Haluan vaihtaa tyyliä, mieheni ei jaksa enää enkä itsekään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draamakuningatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Draamakuningatar

Vieras
Mieheni rakastaa minua, mutta on väsynyt siihen, että reagoin hyvin vahvasti tunteella, kun petyn tai tunnen itseni loukatuksi, hylätyksi etc.

Elämässäni on ollut paljon vastoinkäymisiä ja lapsuudessani olen kokenut paljon kuoleman läheisyyttä sekä vanhempien eron, jolloin isä hylkäsi minut. Minun on vaikea luottaa siihen, että olen rakkauden arvoinen, siis hyvin syvällä sisimmässäni. Pinnalta olen itsevarma ja sosiaalinen ja tavoiteltu.

Nuorempana ajattelin, että tutvallisuus on tylsää. En enää, mutta en kuitenkaan ole onnistunut luomaan tasapainoista ja turvallista suhdetta mieheen, vaikka sitä nyt haluaisinkin.

Ystäväni joutuvat kuuntelemaan elämäni käänteitä ja tukemaan, tosin olen empaattinen ja hyvä kuuntelija ja autan vastavuoroisesti.

Haluaisin kuiten muuttaa elämäni ja löytää sisäisen rauhan ja turvallisuuden.

Ilmeisestikin kannat harteillasi suurta taakkaa. Olet kokenu sekä ylä-, että alamäkeä, kuten moni muukin ihminen. -Kirjoitit, että haluaisit muuttaa elämäsi ja ja löytää sisäisen rauhan ja turvallisuuden.

Olet siis kyllästynyt ylläpitämään Fasaadia =julkisivua, jonka takana on kuitenkin rikkinäinen ihminen, joka haluaisi eheytyä ja löytää oman identieetin, rauhan ja turvallisuuden. Tuota haluaisi varmasti moni muukin, mutta on vaikea luopua "naamiosta", sillä "naamion" takaa saattaisi paljastua rikkinäinen herkkä, haavoittuvainen ihminen ja siksi on vaikea luopua "naamiostaan" ja paljastamaan jotain sellaista, jota olet joutunut peittelemään ja joka on suurta elämänvaletta. Et voi olla se ihminen, joka haluaisit olla.

Sinun on löydettävä "avain", jolla voit avata portteja, joita olet sulkenut. Löydettyäsi oikean "avaimen" ja avattuasi yhden portin, sinä löydät uusia avaimia, jotka johtavat seuraavalle portille ja taas seuraavalle portille jne, kunnes löydät itsesi ja identiteettisi. Tästä alkaa tie eheytymiseen, sisäiseen rauhaan ja turvallisuuteen.
Voisit aloittaa porttien avamisen tutustumalla Kotkansydän sivuston tarjoamiin ajatuksiin pohdintoihin ja mietelmiin.

Kotkansydän.
"Nämä sivut on omistettu rikkinäisen maailman rikkinäisille kasvateille, kaikille niille, jotka ovat nähneet rakkauden ja sisäisen paranemisen toivon ja erityisellä rakkaudella niille, joiden kokemus maailmasta on särkynyt".

Sivustolla on paljon mielenkiintoisia artikkelita, kirjoituksia ja pohdintoja, jotka saattavat antaa sinulle "avaimen" ja jolla voit avata portteja, jotka ovat olleet sinulle lukittuja. Sivustot eivät ole minkään uskonlahkon ta joidenkin "hurahtaneiden" sivustoja, vaan ihmisten, jotka ovat löytäneet ja oivaltaneet asioita, jotka ovat monien ihmisten esteinä. Sivustolla on ollut kävijöitä runsaat 400 tuhatta ja monet ovat kiittäneet sivustoja.
Tässä sinulle ensimmäinen "avain".

http://www.healingeagle.net/indexfi.html

Jos linkissä on häikkä, niin löytyy myös Googlen hauilla >kotkansydän<, tai >virtaava energia<.

Eräs ystäväni on samanlainen kuin sinä. Hän on valitettavasti lähtenyt "parantamaan" itseään kaikenlaisilla huuhaa-systeemeillä ja miedoilla huumeilla. Kuvittelee sitten kaikenlaisia henkisiä tapahtumia, jotka puhdistavat ja sitä sun tätä, mutta ulkoapäin näkee että tyyppi menee vaan koko ajan enemmän sekaisin.

Tuollaisia asioita ei korjata hetkessä, ja siinä tarvitaan ammattiapua. Psykoterapia on pitkä prosessi, mutta on muitakin ammatti-ihmisten käyttämiä menetelmiä jotka voivat kohdallasi auttaa, esimerkiksi hypnoterapia (psykologin suorittamana, ei siis mitään näitä itseoppineita regressio-healereita).
Tärkeintä aina on kuitenkin oma halu muuttua, ja tahto myös työskennellä sen eteen.

