Haluton puoliso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään.-,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään.-,

Vieras
En tiedä miten toimisin. Puolisini ei halua seksiä, ei suostu puhumaan asiasta, ei mitään. Olemme molemmat n. 44 vuotiaita ja vain minulla on halut. tilanne on jatku näin jo noin 3 vuotta. Hellyyttä ja läheisyyttä on, mutta vain kuten siskolla ja veljellä, ei enempää. Itsetyydytys on apu, mutta ei korvaa toista ihmistä. Rakkautta on, kai? Silti mietin voinko pettää vaiko elän vain näin.

Sama tilanne mulla, paitsi että se on jatkunut kauemmin. Lähtisin, ellei olisi (ihme kyllä) lasta.

Onko puolisosi masentunut? Ja miksi? Puhutteko asiasta? Mistä tilanne johtuisi?

Minä haen syytä itsestäni, vaikka turhaan kai. Olen toki muuttunut, mutta se ei ole vaikuttanut asiaan. Puolisoni ei hlposti puhu asiasta. Jos otan sen puheeksi, hän sanoo olevansa tyytyväinen. Loukkaannun, koska hän ei ota huomioon minua / yleensäkään ketään normaalia ja on kuin ongelmaa ei olisi. Ja toisinaan kuitenkin valittaa olevansa masentunut.

On väärin joutua tottumaan elämään näin. Tulen katkeraksi ja menetän itsetuntoni ja kunnioituksen toista kohtaan. Kuinka paljon elämäniloa saisi erotiikasta, seksistä ja puolisosta, joka innostuisi jopaminusta... Avioliitossa joudun elämään ilman. pettäminen voisi olla vaihtoehto, joka periaatteessa sopisi kaikille. Mutta entä kun on työ, perhe, harrastuksia ja koti, johon ei voi tuoda ketä tahansa - ja vielä se, että olen kadottanut seksuaalisen itsetuntoni (vähintään). Kuka minua muka haluaisi ja jos, niin missä, milloin ja miten! Pitäisikö lähteä talviyön pimeyteen ravintoloihin saadakseen huomiota, läheisyyttä, jopa seksiä? Kerran viikossa esim.?! Ja kuinka usein se onnistuisi ja kannattaisi, olisi ajan, vaivan ja rahan arvoista...

Sama tilanne mulla, paitsi että se on jatkunut kauemmin. Lähtisin, ellei olisi (ihme kyllä) lasta.

Onko puolisosi masentunut? Ja miksi? Puhutteko asiasta? Mistä tilanne johtuisi?

Minä haen syytä itsestäni, vaikka turhaan kai. Olen toki muuttunut, mutta se ei ole vaikuttanut asiaan. Puolisoni ei hlposti puhu asiasta. Jos otan sen puheeksi, hän sanoo olevansa tyytyväinen. Loukkaannun, koska hän ei ota huomioon minua / yleensäkään ketään normaalia ja on kuin ongelmaa ei olisi. Ja toisinaan kuitenkin valittaa olevansa masentunut.

On väärin joutua tottumaan elämään näin. Tulen katkeraksi ja menetän itsetuntoni ja kunnioituksen toista kohtaan. Kuinka paljon elämäniloa saisi erotiikasta, seksistä ja puolisosta, joka innostuisi jopaminusta... Avioliitossa joudun elämään ilman. pettäminen voisi olla vaihtoehto, joka periaatteessa sopisi kaikille. Mutta entä kun on työ, perhe, harrastuksia ja koti, johon ei voi tuoda ketä tahansa - ja vielä se, että olen kadottanut seksuaalisen itsetuntoni (vähintään). Kuka minua muka haluaisi ja jos, niin missä, milloin ja miten! Pitäisikö lähteä talviyön pimeyteen ravintoloihin saadakseen huomiota, läheisyyttä, jopa seksiä? Kerran viikossa esim.?! Ja kuinka usein se onnistuisi ja kannattaisi, olisi ajan, vaivan ja rahan arvoista...
Missä olet niin PANTAISIIN asia kuntoon...

Viimeksi muokattu:
Ap, oletko mies? Jos olet (kuten oletan) niin tiedoksi että se on ihan normaalia että nainen ei pitkässä parisuhteessa halua seksiä. Yleensä suhteen alussa rakastumisvaiheessa naisellakin voi olla haluja, erityisesti jos hän haluaa lapsen. Lapsen/lasten syntymän jälkeen harvempi nainen enää haluaa seksiä.

