Haluatko kysyä varakkaalta jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siivotko itse ja hoidatko puutarhan itse ja jos niin teet miksi?
Kuinka paljon seuraat esim pòrssikursseja?
Minkàmerkkinen varashàlytinsysteemi vai onko teillà yksityisen vartiointifirman palvelut?
Mikà on kallein masitamasi ruoka?
Onko teillà oma viinivarasto? Tuotko ulkomailta viinejà ja jos tuot, mità?
Jàrjestàtkò pàivàllis- tai illalliskutsuja?

[QUOTE="Mamma italiana";28255267]Siivotko itse ja hoidatko puutarhan itse ja jos niin teet miksi?
Minkàmerkkinen varashàlytinsysteemi vai onko teillà yksityisen vartiointifirman palvelut?
Jàrjestàtkò pàivàllis- tai illalliskutsuja?[/QUOTE]

Me ollaan aika nuoria siis vielä, joten varmaan kiinnostuksen kohteet muuttuvat iän myötä. Mä tykkään usein kutsua kavereita syömään, mutta me syödään aika usein tortilloja, pizzaa tms.

[QUOTE="Mamma italiana";28255267]Siivotko itse ja hoidatko puutarhan itse ja jos niin teet miksi?
Jàrjestàtkò pàivàllis- tai illalliskutsuja?[/QUOTE]

Oho lähti äsken kesken viesti...

Tykkään laittaa puutarhaa ja hoidan itse. Nautin siitä. En tiedä olenko mikään taitava viherpeukalo, mutta yritys hyvä kymmenen. Meillä on tosin uusi talo ja vasta ensi kesänä alkaa sitten puutarhan hoito kunnolla. Mun vanhemmat asuvat naapurissa ja äidin kanssa ollaan yhdessä suunniteltu tulevaa pihaa.
Mies tykkää ihan tehdä lumityöt yms itse.

Meillä on joku Soneran hälytysjärjestelmä.

En muista. Mä söin joskus Lontoossa jonkun kala-annnoksen ja se taisi olla euroissa yli 200e. Varmaan se on kallein.

Tuon joskus, jos olen ns. viinimaassa. Se on ihan vaan siksi, että "pitää kait nyt Ranskasta viiniä tuoda".

Mies ei juo viiniä ollenkaan ja mä harvoin. Ei käytetä alkoholia oikeastaan ollenkaan.

Arvokkain omistasi koru? Onko sulla muita arvoesineità kuten esim tauluja? Pelkààtkò varkaita?

Muuttaisitko mielellàsi ulkomaille asumaan jos esim miehesi tyò sità vaatisi? Mità kielià puhut?

[QUOTE="Mamma italiana";28255282]Vaikuttaa siis ettei pààllepàin tyylistàsi tai elàmàntavoista voisi huomata ettà olet varakas. Onko se oma valintasi?[/QUOTE]

Nojoo. Ehkä sitten kun ikää tulee enemmän, alkaa kiinnostaa tietyt asiat enemmän. Tällä hetkellä taulut eivät ole mun sisustustyyliäni yhtään, mutta esim. kiinnostunus kalliiseen taiteeseen voi herätä myöhemmin. Taidemuseoita kyllä rakastan!

Joskus on kiva käydä kalliissa ravintolassa ja kukapa ei hyvästä pihvistä tykkäisi :)

Mutta jos on kyseessä amatööri kotikokki.. Ja pizzahan on hyvää.

No ei mun työkavereilla ole varmaan hajuakaan siitä, että meillä oikeasti on rahaa ja omaisuutta. Ajattelevat ehkä, että mies vaan tienaa hyvin ja ostaa mulle joskus vuittonin laukun.

Kyllä meillä kotona on aika viimeisen päälle kaikki yms. En tosin edes aina töissä mainitse, jos ollaan oltu viikonloppu kylpylässä jne.

[QUOTE="Mamma italiana";28255324]Arvokkain omistasi koru? Onko sulla muita arvoesineità kuten esim tauluja? Pelkààtkò varkaita?

Muuttaisitko mielellàsi ulkomaille asumaan jos esim miehesi tyò sità vaatisi? Mità kielià puhut?[/QUOTE]

Varmaan sormukseni, 8800e.

Hetkellisesti voisin. Mä olen niin perhekeskeinen ihminen, että on ihanaa asua lähellä vanhempiani ja veljiäni.

No on meillä arvotavaraa. Ei mitään TODELLA arvokasta tosin. Mun piano on arvokas ja samaten viulujen arvo on korkea.
Joitakin kalliita esineitä on (koruja, yksi taideteos, joka ei ole taulu, pienempiä esineitä jne).
Huonekalut, kodinkoneet yms ovat toki aika hintavia.

Ei täällä landella rosvoja tarvitse pelätä :)

[QUOTE="vieras";28255330]Sitten Silja heräsi päiväuniltaan ja meni käymään Siwassa.[/QUOTE]

Siwassa voisin käydä, kun se on tossa lähellä. Tekee mieli suklaata.

