Haluisin perhepäivähoitajaks

  • Viestiketjun aloittaja pph?
  • Ensimmäinen viesti
pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja On hyvä:
et on motivaatiota mut kannattaa ajatella myös ihan omaa napaakin...

Oma äiti perhepäivähoitajana, palkka 600-800e/kk, tosi paska ja työajat ihan perseestä
Tätä kyllä ihmettelen! Siis, äidilläsi ei voi olla kovin montaa lasta tuolla palkalla. Oma palkkani on n. 1700e/kk ja työajat on ainakin paremmat kuin kaupanalalla. Itselläni on ainakin työaika n. 7.00-17.00 välisenä aikana ja ilman työmatkoja!:)
Mulla kaks hoitolasta , palkka 700? jää käteen. Työpäivä 5.15-17. Pitempäänkin "sais" tehdä jos haluaa :) Tosin palkaan se ei vaikuta..
 
eukko
Itse olin ennen omaa lasta työsuhteisena hoitajana (vähän sama kuin yksityinen pph, mut hoidin lasten kotona lapsia ja työnantaja maksoi kaikki sivukulut, lomarahat yms.) palkkaa sain 1800?/kk brutto. ihan hyvä palkka mielestäni ilman ammattia. Espoossa saa tosiaan niin hyvät yksityisen hoidon tuet, että siellä on ihmisillä aika helposti varaa palkata kotiin hoitaja.
 
Tuosta iästä. Pojan päiväkotiryhmässä nyt 2 nuorta (+ yksi reilu 3 kymppinen ) lastenhoitajaa.
Ovat enemmän ulkona, on lelupäiviä, teemapäiviä, askarrellaan.... paljon enemmän toimintaa nyt kuin silloin kun tädit olivat kaikki reilu 5 kymppisiä.
Nuoret innostuu ja jaksaa touhuta työuransa alussa enemmän :D

Motivoitunut ja lapsista kiinnostunut saa olla jos pph:ksi ryhtyy. Vaativa työ ja surkea arvostus. Itse veisin pojan mieluusti pph:lle jos täällä päin sellaisia vielä ois enemmän.
 
30v
Alkuperäinen kirjoittaja pph?:
Itse vaan mietein näitä ikäennakkoluuloja. Itse en koe itseäni mitenkää liian nuoreksi. On tässä elämää tultu jo elettyä, nyt on se vakiintumisen aika. Lähihoitaja opiskelua takana jo vuosi, toiset kaksi edessä. Mutta siksi mieteinkin, että jos ottaisi selvää kursseista yms. Turhaan käyn koulua loppuun, koska tiedän jo nyt, että vanhukset yms. eivät ole se minun juttuni. Eivätkä laitokset.
Lähihoitajahan voi erikoistua lapsiin. Käy vaan koulu loppuun, saat siitä varmasti hyviä eväitä perhepäivähoitajan ammattiin. Ja jos joskus haluatkon mennä vaikkapa päiväkotiin töihin, onnistuu se paljon helpommin, kun on lähihoitajan koulutus. Et toki ole LIIAN nuori, mutta pari vuotta lisää ei haittaakkaan.

 
toinen pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja On hyvä:
et on motivaatiota mut kannattaa ajatella myös ihan omaa napaakin...

Oma äiti perhepäivähoitajana, palkka 600-800e/kk, tosi paska ja työajat ihan perseestä
Tätä kyllä ihmettelen! Siis, äidilläsi ei voi olla kovin montaa lasta tuolla palkalla. Oma palkkani on n. 1700e/kk ja työajat on ainakin paremmat kuin kaupanalalla. Itselläni on ainakin työaika n. 7.00-17.00 välisenä aikana ja ilman työmatkoja!:)
Mulla kaks hoitolasta , palkka 700? jää käteen. Työpäivä 5.15-17. Pitempäänkin "sais" tehdä jos haluaa :) Tosin palkaan se ei vaikuta.. [/

quote]



Miten ei vaikuta palkkaan? Etkö saa ylityökorvausta? meille ainakin maksetaan suht hyvä ylityöpalkka nykyään, ennen se oli tosi surkee!
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja On hyvä:
et on motivaatiota mut kannattaa ajatella myös ihan omaa napaakin...

Oma äiti perhepäivähoitajana, palkka 600-800e/kk, tosi paska ja työajat ihan perseestä
Tätä kyllä ihmettelen! Siis, äidilläsi ei voi olla kovin montaa lasta tuolla palkalla. Oma palkkani on n. 1700e/kk ja työajat on ainakin paremmat kuin kaupanalalla. Itselläni on ainakin työaika n. 7.00-17.00 välisenä aikana ja ilman työmatkoja!:)
Mulla kaks hoitolasta , palkka 700? jää käteen. Työpäivä 5.15-17. Pitempäänkin "sais" tehdä jos haluaa :) Tosin palkaan se ei vaikuta.. [/

quote]



Miten ei vaikuta palkkaan? Etkö saa ylityökorvausta? meille ainakin maksetaan suht hyvä ylityöpalkka nykyään, ennen se oli tosi surkee!
No yölisä mikä on niin tais olla 30 senttiä viime tilinauhassa :)
Ei muita lisiä tipu! Just puhuttiin toisen hoitajan kans, et sama palkka vaikka toinen tekee 7 tunnin ja toinen 12 tunnin päivää...
 
pph?
kyllä mulla motivaatiota löytyy. Se on varmaa se. Ja osaks siihen kai vaikuttaa se, ettei oo omia lapsia, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa yms. Ja se mikä mulla tossa hommassa olis lähellä sydäntä, on juuri se "itsensä toteuttaminen"..ja jos yksityiseksi rupean, niin itsehän minä saan päättää suoraan sanottuna työaikani ja vaatia ylitöistä palkkaa. Niinkin julmalta kuin se kuulostaa, mutta ei mulle sitten lapsiaan tarvi tuoda ;)
Koska olen kyllä kuullut kuinka pphoitajie hyökytetään miten sattuu, eli tullaan ja viedään miten sattuu. Ja itse en siihen lähtisit. Jokaisen vanhemman kanssa sovitaan ne ajat ja niissä pysytään! Tietysti voi koska vaan tulla esteitä, mutta ne on sitten asia erikseen. Joustava ja avoin työsuhde vanhempien ja pph:n välillä takaa sen, että ongelmilta ja riidoilta vältytään. Tehdään asiat heti selviksi. Näin pitkälle olen jo katsokaas ajatellu :D
Ja ymmärrän, että voi tulla hetkiä, kuin ei ole kuin 1-2 lasta, niin palkkahan on huono silloin. Mutta niinkuin jo totesin, se ei ole minulle tärkeää, kun vertaa siihen, että on itse onnellinen.
 
kunn.pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja On hyvä:
et on motivaatiota mut kannattaa ajatella myös ihan omaa napaakin...

Oma äiti perhepäivähoitajana, palkka 600-800e/kk, tosi paska ja työajat ihan perseestä
Tätä kyllä ihmettelen! Siis, äidilläsi ei voi olla kovin montaa lasta tuolla palkalla. Oma palkkani on n. 1700e/kk ja työajat on ainakin paremmat kuin kaupanalalla. Itselläni on ainakin työaika n. 7.00-17.00 välisenä aikana ja ilman työmatkoja!:)
Mulla kaks hoitolasta , palkka 700? jää käteen. Työpäivä 5.15-17. Pitempäänkin "sais" tehdä jos haluaa :) Tosin palkaan se ei vaikuta.. [/

quote]



Miten ei vaikuta palkkaan? Etkö saa ylityökorvausta? meille ainakin maksetaan suht hyvä ylityöpalkka nykyään, ennen se oli tosi surkee!
No yölisä mikä on niin tais olla 30 senttiä viime tilinauhassa :)
Ei muita lisiä tipu! Just puhuttiin toisen hoitajan kans, et sama palkka vaikka toinen tekee 7 tunnin ja toinen 12 tunnin päivää...
missäpäin kunta ei maksa ylitöistä?
 

Yhteistyössä