Muissa kulttuureissa tämä nähdään ihan normaalina ja ajatellaan, että on ihan ymmärrettävää että mies hankkii rakastajattaren/ käy maksullisissa / ottaa uuden vaimon (jos siis eletään moniavioisessa kulttuurissa).

Ap, oletko mies? Jos olet (kuten oletan) niin tiedoksi että se on ihan normaalia että nainen ei pitkässä parisuhteessa halua seksiä. Yleensä suhteen alussa rakastumisvaiheessa naisellakin voi olla haluja, erityisesti jos hän haluaa lapsen. Lapsen/lasten syntymän jälkeen harvempi nainen enää haluaa seksiä.

Muissa kulttuureissa tämä nähdään ihan normaalina ja ajatellaan, että on ihan ymmärrettävää että mies hankkii rakastajattaren/ käy maksullisissa / ottaa uuden vaimon (jos siis eletään moniavioisessa kulttuurissa).

En kyllä sanoisi noin, Ainokainen. Kyllähän se on normaalia, mutta ei sentään ihan tavanmukaista. Kyllä tavallista on, jotta halut hyrräävät, muutoinhan tässä loputtaisiin sukupuuttoon. Suurempi ongelma on sopivan ehkäisyn löytäminen, sillä sopimattomana se voi viedä halut. Minulle eivät pilerit sopineet yhtään, muutuin korpuksi, mutta se riipoi omaakin päätäni, sillä halut säilyivät - paikat eivät kestäneet. Gynekologilta sain muita ehdotuksia ja parempi keino löytyi.

Nelikymppisillä pitäisi olla varsin upeaa aikaa seksirintamalla. Sen ajan ylittäneenä tiedän, jotta nainen on upeimmillaan silloin, mies loistokunnossa ja homma maistuu. Jos suhde on muuttunut kuivakaksi, pitää miettiä sen elävöittämistä eikä luovuttaa. Puolisonsa voi hurmata aina uudelleen!

Viimeksi muokattu:
Meidän liitossa mies on aina ollut se vähemmän haluava, joten ei voi yleistää.

Lasten syntymän jälkeen olin kiihkeimmilläni. No kyllä mies kerran viikossa halusi, mutta minä olisin halunnut joka päivä vaikka useimminkin, mutta kun ei niin ei. Siinä se elämä sitten meni miehen pihdatessa.

Nelikymppisenä hankin rakastajan, sen jälkeen toisenkin, jne... oli ihanaa aikaa. No nyt olen jo vanha, yli kuuskymppinen ja edelleen sen pihtarin kanssa, tai siis nyt impotentin.

Piti hankkia sauva, sen avulla tulen toimeen, en enää muutamaan vuoteen ole pitänyt rakastajia.
Johtuen että asumme maalla, kiinnijäämisen pelko suuri. Mutta eihän sitä ikinä tiedä...

Kyllä mielestäni voi hankkia rakastajan/rakastajattaren jos ei seksi toimi, keneltä se on pois?

Ymmärrän teitä. Ollaan oltu aviossa 30 vuotta. Lapset jo aikuisia. Seksiä koko ajan jollain lailla.

Imetyksen jälkeen ei ollut rintoja enää juuri lainkaan. Minun puolelta katosi seksihalutkin. Rinnoissa ei ollut mitään tuntoa. Miehellä oli haluja, joten toki sekstailtiin. Aloin puhua silikoneista. Lopulta hän myöntyi ja otin ne, Suomessa. Sitten oli tuntoa rinnoissa jo liikaakin.

Nyt siitä jo 2 vuotta. Mies ei ota minua huomioon seksissä nytkään. Vaikka kroppa on nyt tosi hyvä, hoikka kun olen. Rinnat nätit ja pienehköt edelleen silti, 70C.

Totuus on toki se, että kun mies vanhenee, niin ....

Minä, 51v nainen haluaisin vielä romanttista ja kiihkeää seksiä. Mutta kun ...