Kiitos paljon linkistä, olen käynyt siellä kylllä aiemminkin, mutta se on niin hyvä, että sitä kannattaa tuoda esille.

Fasadia minulla ei kyllä taida olla, olen aika sinut itseni kanssa siinä, että olen mikä olen, en oikeastaan häpeä itseäni, mutta haluan saada sisäistä rauhaa. Osa tuskasta tosiaan kumpuaa minusta ja toisaalta olosuhteet lietsovat sitä. Kirjoituksessa tosin sanotaan, että kun on sisäinen rauha niin olosuhteet muuttuvat itsestään.

Onko Kotkansydämen kirjoittaja suomalainen? Tiedätkö hänestä jotain?

olipa "ihanaa" lukea että täällä maailmassa on toinenkin samanlainen höyrykattila kuin itsekin. en myöskään koe että olen rakkauden arvoinen ja itseasiassa menetin juuri rakkaan mieheni koska hän ei enää vain jaksanut kanssani. toisaalta syytän itseäni, toisaalta häntä mutta tajusin ettei näin enää voi jatkua. minun on ruvettava pitämään itsestäni mutta minulla eiolemitään hajua että miten teen sen. inhoan itseäni enkä löydä itsestäni AINUTTAKAAN hyvää asiaa, en ainakaan mitään sellaista että kokisin että joku mies arvostaisi tai rakastaisi minussa.

Olemme miesystäväni kanssa kriisissä. Olen odottanut monta päivää, jotta voisimme puhua, perjantaina puhuttiin puhelimessa vähän. Nyt mies sanoi, että onko juuri nyt pakko puhua ja että nämä kaikki asiat on puitu aina uudestaan ja uudestaan. Oikeasti mitään ei ole kunnolla puitu. Emme osaa kommunikoida keskenämme. Mies sanoo, tämä ei voi jatkua näin. Laitoin tekstarin, että sano mulle, että me keksimme keinot miten tämä voi jatkua niin että molemmilla on hyvä olla? Mies soittaa heti ja huutaa, että olen hysteerisessä tilassa. Kerroin yrittäneeni olla rakentava. Mies huutaa lisäksi, että ole rauhallinen nähdään huomenna.

Heippa Draamakuningatar!
Tiedän tilanteen, olen sen juuri noin viikko sitten itse läpi käynyt.Erottiin ja on ollut vaikeaa olla ottamatta mieheen yhteyttä mutta olen päättänyt pitää pääni. Hän halusi erota tietäen mun tunteet häntä kohtaan joten päätös on hänen. Olen tietenkin odottanut että hän soittaisi minulle mutta eipä ole soitellut, ei.
Mutta ole sinä nyt rauhallinen ja usko miestäkun hän sanoo että huomenna jutellaan. Tiedän tuon tunteen ettei muka ymmärretä toisiaan ja ehkä se onkin niin mutta kun asiat menevät tarpeeksi solmuun ei siinä ymmärrä vanha Erkkikään. Jos nyt alat häntä painostamaan ja tivaamaan että mitä tehdään voit olla varma että mies nostaa kytkintä. Ehkä on parempi ettette juttele huomennakaan vaikka ehkä viikon loppupuolella, molemmat saisivat aikaa hengähtää.
Usko pois, tiedän niin sinun olotilasi tällä hetkellä, tekis mieli hyppiä seinille ja henkeä ahdistaa. Mutta et voi tehdä muuta kuin odottaa. Ja vanha totuus on : laske rakkaimpasi vapaaksi ja jos hän palaa luoksesi hän todella rakastaa sinua. Jos ei ,niin hän ei koskaan sinua rakastanutkaan. Ja Madonna sanoo sen vielä paremmin : if you have to ask something more than twice, it wasn't your's in the first place".
Oma mieheni ei palannut luokseni eli se ei rakkautta ainakaan hänen puolelta koskaan ollut mutta toivon sinulle onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja Draamakuningatar:
Mieheni rakastaa minua, mutta on väsynyt siihen, että reagoin hyvin vahvasti tunteella, kun petyn tai tunnen itseni loukatuksi, hylätyksi etc.

Haluaisin kuiten muuttaa elämäni ja löytää sisäisen rauhan ja turvallisuuden.

Varmasti sinun kannattaa työstää elämäntarinaasi ja kokemuksiasi. Näin miehenä voin kuvitella että käyttäytymisesi saattaa tuntua välillä aika tukahduttavalta. Mies ei sille mitään voi. Jokaisen pitää löytää tasapaino itse.

