Haluatteko nähdä mun uusimman (ja viimeisen) rottavauvan? *Nimiehdotuksia?*

mm
meillä oli aikoinaan rottia, mutta ne haisi todella pahalle. vaikka häkki siivottiin päivittäin, haju oli karmea. miten muilla, haiseeko rotat, vai onko oma nenä vaan tottunu pissan hajuun??
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
meillä oli aikoinaan rottia, mutta ne haisi todella pahalle. vaikka häkki siivottiin päivittäin, haju oli karmea. miten muilla, haiseeko rotat, vai onko oma nenä vaan tottunu pissan hajuun??
Oliko tyttöjä vai poikia? Kyllä tota häkkiä sais 4-5pvä välein pestä (siis viedä suihkuun ja liottaa kaikki mökit ja pestä riippukeinut yms. ), se on meillä tavoitteena. Jos ei ehditä niin tasot pyyhitään kyllä vähintään. Rottien häntiäkin pitää pestä, vähintään kerran viikossa (ne kerää kaikki liat, pissat jne. ), niitä ne ei itse puhdista. Itse rottiakin saattaa tarvita pestä, riippuu vähän, miten rotta itse itseään pesee, kaikki ei oo niin tarkkoja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Aamuäree, toivottavavasti et avaa tätä ketjua enää :whistle: :D

Tässä meidän pikkuinen :heart:


Niitä on yhteensä nyt 6 =)

Tässä toisiksi nuorin, Bianca:
no siin on jo sit kunnon lauma. Onko ne kaikki samas häkis? Miten ne kesyyntyy ku on niin "monta" samassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
monta sulla sit on? meille synty kans alkuviikosta pupuvauvoja :heart:
Oii :heart: Onko kuvia? :attn:
emmä viel oo viittiny kuvailla,enkä kosketella. Joka ilta oon van tarkastanu et pesäs on elävät vauvat.
Minkä ikäisenä ne luovutetaan? Montako syntyi ja menikö kaikki hyvin? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
monta sulla sit on? meille synty kans alkuviikosta pupuvauvoja :heart:
Oii :heart: Onko kuvia? :attn:
emmä viel oo viittiny kuvailla,enkä kosketella. Joka ilta oon van tarkastanu et pesäs on elävät vauvat.
Minkä ikäisenä ne luovutetaan? Montako syntyi ja menikö kaikki hyvin? :)
6 viikkosena ruukataan erottaa emosta ja sit ovat vielä poikaset keskenään pari viikkoa,eli luovutus ois 8 viikkosena... Jotkut voi tietenkin tehdä toisin,mut näin suositellaan. Neljä poikasta oli elävänä pesässä. Sitä en tietenkään tiedä onko emo yhtään syönyt niitä tms. Kaikki meni hyvin,vaik ensimmäiset poikaset emolle.
Mulla on joskus ollut rottiakin ja niilläkin pennut... Kauhee vilske,ku poikasia oli niin monta,muistaakseni 10 ellei ylikin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Aamuäree, toivottavavasti et avaa tätä ketjua enää :whistle: :D

Tässä meidän pikkuinen :heart:


Niitä on yhteensä nyt 6 =)

Tässä toisiksi nuorin, Bianca:
no siin on jo sit kunnon lauma. Onko ne kaikki samas häkis? Miten ne kesyyntyy ku on niin "monta" samassa?
On kaikki samassa häkissä, rotat on henkeen ja vereen laumaeläimiä ja viihtyvät, mitä isompi lauma on, niin sitä paremmin. Hyvin ovat noi kesyyntyneet, luonteissa on toki eroja, kaikki ei ole yhtä seurallisia, esim. meidän vanhin ei ole todellakaan mikään sylittelytyyppi, mutta tulee kyllä (kun itse haluaa) meidän luo ja meidän päällä kiipeilemään :D Kyllä sen kiinni saa ja kyllä se sylissäkin pysyy ja antaa silitellä ja rapsutella, et ei mikään arka kuitenkaan ole.

Toisiksi vanhin on sit koko ajan meidän seurassa vapaina ollessaan, kiipeilee tässä sohvalla meidän päällä ja on vieressä, jos istun lattialla niin se tulee välittömästi hyppäämään mun syliin tai jos seison, se kiipeää mun jalkoja pitkin naamaa nuuskuttelemaan ja pussailemaan :heart: Siis tähän tyyliin :D



Toisiksi nuorin on myös sylinkipeä, tulee paidan sisään nukkumaan ja tuhisemaan, sillä ei oo koskaan kiire juoksentelemaan :)

Kaksi keskimmäistä tykkävät enemmän kiipeillä ja juoksennella, viihtyvät kyllä sylissäkin ihan hyvin.

Kaikki on häkin luukulla heti, kun se avataan, yhtä aikaa ovat syliin kiipeämässä.

Mun mies osallistuu rottien hoitoon ja sylittelyyn ihan yhtä paljon :D Pidetään niitä joka ikinen päivä muutamat tunnit vapaina ja seurustellaan niiden kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wolt:
murr räyh :heart: siis aiiivan ihana nappi silmä..ruutana sun kanssas ..
*rakas mieheni..mä tahon rooootan* :D aina niin suloisia
Hih :D Mulle tuli ihan kauhee rottakuume syksyllä ja mies oli heti sitä mieltä, että otetaan vaan! On itsekin eläinrakas :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
onko sulla kuvaa mis on kaikki yhdes?
Ei oo semmosta, missä kaikki 6 olis. Taitaa olla noi ryhmäkuvat silleen, että yhteen kuvaan on saatu 3.





Tässä taisi olla kaikki viisi ängenneinä tonne mökkiin, viidettä ei näy, kun on kaikkien alla :D
 

Yhteistyössä