Minusta tuollainen käyttäytyminen, ettei voida puhua asioista on kyllä itsekästä toimintaa. Mulla on mies, joka on varmaan impotentti. Toki ymmärrän, että mies on sairastunut ja syö lääkkeitä. Mutta Onneksi on miehiä, joitten kanssa silloin tällöin sekstaan. Se oikeasti pännii, kun mies ennen oli niin himokas ja minulle vinoili, kun en ollut niin aktiivinen. Ja kävi vieraissa. Nyt on asiat päälaellaan, eikä mies puhu ja kääntää vain kylkeä. EI kukaan normaali ihminen jaksa päivästä toiseen, jos himottaa jyllää koko ajan. Jokainen tekee omat pääökset.

Ei ole normaalia eikä tavanomaista. Jos ennen on ollut haluja, niiden katoamisen syynä on väsymys, ehkäisypillerit, muut lääkkeet, huono parisuhde.
Seksihalut säilyvät terveellä ihmisellä koko iän. Itse olen yli 60 ja edelleen mielelläni panisin, jos olisi joku. Joudun siis tyytymään oman käden oikeuteen :D
Valitettavasti tämän ikäiset miehet ovat vähän väsähtäneitä eivätkä enää jaksa tai pysty. Nuoremmat taas eivät kiinnosta, tuntisin itseni niiden kanssa naurettavaksi vanhaksi harpuksi.

Viimeksi muokattu:
Ilmoitat yksiselitteisesti jonain päivänä, että jos sitä seksiä ei tule, hankit rakastajan tai eroat.
Äärimmäistä julmuutta puolisolta kieltää seksi kokonaan. Miksi sitten olla ollenkaan avioliitossa, jos elämä on sisar-veli -tasolla?
Jospa vaimosi on lesbo? Hyvin monet homomiehet ovat kulissiliitossa. Homoystäväni kertoi saavansa irtoseksiä ihan yli oman tarpeen näiltä "heteromiehiltä", jotka lähtevät baarista mukaan ja sitten poistuvat aamuyön tunteina kunniallisesti vaimonsa viereen. Tuskin kaikki tyttöjen yhteiset jututkaan on ihan viattomia vailla seksuaalista värinää.

Minun mieheni sanoo syyksi haluttomuuteensa stressin ja väsymyksen. Hän ei kuitenkaan ole tehnyt mitään ratkaistakseen nämä ongelmat. Seksistä meillä oli kokonaan taukoa 5 vuotta ja sen jälkeen on ollut vain pari kertaa vuodessa.

Lopulta kyllästyin ja hankin itselleni rakastajan. Miehellä ei ole oikeutta pakottaa minua elämään ilman seksiä. Tähän tilanteeseen olen tyytyväinen. Rakastaja tyydyttää seksuaaliset tarpeeni ja muuten haluan elää arkea mieheni kanssa.

Minun mieheni sanoo syyksi haluttomuuteensa stressin ja väsymyksen. Hän ei kuitenkaan ole tehnyt mitään ratkaistakseen nämä ongelmat. Seksistä meillä oli kokonaan taukoa 5 vuotta ja sen jälkeen on ollut vain pari kertaa vuodessa.

Lopulta kyllästyin ja hankin itselleni rakastajan. Miehellä ei ole oikeutta pakottaa minua elämään ilman seksiä. Tähän tilanteeseen olen tyytyväinen. Rakastaja tyydyttää seksuaaliset tarpeeni ja muuten haluan elää arkea mieheni kanssa.

taloudellinen tilanne ja korkeampi elintaso saa pitämään aasia kotona, tai toisinpäin. Aika moneen ihmiset taipuu, mutta on tuo itsensäkin pettämistä ja melkoista ylimielisyyttä ja itsekkyyttä. Varmaan mieskin on asioista samaa mieltä.

Viimeksi muokattu:
taloudellinen tilanne ja korkeampi elintaso saa pitämään aasia kotona, tai toisinpäin. Aika moneen ihmiset taipuu, mutta on tuo itsensäkin pettämistä ja melkoista ylimielisyyttä ja itsekkyyttä. Varmaan mieskin on asioista samaa mieltä.

Tjaa, mä olen eri mieltä. Voisin itse toimia ihan samoin, jos tilanne olisi kuvatunkaltainen. Aasia kotona? No onkin aasi, jos ei ymmärrä, että ei oikeasti ole normaalia olettaa, että puoliso on tyytyväinen tilanteeseen.

Viimeksi muokattu:

Minusta on loukkaavampaa jättää puolisonsa tietoisesti ja ilman hyvää syytä vuosikausiksi ilman seksiä, kuin hakea se seksi sitten muualta.

Viimeksi muokattu: