Haluatko että lapses käsittelee oikeeta asetta?

  • Viestiketjun aloittaja iltaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Ei ikinä. Aseet ei ole lasten leluja, eikä niitä pitäisi edes kotona säilyttääkään. Onneksi lapsi on tyttö ettei tarvitse armeijaa edes miettiä. Jos olisi poika, menisi sivariin. Mun lapsi ei opi tappamaan ikinä. Kenenkään muunkaan lapsen ei pitäisi.
Aseella ampuminen ei ole synonyymi tappamiselle. Mä olen itse ampunut useilla eri aseilla, mutta koskaan en ole tappanut kärpästä isompaa.
:flower:
 
Turkilmas
Mites muuten te jotka miellätte aseet tappamiseen. Niin saako teidän lapsenne käyttää missään tilanteessa puukkoa? Meillä kun tuo 7-vuotias jo käyttää juuresveistä pilkkoakseen salaattia B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Ei ikinä. Aseet ei ole lasten leluja, eikä niitä pitäisi edes kotona säilyttääkään. Onneksi lapsi on tyttö ettei tarvitse armeijaa edes miettiä. Jos olisi poika, menisi sivariin. Mun lapsi ei opi tappamaan ikinä. Kenenkään muunkaan lapsen ei pitäisi.
Surullista lapselle, kun vanhemmat tekevät (luulevat tekevänsä ) lapselle tulevaisuudessa kuuluvat päätökset.

PS Nykyään myös tytöt pääsevät aremeijaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mites muuten te jotka miellätte aseet tappamiseen. Niin saako teidän lapsenne käyttää missään tilanteessa puukkoa? Meillä kun tuo 7-vuotias jo käyttää juuresveistä pilkkoakseen salaattia B)
Meidän keskimmäinen oli 4v kun oikein toimintaterapeutti suositteli, että esim. salaatin pilkkominen on hyvä juttu hälle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Ei ikinä. Aseet ei ole lasten leluja, eikä niitä pitäisi edes kotona säilyttääkään. Onneksi lapsi on tyttö ettei tarvitse armeijaa edes miettiä. Jos olisi poika, menisi sivariin. Mun lapsi ei opi tappamaan ikinä. Kenenkään muunkaan lapsen ei pitäisi.

Ei kait se Mäkelä-Nummelakaan harrasta ihmisten ampumista, vaikka haulikon omistaakin
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
Alkuperäinen kirjoittaja tietysti:
Vähän hankala harrastaa metsästystä ilman haulikkoa ja kivääriä.
..lapsen harrastusko?
K: Olen 12 vuotias. Miten voin osallistua metsästykseen?

V: Jos Sinulla on metsästyskortti suoritettuna, niin voit metsästää ampuma-aseella yli 18-vuotiaan hallussapitoluvan omaavan henkilön välittömässä valvonnassa. Mikäli olet suorittanut ampumakokeen, niin voi metsästää välittömässä valvonnassa myös hirvieläimiä tai karhua rihlatulla luotiaseella.
 
asdfasdfasd
Jos isäni tai muu asiantunteva ihminen on mukana näyttämässä ja opastamassa, niin kyllä. Olen itsekin saanut ampua pienoiskiväärillä ja ilmalutkulla pienenä tyttönä. Hieno kokemus. Ja mitä aseisiin tulee yleensä, niin selväksihän meille tehtiin, että niihin aseisiin ei kosketa IKINÄ ilman lupaa! Niiden koskemattomuus oli kunnian asia meille lapsille ja meitä oli siellä pyörimässä jaloissa paljon.
 
jaa-a...
Minä opettelin ampumaan pienenä. Yhdeksänvuotiaana ensimmäisen kerran ammuin kiväärillä.
Metsällä kävin myös kun olin niin iso että pysyin perässä.
Ei minusta tappajaa tullut.
 
PipsaK
Meillä mies harrastaa metsästystä, ampumista radalla ja jälleenlatausta. Likka melkein 4 v on innolla lataushommissa mukana, "putsaa pyssyä" iskän opastuksella ja tarkoitus on että kun ikää tulee lisää niin koko perhe painumme radalle ampumaan. Itsekin sain pikkutyttönä ampua isän ja setien valvonnassa ja avustuksella, ja se oli kivaa. Asetta käytettiin tarkkuusammuntaan ja metsästykseen, ei tappamiseen, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan tuolla. Niinhän se menee, että ne tuttavamme jotka eivät omista aseita ja harrasta metsästystä ihmettelevät "politiikkaamme" aseiden ja tytön suhteen, mutta ne joissa aseita harrastetaan niin asia on ihan luonnollinen juttu. Meillä mies on todella tarkka kuinka aseita säilytetään ja käsitellään, niin uskon että tyttömme saa hyvän opin asiassa.
 
Hassu kysymyksen asettelu.

En mä kauheasti halua lasteni käsittelevän aseita. Mutta on monta muutakin asiaa, joita en ajattele niin, että haluan tai en halua lasteni tekevän.

Jos joku noista itse joskus ehdottomasti haluaa aloittaa ampumisen harrastuksena tai ruveta metsästämään, niin sitten järjestetään asia niin, että se on valvottua ja mahdollisimman turvallista.
 
Ykkösmartta
No oottelen että nuo ensin kasvaa. Itse metsästän ja mies metsästää, mummo ja ukki ja enot metsästää, eli eiköhän nuo tytötkin houkutella mukaan metsästämään ku kasvavat. Matkassa kyllä jo kulkevat 8 ja 3 wee. 4 Vuoden päästähän tuo esikoinen jo saa metsästyskortin suorittaa.
Eli kyllä saavat käsitellä oikeaa asetta jos haluavat kunhan kasvavat ensin isommiksi.

Itse sain ensimmäisen oman kiväärin kun olin 17.
 
Kyllä mun lapset varmaankin tulevat perus metsämies/naistaidot opettelemaan, siihen kuulunee myös aseenkäsittely. Ukko on metsämies henkeen ja vereen, ja mikäs sen mukavampaa kuin pakastin täynnä aidointa luomulihaa.
 
Isä
Jos taloudessa on aseita, niin lapset ehdottomasti pitää opettaa käsittelemään aseita koska muuten ne jossainkohtaa kuitenkin haluaa koittaa salaa - ja silloin ei hyvää yleensä seuraa.

Sama asia kuin mopojen ja moottoripyörien kanssa, tai vaikkapa viinan kanssa. Jos ei kotona opeteta, miten noiden kanssa fiksusti ja asiallisesti toimitaan, niin sitä sitten harjoitellaan salaa. Ehdoton kieltäminen sitten onkin semmoinen juttu, että se tekee teinille kielletystä hedelmästä niin houkuttelevan, että sitä on pakko maistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Hassu kysymyksen asettelu.

En mä kauheasti halua lasteni käsittelevän aseita. Mutta on monta muutakin asiaa, joita en ajattele niin, että haluan tai en halua lasteni tekevän.

Jos joku noista itse joskus ehdottomasti haluaa aloittaa ampumisen harrastuksena tai ruveta metsästämään, niin sitten järjestetään asia niin, että se on valvottua ja mahdollisimman turvallista.
Tismalleen samaa mieltä.
 
Meillä mies ja minä harrastetaan metsästystä. Lapset ei saa koskea aseisiin. Ollaan miehen kanssa kerrottu, että mitä ne on ja mitä niillä tehdään ymm..Sitten, kun tytöt on isompia ja jos heitä kiinnostaa ruveta harrastamaan tätä niin sitten varmasti opetellaan yhdessä. Ja meillä ne tietää, että niihin ei kosketa ja uskovat sen kyllä ja niihin ne ei edes käsiksi pääsekkään.
 

Yhteistyössä