Oma tarinani.
Mitä tehdä kun aika ajoin entinen ihastus pulpahtaa mieleen eikä tiedä pitäisi asian suhteen toimia vai ei?
Rakstuin kahteen mieheen. Tapasin nykyisen mieheni ja tämän ihastuksen samana vuonna samoihin aikoihin elämässäni. Noin 5 vuotta sitten. Toisen kanssa aloin serurustella ja toisesta tuli ystäväni. Toinen on erittäin rauhallinen ja tasainen, toinen taas vastakohta, energinen ja vaarallisen viehättävä. Aiemissa miessuhteissa siipeeni saaneeena päätin satsata tähän turvalliseen vaihtoehtoon ja tämä toinen "vaarallisempi" pysyi vain ystävä-tasolla (anakin näin oli tarkoitus).
Aloin seurustellaa ja toista tapasin platonisesti vaikka pientä jännitettä olikin aina ilmassa. Tultiin tosi hyvin juttuun, mutta en uskonut että hänestä olisi "luotettavaa poikakaveriainesta".
Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen poikaystäväni oli poissa maasta noin 6 viikkoa ja tämä ystäväni pyyysi minua mukaan hiihtoreissulle viikoksi kaveriporukalla. No, reissu oli tosi hauska ja ystäväni alkoi piirittää minua oikein toden teolla, lopulta ihastuin häneen, osittaina vesten tahtoani. Suutelimme mutta ei menty sen pidemmälle ja maailmani meni sekaisin. Reissun jälkeen en tiennyt mitä tehdä harkitsin vakavasti suhteen lopettamista poikaystäväni kanssa, koska se tuntui kaiken tapahtuneen jälkeen väärältä. Sain pari päivää aikaa miettiä tilannetta ennen kuin pooikaystäväni palasi takaisin matkaltaan. Keskustelin pitkään asiasta kämppikseni kanssa joka oli sitä mieltä että minun ei missään nimessä pitäisi laitaa poikki vaan jatkaa niin kuin aiemmin. Niin kävi, että en kertonut asiasta poikaystävälle , en halua ikinä tarkoituksella satuttaa häntä, - jatkoin niin kuin ennenkin ja katkaisin välit tähän "ystävääni", johon kuitenkin olin vielä kuitenkin ihastunut. Tilanne laukesi tuskallisen viikon jälkeen siihen että lähdin pois kaupungista (oli jo aiemmin tiedossa), muuton jölkeen pidin yhteyttää lähinnä vain poikaystävään, mutta "ystävä" kummitteli mielessä ja kummittelee yhä. Kuten alussa jo totesin rakastuin kahteen eri ihmiseen, toistensa vastakohtiin ja valitsin sen luotettavamman vaihtoehdon, mutta haluasiin siirtyä eteenpäin jo eläömässäni´ja unohtaa täysin tämän toisen, jonka kanssa en enää ole ikuisuuksiin ollut yhteydessä. Mistä johtuu että hön aplaa uudelleen ja uuudelleen mieleeni kun sitä vähiten toivon? Ongelma ehkä on se että kohtamaatta koko tilannetta tilanne laukesi muutoni vuoksi ja nyt en koskaan saa tietää mitä olisi tapahtunut jos asiat olisivat menneet toisin. Rakastan tätä poikaystävää jonka valitsin, mutta mistä tiedän että valitsin oikean...Olen miettinyt pitäisikö tavata tämä "ystävä/ihastus", jotta pääsisin yli ja voisin jatkaa avioliittoani ilman menneisyyden varjoja?