella niitä.
Ne on niin ihanat.
Onko se komee.
Nyt ne tulee.
Tuntuiko vaimostakin.

Ei tietenkään kokolitaniaa jokakerralla samallalailla, sillä sekin vaikuttaa puheen kulkuun mitä vaimo milloinkin vastaa.

No tavallaan ehkä joo, mutta ei olisi kovin eroottista, jos mies kyselisi kaikesta, että "saanko tehdä" näin ja näin. Noh, en ole tottunut ylipäänsä puhumiseen seksin aikana, joten ehkä siksikin kuulostaisi oudolta. Mutta jos minulta kysyttäisiin joka asiasta, että saako koskea ja saako tehdä ja mitäs nyt teen, niin se ei kyllä sytyttäisi yhtään, suoraan sanottuna. Sitä kiihottavampaa mitä "itsenäisemmin" ja määrätietoisemmin mies toimii (toki se edellyttää että osaa lukea naista/tietää mistä nainen tykkää).

Ja sitten, aina on kyse myös naisen haluista, riippumatta siitä mitä mies tekee. Jos siis on vaikkapa hormonaalisista syistä haluton, niin ainakin sellainen hyvin aktiivinen seksiin viittaava kommentointi ja houkuttelu voisi vain ahdistaa.

Viimeksi muokattu:
guyguygug
No tavallaan ehkä joo, mutta ei olisi kovin eroottista, jos mies kyselisi kaikesta, että "saanko tehdä" näin ja näin. Noh, en ole tottunut ylipäänsä puhumiseen seksin aikana, joten ehkä siksikin kuulostaisi oudolta. Mutta jos minulta kysyttäisiin joka asiasta, että saako koskea ja saako tehdä ja mitäs nyt teen, niin se ei kyllä sytyttäisi yhtään, suoraan sanottuna. Sitä kiihottavampaa mitä "itsenäisemmin" ja määrätietoisemmin mies toimii (toki se edellyttää että osaa lukea naista/tietää mistä nainen tykkää).

Ja sitten, aina on kyse myös naisen haluista, riippumatta siitä mitä mies tekee. Jos siis on vaikkapa hormonaalisista syistä haluton, niin ainakin sellainen hyvin aktiivinen seksiin viittaava kommentointi ja houkuttelu voisi vain ahdistaa.
Lisään vielä, että jos mies kauheasti (tai jotenkin väkinäisesti) koko ajan hokisi, miten kivalta tuo ja tuo paikka näyttää ja miten mukavalta tuntuu, niin se tuntuisi kiusalliselta. Tulisi jopa mieleen, että kumpaa mies yrittää vakuuttaa, minua vai itseään. Yleensä sen kyllä ihan miehen toiminnasta voi lukea tuntuuko jokin hyvältä vai ei. Noh, joku toinen voisi tykätäkin, itsestäni runsas puhuminen tuntuisi helposti päälleliimatulta.

Naisen pitäisi itse miettiä syitä haluttomuuteensa, jos ei ole niin tehnyt. Vaikuttaa ihanalta, miten paljon olet valmis panostamaan ja jo panostanut asiaan, mutta jos ei naisella ole itsellään motivaatiota, niin se voi olla aika turhaa. Nainen saattaakin jopa seksuaalisessa mielessä kaivata sellaista röyhkeää urosta, joka ei ole liian huomaavainen ja kyselevä vaan "tekee mitä tahtoo" kuitenkin naiseen keskittyen (eli ei sellaista pussit tyhjäksi -meininkiä vaan määrätietoista, vähän dominoivaa otetta).

Viimeksi muokattu:
Hei.
No ei tietenkään miehen pidä kokolitaniaa yhdelläkertaa kysellä.

Mutta yksi kiva kysymys sillointällöin olisi mielestäni kiihottavaa.

Siinä tapauksessa, jos puheista ei pidetä, niin naisen pitää selkeästi näyttää kehollaan mistä pitää.
Jos noin ei tapahdu, niin jälleen joudutaan kysymään, mistä mies tietää millaisista asioista nainen pitää.

Eli naisen pitää joko sanoa, tai näyttää se elein.

Hei.
Lisään vielä, että jos mies kauheasti (tai jotenkin väkinäisesti) koko ajan hokisi, miten kivalta tuo ja tuo paikka näyttää ja miten mukavalta tuntuu, niin se tuntuisi kiusalliselta. Tulisi jopa mieleen, että kumpaa mies yrittää vakuuttaa, minua vai itseään. Yleensä sen kyllä ihan miehen toiminnasta voi lukea tuntuuko jokin hyvältä vai ei. Noh, joku toinen voisi tykätäkin, itsestäni runsas puhuminen tuntuisi helposti päälleliimatulta.

Naisen pitäisi itse miettiä syitä haluttomuuteensa, jos ei ole niin tehnyt. Vaikuttaa ihanalta, miten paljon olet valmis panostamaan ja jo panostanut asiaan, mutta jos ei naisella ole itsellään motivaatiota, niin se voi olla aika turhaa. Nainen saattaakin jopa seksuaalisessa mielessä kaivata sellaista röyhkeää urosta, joka ei ole liian huomaavainen ja kyselevä vaan "tekee mitä tahtoo" kuitenkin naiseen keskittyen (eli ei sellaista pussit tyhjäksi -meininkiä vaan määrätietoista, vähän dominoivaa otetta).
Sen voin sanoa itsestäni, että miehen sanat ruokkivat paljon juuri häntä itseään.

Ja jos hän jotakin saa sanoa, ja vastaanotto on myönteinen, niin silloin mies kiihottuu entisestään.
Ja varmasti nainen saa kokea kiihkeän miehen.

Rakas vaimo saanko katsoa kaunista vakoasi.
Tuo on eroottisesti miestä kiihottava.
Pelkkä sanominen riittäisi, jos on sovittu etten toteuta toteuta sitä katsomista.

Minä katson klitoriksen, olisi lauseena dominoivampi.
Kyllä sekin kävisi minulle.
Vaimoni sanoisi tuon lauseen jälkeen, älä uhkaile minua.

Kyllä miehet taipuvat monenlaisiin lauseisiin, kunhan tietävät mitä vaimo milloinkin haluaa kuulla.

On paljon sanoja jotka kiihottavat miestä, kun hän ne sanoo naiselle.
Muuten sana nainen on myös sellainen.

Viimeksi muokattu:
tunnustelijanainen

Tykkään katsella niitä.
Ne on niin ihanat.
Onko se komee.
Nyt ne tulee.
Tuntuiko vaimostakin.

Luettuna nuo lauseet kiihottivat - yllättävän paljon!!! En kuitenkaan tiedä tajuaisinko niitä aktin aikana... en itsekään silloin taida puhua... ennemminkin äännellä...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä