Haluisin kutoa/virkata tuubihuivin. Osaako joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "salla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"salla"

Vieras
Mä en oo hyvä käsitöissä mutta haluisin itse kokeille tehdä tuubihuivin! :) eli kutomalla vai virkkaamalla?

Millasilla puikoilla kudottaisiin? ja pötköäkö vai miten? entäs kutoen? osaako joku antaa neuvoja? :)

Virkkaamalla tulee todennäköisesti liian jäykkä, kutominen on hankalaa jos ei omista kangaspuita, mutta mite olisi neulottu tuubihuivi? :) Otat pyöröpuikot, niin voit neuloa pelkkää oikeaa koko ajan.

[QUOTE="Neuloja";27042240]Virkkaamalla tulee todennäköisesti liian jäykkä, kutominen on hankalaa jos ei omista kangaspuita, mutta mite olisi neulottu tuubihuivi? :) Otat pyöröpuikot, niin voit neuloa pelkkää oikeaa koko ajan.[/QUOTE]

Joo mä tarkotin siis neulottua just :D Mulla on yhet pyöröpuikot,mutta ne on aika pienet. Eli ostan isommat ja se "naru" on pidempi kans sit puikoissa? :D

Paketissa lukee miten pitkä vaijeri niissä on, yleisimmät on 60 ja 80 cm. Mutta voi niillä silti neuloa sitäkin isompaa putkea. Puikkojen koko on sitten erikseen. Eli esim 5 mm pyöröpuikkoa on 60 cm pituisena ja 80 cm pituisena ja ehkä muissakin pituuksissa.

[QUOTE="Neuloja";27042307]Paketissa lukee miten pitkä vaijeri niissä on, yleisimmät on 60 ja 80 cm. Mutta voi niillä silti neuloa sitäkin isompaa putkea. Puikkojen koko on sitten erikseen. Eli esim 5 mm pyöröpuikkoa on 60 cm pituisena ja 80 cm pituisena ja ehkä muissakin pituuksissa.[/QUOTE]

Kiitos sulle avusta! :) Mä lähen kauppaan ostamaan puikkoja ja lankaa.

Yhteistyössä