Haluatko kysyä varakkaalta jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai jokainen määrittelee varakkaan eri tavalla. Mä koen, että olemme varakkaita, koska meillä on niin paljon omaisuutta, käteistä yms ja ei lainoja. Toki varakkaalla voi olla myös lainaa, mutta meidän kohdalla ei ole.

manne: MIllä tavalla joka kuukausi? Mun palkkani on ihan keskiverto, miehellä taas suuri. Mulla taas on omaisuus tullut pääasiassa perintöjen ja pääomatulojen kautta.
Nettopalkkaa saan 2200e käteen kuussa. Osinkotuloja ja muita tuloja vuodessa yhteensä vähän alle 200t. Omaisuuden arvo yhteensä vajaa 3milj.
Tähän päälle sitten miehen tulot, jotka bruttona vajaa 8000e/ansiotulot ja pääomatuloja noin 700t/vuodessa. Hänen omaisuuden tarkkaa arvoa en tiedä.

Lapsia on yksi (täyttää pian 7v) ja hänen varallisuutensa vajaa 100t.

Pian joku kateellinen palstamamma tulee sanomaan, että "ette te oikeesti mitää varakkaita ees ole. Varakkaalla on vähintään 90000000000000000000000000000000000000000000000000000 miljonaaaa hei"

[QUOTE="Silja";28254953]Tottakai jokainen määrittelee varakkaan eri tavalla. Mä koen, että olemme varakkaita, koska meillä on niin paljon omaisuutta, käteistä yms ja ei lainoja. Toki varakkaalla voi olla myös lainaa, mutta meidän kohdalla ei ole.

manne: MIllä tavalla joka kuukausi? Mun palkkani on ihan keskiverto, miehellä taas suuri. Mulla taas on omaisuus tullut pääasiassa perintöjen ja pääomatulojen kautta.
Nettopalkkaa saan 2200e käteen kuussa. Osinkotuloja ja muita tuloja vuodessa yhteensä vähän alle 200t. Omaisuuden arvo yhteensä vajaa 3milj.
Tähän päälle sitten miehen tulot, jotka bruttona vajaa 8000e/ansiotulot ja pääomatuloja noin 700t/vuodessa. Hänen omaisuuden tarkkaa arvoa en tiedä.

Lapsia on yksi (täyttää pian 7v) ja hänen varallisuutensa vajaa 100t.[/QUOTE]

aah,olet se kultalusikka suussa syntynyt lapsi :)
noh ei siinä mitään vikaa ole,rahat on tehty kulutettavaksi.

Ei ole omaa mökkiä, mutta meidän molempien vanhemmilla on mökit. Emme tosin ole oikein mökki-ihmisiä ja ei välttämättä käydä mökillä edes joka vuosi.

Miehellä on työsuhdeauto, joka on joskus ollut ford, joskus audi, joskus toyota, nyt taitaa olla joku mitsubishin maasturi. Ei siis ole meidän auto, firman.

Mulla on toyota avensis ja oliskohan tuo nyt 08 vuoden. Miehellä on kesäautona sellainen mersun avoauto.

Mies harrastaa paljon urheilua: pelaa jalkapalloa, hiihtää, juoksee, ui yms
Poika lumilautailee, pelaa jalkapalloa, käy uimakoulussa ja minä soitan pianoa ja tykkään tehdä käsilläni paljon kaikkea.

Matkustelu ja retkeily ovat perheen yhteisiä harrastuksia.

Rasittaako omistaminen sinua?

Meillä on omaisuutta hieman vähemmän, mutta silti välillä tuntuu, että siinäkin on riittämiin hommaa ja hankaluuksia. Aina on jotain ongelmaa suuntaa tai toiseen.

[QUOTE="vieras";28255017]Rasittaako omistaminen sinua?

Meillä on omaisuutta hieman vähemmän, mutta silti välillä tuntuu, että siinäkin on riittämiin hommaa ja hankaluuksia. Aina on jotain ongelmaa suuntaa tai toiseen.[/QUOTE]

Joo no toisaalta. Onhan tässä hommaa ja huolehtimista paljon. Ei se ole vaan niin, että osakesalkku makaa jossakin ja sille ei tarvitse tehdä mitään, tai muutkaan sijoitukset kasvavat itsestään.
Mun isä jeesaa mua paljon näissä asioissa, koska tietää hyvin ja on kiinnostunut.
Miehelle myös sijoittaminen on yksi harrastus tavallaan.

[QUOTE="Silja";28255034]Joo no toisaalta. Onhan tässä hommaa ja huolehtimista paljon. Ei se ole vaan niin, että osakesalkku makaa jossakin ja sille ei tarvitse tehdä mitään, tai muutkaan sijoitukset kasvavat itsestään.
Mun isä jeesaa mua paljon näissä asioissa, koska tietää hyvin ja on kiinnostunut.
Miehelle myös sijoittaminen on yksi harrastus tavallaan.[/QUOTE]

Luinkin tuosta sinun aikaisemmasta vastauksesta, että teillä ei onneksi ole niin paljoa "huollettavaa" omaisuutta, kun teillä ei ole kesämökkiä, venettä, jne. riesoina ja yksi autoistakin on työsuhdeauto. Meillä on sijoitusomaisuuden lisäksi pari kesämökkiä, vene ja autoja jatkuvasti huollettavana. Olemme tosissaan alkaneet miettimään ainakien kesäasuntojen ja veneen myymistä ja alkaa vuokraamaan ne aina tarvittaessa. Ei olisi sitä jatkuvaa huoltamista.

[QUOTE="vieras";28255077]Luinkin tuosta sinun aikaisemmasta vastauksesta, että teillä ei onneksi ole niin paljoa "huollettavaa" omaisuutta, kun teillä ei ole kesämökkiä, venettä, jne. riesoina ja yksi autoistakin on työsuhdeauto. Meillä on sijoitusomaisuuden lisäksi pari kesämökkiä, vene ja autoja jatkuvasti huollettavana. Olemme tosissaan alkaneet miettimään ainakien kesäasuntojen ja veneen myymistä ja alkaa vuokraamaan ne aina tarvittaessa. Ei olisi sitä jatkuvaa huoltamista.[/QUOTE]

hä?
jos vuokraa niin ei tarvitse huoltaa?

hehee.. en ollut kuullutkaan tuota va rakasta ennen ;)

Ei ole laivat minun mukaani nimettyjä!

Ei olla mökkityyppejä, niin siksi ei ole mökkiä "riesana". Vanhempiemme mökillä ollaan toki apuna, jo isompia juttuja tehdään.
Me ollaan vielä niin nuoria, että ajatusmaailma voi vielä muuttua ja josus tykätäänkin mökkeilystä.

Onhan kaikessa oma riesansa tottakai.

Ei mulla ainakaan mitään kyseltävää ole, onhan se selvä, että teillä ainakin on yksi huoli elämässä vähemmän kuin monilla muilla. Mulla taloudellinen tilanne muuttui aika lailla eron myötä ja nykyään on aika tarkkaakin elämä rahan kanssa, mutta muuten olen onnellisempi kuin koskaan.

[QUOTE="leenuli";28255111]Meillä on mökki vuokrattu ja sopimukseen kuuluu, että vuokralainen hoitaa mökin pihatyöt ja perustyöt muutoin.[/QUOTE]

saattaa paperilla toimiakkin ja joskus oikeasti mutta veneen huoltaminen?

Kolme viimeisintà matkaanne ja niiden kokonaisbudjetti?
Vaatteissa kolme mielimerkkiàsi?
Kuinka paljon rahaa tai aikaa annatte vuodessa hyvàntekevàisyyteen?
Kuinka paljon kàytàt aikaa henkisen pààoman kasvattamiseen (ei mikààn kettuilukysymys, mutta raha helpottaa myòs sità)?
Viihtyisitkò itseàsi paljon rikkaimpien joukossa?
Hoidatko itse omat pankki/raha-asiasi?

[QUOTE="Mamma italiana";28255188]Kolme viimeisintà matkaanne ja niiden kokonaisbudjetti?
Vaatteissa kolme mielimerkkiàsi?
Kuinka paljon rahaa tai aikaa annatte vuodessa hyvàntekevàisyyteen?
Kuinka paljon kàytàt aikaa henkisen pààoman kasvattamiseen (ei mikààn kettuilukysymys, mutta raha helpottaa myòs sità)?
Viihtyisitkò itseàsi paljon rikkaimpien joukossa?
Hoidatko itse omat pankki/raha-asiasi?[/QUOTE]

Mä en nyt muista matkojen kokonaisbudjettia siltä ostin, paljonko meni rahaa paikan päällä.
Mä shoppailen aika paljon en muista ostiko nyt jonku 800e:n laukku X: mistäkin reissusta.
Viimesimmät kolme reissuamme ovat olleet kaikki 5-7pv pituisia Euroopan kaupunkilomia.
Kohteina Rooma, Wien ja Budapest. Lennot otetaan kotikentältä ja menevät ylensä hki-vantaan kautta kohteeseen. Matkan hinta hotelleineen yleensä kolmelta vajaa 2000e.
Meillä on yleensä joku aika keskitasoinen hotelli hyvällä sijainnilla.

Kotikaupungissani ei ole niin paljon mitään erikoisia vaateliikkeitä, eli täältä ostan yleensä h&mltä, Vilasta, urheiluliikkeistä jne.. tykkään myös ihan zarasta yms.
Escadan mekot istuvat mulle yleensä hyvin. Desigualin kuoseista tykkään yleensä myös.
Bossilla on kivoja perusvaatteita.
Mulla siis löytyy paljon henkka maukasta aina burberryyn

Yhteisvastuukeräys on mulle tärkeä ja sinne laitetaan yleensä aika paljon. Mä tuen paljon eläinsuijelua, kissataloa, koiratarhaa yms. Enemmänkin silti voisi hyväntekeväisyyteen laittaa rahaa.
Meillä on kummilapsi Ugandassa.

Henkinen pääoma on tärkeämpää, kuin aineellinen pääoma. Panosta siis siihen jopa enemmän.

Huolehdin yksin ja isä ja mies auttavat jonkun verran.

Varakkuudella ei ole välttämättä tekemistä sen kanssa, keiden seurassa viihdyn, vaan enemmän niillä muilla asioilla.

Lapsi saa kyllä paljon kaikkea ja hemmettolen vähän liikaakin. Yritän silti opettaa säästämistä ja saatan vedota tuotteen kalleuteen ja ettei nyt osteta koska se on liian kallis yms.

Yhteistyössä