Haluatteko kummina tietää kummilapsenne neuvolakuulumisia? Lähetättekö oman lapsenne tietoja kummille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tämmöinen gallu.
Kun käytte lapsenne kanssa neuvolassa, välitättekö mittoja ym kuulumisia kummeille?
Entä haluatteko itse tietää oman kummilapsenne mittoja ym? :)

En välitä enkä kyllä erikoisemmin välittäisi saadakaan. Toki muuten kyselen kummilapsien kuulumisia yms, mutta lähes joka kuukausihan siellä nlassa käydään ensimmäisen vuoden aikana.
Oikeastaan ne mitat eivät kyllä minua yhtään kiinnostaisikaan. Mieluummin kuulen arjen kuulumisia.

no voi jeesus, en halua tietää eikä tulis mieleenkään lähetellä kellekään :D Ei tod ketään kiinnosta. EHKÄ sitten jos on itsellä melkein samanikäinen. Mutta jos ei lapsia tai omat on jo isommat niin no way. Itsellä nuorin 4v ja en kyllä yhtään muista enkä välitä että minkäkokoisia suunnilleen ovat vaikka puolivuotiaina :D

Tulee kummilapsen äidin kanssa julteltua sen verran usein, että kyllä ne neuvola-jututkin tulee siinä samalla käytyä läpi, vaikkei se maailman kiinnostavinta olekaan. Mutta olis ehkä vähän ihmeellistä, jos varta vasten laittais vaikka tekstarin, jossa lukis lapsen mitat sun muut :D

Minua kummina kiinnostaa kyllä ehdottomasti!Toki myös ne muutkin asiat ja otan mielelläni kummilapseni esim.osaksi meidän omaa arkea :) itse lähetän lasten mittoja kummeille jos tuntuu siltä että kummilapsi muutenkin kiinnostaa.

Haluan:) Ja lähetän kummeille esim 6kk kuulumiset. Kerron uusista taidoista ja koon siinä samalla. Kuva mukaan. Aina olen kyllä tällaisesta viestistä saanut kiitosta.

Saan kerran vuodessa kummipojan neuvolakuulumiset (poika nyt 6v), ja olen kyllä tykännyt saada niitä. Vaikken mikään varsinainen lapsifani ole ollut enkä kuulu enää sukuun. On kiva että kummiakin muistetaan, ja pysynpähän jotenkin ajan tasalla kasvusta ja kehittymisestä. Meillä on ollut välimatkaa satoja kilometrejä, niin ei olla montaa kertaa vuodessa nähty.

Meillä ei ole lapsilla kummeja, mutta lähisukulaisille (isovanhemmat, meidän vanhempien sisarukset) lähetämme kyllä aina "neuvolatiedotteen". Ihan kiva on ollut lukea myös sukulaislasten mitoista.

En minä kummeille laita, mutta pari kaveria ja muutama sukulainen saavat viestin aina lasten neuvolan jälkeen, kavereilla on suht samanikäisiä lapsia, niin samalla vertaillaan mittoja.

Laitoin silloin, kun omat lapset oli pienempiä. Nykyään ei tule laitettua.

Mielelläni kuulen kummilasten kuulumisia ja ne neuvolakuulumisetkin on mukava saada viestillä :) Yksi kummivauva onkin, joten hänen kuulumisiaan äitinsä viestillä usein pistää.

Laitan kummille tietoa lapsen neuvolakäynnin jälkeen koska on ilmaissut halukkuutensa kuulla lapsen kasvusta ja myös olen pyytänyt oman kummilapsen äitiä (jonka kanssa olemme lapsuuuden ystäviä) kertomaan kasvukuulumiset muiden ohella!

Omat kummilapset on jo isompia, mutta aikoinaan olisin ollut ja olinkin kyllä kiinnostunut niin neuvolakuulumisista kuin muistakin edistymistä. Olisin ollut varsin loukkaantunut jos en olisi kuullut ensimmäisistä askelista, ensimmäisistä sanoista jne.

Ja nyt kun omat lapset on pieniä, niin jos en muista mittoja laittaa neuvolakäynnin jälkeen, niin heti tulee kyselyä, (varsinkin nuorimman kohdalla joka kasvaa ja kehittyy hirveällä vauhdilla). Ja ihanaa on ollut kun kummit on kiinnostunut.

En ole kiinnostunut, ehkä jos ei olisi omia lapsia ja vain yksi kummilapsi tms. Kyselen kyllä kuulumisia kun nähdään, mutta ehkä hiukan omistuista olisi saada tarkempaa selontekoa.
Riippuu kummista, aika pian varmaan näkee miten aktiivinen tämä on/haluaa olla ja itse voi koittaa sitä kunnioittaa.
Meidän omien lasten kummit on aika "laiskoja" ja musta se on ihan ok, ei tarvi mitään pakkomuistamisia tms, en koe että kummin tarvii olla aktiivinen roolissaan, tietty ihan kiva jo on, mutta se on ekstraa, ei mikään velvollisuus.
itse en vastaavia viestejä lähetellyt, ehkä joskus jotain isompaa (kun oppi kävelemään tms)

Yhteistyössä