Haluatko että lapses käsittelee oikeeta asetta?

  • Viestiketjun aloittaja iltaa
  • Ensimmäinen viesti
lotta-sikuriina
meidän 3v on pidellytki...
isänsä harrastaa metsästystä. Pienestä asti pitää vaan opettaa miten asetta käsitellään ja mihin sitä käytetään niin en näe asiassa ongelmaa
 
vieras
kyllä se joskus isänsä kanssa puhdistaa metsästysaseita. Aseen käsittely on minusta ihan ok, olen kotoisin pohjoisesta, jossa metsästys on erittäin yleistä... lapseni ei tietenkään saa ampua vielä vuosiin. Luotan siihen, että lapsen isä huolehtii aseen käsittelyn turvallisuudesta.
 
vieras
Jos lapsella on kiinnostusta asiaan, niin kyllä. Viimeksi enon luona vierailtaessa pyysin enoa näyttämään aseita, kun 12-v on niistä kiinnostunut. Enolla olikin monenlaisia aseita: haulikko, hirvikivääri yms.

Itse olen saanut oppia aseiden oikeaan käsittelyyn jo pienestä pitäen. Se kuuluu asiaan, jos talossa on aseita.
 
voi v
Huh millasta porukkaa täällä. :(
Mua oikeesti kauhistuttaa että suomessa on toisiksi eniten aseita maailmassa, siis väkilukuun nähden. Tää on oikein junttila. Sitten ihmetellään jokeloita ja muista ampumisia,, aseita saa helposti.
 
Valvottuna ihan ok, siis tottakai saa koskee aseeseen jos kiinnostaa. Ilmapistoolilla tykkää ampua jo 4v. Siis todellaki valvottuna aikuinen koko ajan vieressä ja tarkkana mitä lapsi tekee niin se on kiva harrastus.
 
en!
The Facts About Kids and Guns
Each year, there are 34,000 gun-related deaths in the U.S. How many of those dead are children, and has that number increased in the last few years? Here are the facts.

Safety expert Gavin de Becker found out while researching his books, The Gift of Fear and Protecting the Gift, that:

Every day, about 75 American children are shot. Most recover - 15 do not.


The majority of fatal accidents involving a firearm occur in the home.

Gunshot wounds are the single most common cause of death for women in the home, accounting for nearly half of all homicides and 42 percent of suicides.

An adolescent is twice as likely to commit suicide if a gun is kept in the home.

More teenage boys in America die from gunfire than from car accidents.

Gunshot wounds are now the leading cause of death for teenage boys in America (white, African-American, urban, and suburban).
Researchers at familyeducation.com have collected the following statistics on kids and guns:

Twenty-nine percent of high-school boys have at least one firearm; most are intended for hunting and sporting purposes.
Six percent say they carry a gun outside the home.
The National Institute of Justice, 1998

From 1980 to 1997, gun killings by young people age 18 to 24 increased from about 5,000 to more than 7,500.
During the same period, gun killings by people 25 and older fell by almost half, to about 5,000.
The U.S. Department of Justice

There are about 60 million handguns in the United States.
About 2 to 3 million new and used handguns are sold each year.
U.S. Senate Statistics

Nearly 500 children and teenagers each year are killed in gun-related accidents.
About 1,500 commit suicide.
Nearly 7,000 violent crimes are committed each year by juveniles using guns they found in their own homes.
Senator Herb Kohl, sponsor of the safety-lock measure.

Every day in 1994, 16 children age 19 and under were killed with guns, and 64 were wounded in this country.
National Center for Health and Statistics, 1996

ps: Suomessa on yhdysvaltojen jälkeen eniten aseita asukasta kohti. Panee ajattelemaan, miksi.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Valvottuna ihan ok, siis tottakai saa koskee aseeseen jos kiinnostaa. Ilmapistoolilla tykkää ampua jo 4v. Siis todellaki valvottuna aikuinen koko ajan vieressä ja tarkkana mitä lapsi tekee niin se on kiva harrastus.
Peesi :flower: =)
 
Meillä on kaksi asetta, S&W revolveri sekä puoliautomaatti Margolin. Joskus kävin ampumassa ja practicaliakin tuli pari kertaa harrastettua!¨

Mutta nämä siis ovat ihan "oikeita" aseita eikä mitään ilkkareita joten lapset eivät niihin koske ennen laki sallii ja järki antaa myöten.
 
Mies on mettämies henkeen ja vereen. Toinen pojista kovaa vauhtia kasvamassa samallaiseks. Toista poikaa kiinnostaa kalastus. Kaks haulikkoa lepää tuossa seinällä lukitussa asetelineessä ja ne kuuluu meijän taloon siinä missä kattila keittiöön B) Oon aatellu ostaa ilmakiväärin nyt kohta, niiin saa pojat (ja miksei tytötkin) opetella aikuisen kanssa oikeanlaista ja turvallista aseenkäsittelyä. Yksin ei missäännimessä. Tuo haulikko ku on vähä liian iso ja painava pikkupoikien käteen.
Vasta eilen ampuivat impalla pilikkaa siskonmiehen kanssa. Siis 6 ja 8 vee pojat. 4 v tyttökin olis halunnu, mutta meni selitys läpi, että se on niin painava pyssy ettet sää voi ampua :whistle:
 
vieraus
Ei ikinä. Aseet ei ole lasten leluja, eikä niitä pitäisi edes kotona säilyttääkään. Onneksi lapsi on tyttö ettei tarvitse armeijaa edes miettiä. Jos olisi poika, menisi sivariin. Mun lapsi ei opi tappamaan ikinä. Kenenkään muunkaan lapsen ei pitäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
4 v tyttökin olis halunnu, mutta meni selitys läpi, että se on niin painava pyssy ettet sää voi ampua :whistle:
Vain nainen voi uskoa tuon selityksen ;)
Meillä olisi keskimmäinen (nyt tosin jo 5v) sanonut vuosi sitten, että hän haluaa kokeilla siitä huolimatta :D Kaksi metsästäjän alkua meilläkin, kolmannelle riittää vielä kuvat kirjasta.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieraus:
Ei ikinä. Aseet ei ole lasten leluja, eikä niitä pitäisi edes kotona säilyttääkään. Onneksi lapsi on tyttö ettei tarvitse armeijaa edes miettiä. Jos olisi poika, menisi sivariin. Mun lapsi ei opi tappamaan ikinä. Kenenkään muunkaan lapsen ei pitäisi.
Aseella ampuminen ei ole synonyymi tappamiselle. Mä olen itse ampunut useilla eri aseilla, mutta koskaan en ole tappanut kärpästä isompaa.
 
Kyllä tuo meidän vauva saa sitten isompana perehdytyksen aseisiin, kokeilla niiden käyttöä ja jos innostuu niin harrastukseksikin sen voi ottaa. Kun saa kunnon opastuksen, niin aseisin ei liity mitään turhia ennakkokäsityksiä tai perusteetonta pelkoa vaan niitä osaa käsitellä turvallisesti.
 

Yhteistyössä