Varmasti käytökseni voi tuntua tukahduttavalta, mutta toisaalta mies projosoi minuun jotain omaa juttuaan ja tietyllä tavalla provosoi minua. Odotan kärsivällisesti asioita ja tuntuu, että minun tarpeeni tulevat viimeiseksi. Mies ei tunnu kuulevan sanojani vaan huutaa heti. Hän on itse oikea painekattila, vetää nusskaa kaiken aikaa ja yrittää kaljalla rentouttaa itseään joka ilta.

Mies on aika itsekäs. Hän ei pysty muuttamaan asioita kovin nopeasti ja minun pitäisi aina vaan sopeutua ja odottaa. Mies kyllä sanoo, että hän rakastaa minua, rakkaudesta puhuimme vielä alle viikko sitten. Miehen mielstä olen itse kehitellyt ajatuksen, että tulen aina viimeiseksi, että se ei pidä paikkaansa. Mihen ajatuksissa olen ehkä etusijalla, mutta kätännössä ei.

Mies on tottunut tapaan, että vaikeista asioista ei puhuta. Edellisessä suhteessaan hän vältti kaikkea kommunikaatiota naisen kanssa. Ei voinut kuulemma koskaan olla oma itsensä naisen seurassa. Minun seurassani hänellä on hyvä olla, mutta hän ei kestä asioiden selvittelyä. Meidän suhteessamme on isoja selvittämättömiä ja ratkaisemattomia ongelmia.

En tunne tarkalleen Kotkansydämen syntyä ja historiaa. Jostain luin, että joku ryhmä olisi aloittanut sivuston. Googlen haulla >kotkansydän löytyy< 2450 "osumaa", eli aiheeseen liittyvää linkkiä.

Syötin kyssisen hakusanan ja löysin Narsistien uhrien tuki ry:n sivut. Sivulla lötyy yhteystietoja useille eri tahoille ja järjestöhin, auttaviin puhelimin, jne. Sivustolla on myös keskustelupalsta. Sivustolla käsitellään Narsismia, Alkoholismia, Riippuvuuksia, etc. Klikkaamalla otsakkeita voit tutustua sivustoon laajemmin.

Asiantutijaluettelossa näytti olevan useita eri maamme johtavia psykologian asiantuntijoita. Raimo Mäkelä, -Gustav Schullmann, -Jorma Mylläerniemi, -Markku Salo jne.

Lainaus: "Kevään 2004 aikana netin keskustelupalstalla käydyn ajatustenvaihdon pohjalta todettiin, että narsistien uhrit tarvitsevat oman tukijärjestön.
-Tähän mennessä on selvinnyt, että ongelmakenttä on laaja ja siitä ei toistaiseksi ole Suomessa kovinkaan paljon puhuttu julkisuudessa. Yhdistys on toiminnallaan puuttunut tähän epäkohtaan ja pyrkinyt tuomaan asiaa esiin niin lehdistössä kuin televisiossakin.
-Yhdistys pyrkii tukemaan kaikentyyppisissä tilanteissa eläviä narsistisen luonnehäiriön omavan henkilön uhreiksi joutuneita ihmisiä. Näitä voivat olla esimerkiksi parisuhteessa elävät tai eläneet naiset ja miehet, narsistien lapset ja vanhemmat. Jopa työpaikoilla voi joutua narsistin kiusattavaksi ...."

Aiheessta enemmän linkissä:
http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=100&valikko=1

Joo, tuokin täsmää siihen kaveriini, että etsiydytään suhteeseen mahdollisimman hankalan ja kommunikaaatiokyvyttömän miehen kanssa. Sitä sitten yritetään "parantaa" jankkaamalla ja pakottamalla "keskusteluun" (ts. kuuntelemaan loputtomia analyyttisia monologeja).
Molemmat voi kätevästi elää uskossa, että siinä toisessa on kaikki vialla.

Netissä löytyy paljon mielenkiintoisia sivustoja, kun vai osaa löytää niitä.
Esimerkiksi Desiderata "elämänajatus, tai elämänfilosofia" saattavat olla "avaimia", joka voi avata portteja, mikäli ne sattuvat "kolahtamaan".

Tuosta mainitsemastani Desideratan synnystä, sekä kuka sen on alunperin kirjoittanut ja mistä se on löytynyt käydään kädenvääntöä.
Minulle mielenkiintoisin ajatus ja väittämä on, että se olisi jonkun tuntemattoman ajattelijan kirjoitus, joka on löydetty St Paulin katedraalista Baltimoressa. Päivitetty vuonna 1692. -Olipa historia mikä tahansa, niin se ei muuta tuota sanomaa.
(Mikäli allaoleva linkki on muuttunut, niin pitäisi löytyä Googlen haulla >kaunis maailma<.)

http://www.helsinki.fi/~haonnela/kaunmaail.htm

Yhteistyössä