Tuoko raha onnea? Itselle tämä vuosi on ollut todella vaikea vaikka kuulun ns. normaalituloisiin. Jatkuvasti on ollut jotain suurempia rahareikiä ja on joutunut puoli kuuta elää tilin näyttäen nollaa euroa. Monesti on tullut näinä aikoina mietittyä, että mitä jos voittaisi vaikka lotossa niin kyllä olisin onnellinen.

Mistä saa 700 000 pääomatulot?? Miehesi mahtuisi kevyesti Suomen tuhannen eniten pääomatuloja saaneiden joukkoon ja sillä listalla käytännössä kaikki on vain vanhempia henkilöitä ja saaneet osinkoja. 10 prosentin tuotolla pitäisi olla sijoittanut 7 miljoonalla!!! Ponssen Jukka Vidgren on melkein ainoa 80-luvulla edes syntynyt eikä hänenkään pääomatulonsa saavuta miljoonaa.

[QUOTE="tiukutauku";28255381]Tuoko raha onnea? Itselle tämä vuosi on ollut todella vaikea vaikka kuulun ns. normaalituloisiin. Jatkuvasti on ollut jotain suurempia rahareikiä ja on joutunut puoli kuuta elää tilin näyttäen nollaa euroa. Monesti on tullut näinä aikoina mietittyä, että mitä jos voittaisi vaikka lotossa niin kyllä olisin onnellinen.[/QUOTE]

Kyllä se tuo. Tottakai on olemassa asioita, joihin rahalla ei paljon vaikuteta. Ei tarvitse miettiä rahahuolia, voi koko ajan suunnitella jotakin kivaa (=elämänlaatu pysyy hyvänä koko ajan), eikä raha rajoita menemisiä, tekemisiä jne.

[QUOTE="Silja";28254953]Tottakai jokainen määrittelee varakkaan eri tavalla. Mä koen, että olemme varakkaita, koska meillä on niin paljon omaisuutta, käteistä yms ja ei lainoja. Toki varakkaalla voi olla myös lainaa, mutta meidän kohdalla ei ole.

manne: MIllä tavalla joka kuukausi? Mun palkkani on ihan keskiverto, miehellä taas suuri. Mulla taas on omaisuus tullut pääasiassa perintöjen ja pääomatulojen kautta.
Nettopalkkaa saan 2200e käteen kuussa. Osinkotuloja ja muita tuloja vuodessa yhteensä vähän alle 200t. Omaisuuden arvo yhteensä vajaa 3milj.
Tähän päälle sitten miehen tulot, jotka bruttona vajaa 8000e/ansiotulot ja pääomatuloja noin 700t/vuodessa. Hänen omaisuuden tarkkaa arvoa en tiedä.

Lapsia on yksi (täyttää pian 7v) ja hänen varallisuutensa vajaa 100t.[/QUOTE]

Aika hyvä osinkotuotto sulla jos alle 3 miljoonan varallisuus tuottaa 200t pääomatuloja.

Ei mulla muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28255420:
Mistä saa 700 000 pääomatulot?? Miehesi mahtuisi kevyesti Suomen tuhannen eniten pääomatuloja saaneiden joukkoon ja sillä listalla käytännössä kaikki on vain vanhempia henkilöitä ja saaneet osinkoja. 10 prosentin tuotolla pitäisi olla sijoittanut 7 miljoonalla!!! Ponssen Jukka Vidgren on melkein ainoa 80-luvulla edes syntynyt eikä hänenkään pääomatulonsa saavuta miljoonaa.

Eipä tuo nyt niin vaikeaa ole. Osakkuus johonkin. Kaikki eivät näy Suomen pääomatuloissa. Osalla esim. tulot ulkomailla jne ja Suomessa näy mitään.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288512750125.html

Eikä tuossa edes näy kaikki. Serkkujen pitäisi olla myös tuossa listassa. Maksavatkohan sitten Ruotsiin verot, kun se firma mistä tienaavat on ruotsalainen?

Minä en tosin ole lähelläkään AP:n tuloja, mutta meillä on joka vuosi erikseen ilmoitettu, ettei tulojamme saa julkaista lehdessä. Isäni tehnyt tämän joka vuosi 80-luvulta asti. Eli ne tulot voi myös kieltää.

Mulla lähes 99,9% varmuus siitä kuka AP on. Jos on yksi lapsi, nuori ikä, eivät asu pk-seudulla, suurituloinen mies, rikas suku, avensis autona.. Oikea nimesihän ei ole Silja. En tiedä nykyistä sukunimeästi, mutta tyttönimesi alkaa L:llä. Eikös? ;)

En aio paljastaa sinua. Älä huoli.

PS: vieläkö sulla on hevonen?

[QUOTE="Silja";28255454]En mä ihaile erityisemmin ketään. Ei ole idolia.
Älykkäin ihminen? hmm.. apua. Isäni tai mieheni.[/QUOTE]

olet hyvà ja ahkera vastaamaan, siità kiitos. mutta tàhàn vastaukseen on pakko sanoa HUI :D

Yhteistyössä