Haluan tehdä ilmoituksen/tutkintapyynnön poliisille eräästä soitteliasta!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytLOPPU!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nytLOPPU!

Vieras
Osaako kukaan neuvoa minua alkuu,että minne kannattaisi soittaa tai laittaa viestiä...?

Minulle on nyt vuoden soitellut 09 alkuinen numero jossa vielä neljä ensimmäistä numeroa ovat samoja ja loppu erilainen, samaan tapaan kuin lehtikauppiailla. Tässä erona on vaan se että puhelimesta kuuluu pari henkäystä ja puhelu katkeaa. Nyt mulla Paloi lopullisesti kiinni ja asia selvitetään kuka ja tai mikä sielä rinkuttaa lähes päivittäin eikä saa asiaansa sanottua!

Onko muita kiusannut samankaltaiset puhelut!?

Et löydä numeroa googlaamalla tai laittamalla sitä numeropalveluun?

Kyseessä saattaa olla myös joku huijauspuhelu jossa vastaaminen itsessään maksaa euron tai pari, niin pienen summan että et välttämättä osaa kiinnittää laskussa siihen erityistä huomiota. Ainakin itsellä tulee ensimmäisenä tämä mieleen.

Oletko harkinnut myös että ottaisit operaattoriisi yhteyttä ja pyytäisit että sinulle laitettaisiin esto kyseisen numeron kohdalle ettei siitä numerosta voi soittaa sinulle lainkaan?

Eihän ole joku sellainen tahaton soiminen? Joskushan oli jossain puhelimissa häikkää kun niihin tuli haamusoittoja ihmepaikoista ja pitkän aikaa. Toinen -eihän puhelinnumerosi ole jonkun firman vanhan työntekijän numero ja siitä tulee häiriötä?
Itse soitin kerran miehelleni valiten puhelimesta suoraan hänen työnumeronsa nimen mukaan niin meni aivan väärään numeroon ja aivan tuntematon mies vastasi. En siis näpytellyt vaan valitsin puhelimesta tyyliin "matti" ja siinä oli valmiina numero.

[QUOTE="Nana";24641527]Et löydä numeroa googlaamalla tai laittamalla sitä numeropalveluun?

Kyseessä saattaa olla myös joku huijauspuhelu jossa vastaaminen itsessään maksaa euron tai pari, niin pienen summan että et välttämättä osaa kiinnittää laskussa siihen erityistä huomiota. Ainakin itsellä tulee ensimmäisenä tämä mieleen.

Oletko harkinnut myös että ottaisit operaattoriisi yhteyttä ja pyytäisit että sinulle laitettaisiin esto kyseisen numeron kohdalle ettei siitä numerosta voi soittaa sinulle lainkaan?[/QUOTE]

Ei löydy googlella eikä enirosta yms... en vaan tiedä miten tuo esto onnistuu kun tosiaan numeron alut on samoja ja sitten pari viimeistä numeroa eri ja näitä puheluita kun satelee jatkuvasti.

Ajattelin ensi töikseni vaihtaa numeron...

[QUOTE="Nana";24641527]Et löydä numeroa googlaamalla tai laittamalla sitä numeropalveluun?

Oletko harkinnut myös että ottaisit operaattoriisi yhteyttä ja pyytäisit että sinulle laitettaisiin esto kyseisen numeron kohdalle ettei siitä numerosta voi soittaa sinulle lainkaan?[/QUOTE]

Kerros muuten ne alkunumerot niin katsotaan josko joku löytäisi firman. Tai vaikka koko numero.

Mullekin tulee noita 09 alkuisia soittoja, en oo koskaan vastannut koska en harrasta tuntemattomiin numeroihin vastaamista. Oon laittanu niitä yksitellen estoon, tosin mun puhelimessa se tarkoittaa sitä, että se puhelin ei vaan soi sillon kun joku semmonen numero soittaa, jälkeenpäin siinä kyllä lukee että yksi puhelu tullut ja saattaa olla vastaajassakin uusi soittotieto. Mulla ainakin yks esimerkki numero on 0925125775.

[QUOTE="auringonkukka";24641859]Mullekin tulee noita 09 alkuisia soittoja, en oo koskaan vastannut koska en harrasta tuntemattomiin numeroihin vastaamista. Oon laittanu niitä yksitellen estoon, tosin mun puhelimessa se tarkoittaa sitä, että se puhelin ei vaan soi sillon kun joku semmonen numero soittaa, jälkeenpäin siinä kyllä lukee että yksi puhelu tullut ja saattaa olla vastaajassakin uusi soittotieto. Mulla ainakin yks esimerkki numero on 0925125775.[/QUOTE]

Sulle soittelee lehtimyyjä ----> 0925125775?

Operaattorit eivät pysty yksittäisiä numeroita "estämään". Näin minulle sanottiin kun häirikkö häiriköi. Oli tiedossa jopa ihmisen nimi ja osoite, mutta sanoivat että heillä ei ole keinoja estää tällaisisa puheluita.

Oletteko kokeilleet soittaa takaisin näihin numeroihin? Kuitenkin kyseessä on normaali -09 suuntainen lankanumero, niin itse ainakin soittaisin takaisin ja kysyisin että mikä homma tämä on. Vaan ei, tehdäänpä sitten suorilta rikosilmoitus ja vaihdetaan numerot ja itketään tutuille ja tuntemattomille.. huoh, mikäs siinä jos haluaa väkisinkin draamaa elämäänsä.
Todennäköisesti joku puhelinmarkkinointi- firman numerot. Tuppaavat soittamaan automaateilla ja siksi voi noita hämyjä tulla. Soitto takaisin, saat firman nimen selville (yleensä ainakin) ja ilmoistus ko paikkaan, että et halua heilta puheluita. So simple!

[QUOTE="auringonkukka";24641859]Mullekin tulee noita 09 alkuisia soittoja, en oo koskaan vastannut koska en harrasta tuntemattomiin numeroihin vastaamista. Oon laittanu niitä yksitellen estoon, tosin mun puhelimessa se tarkoittaa sitä, että se puhelin ei vaan soi sillon kun joku semmonen numero soittaa, jälkeenpäin siinä kyllä lukee että yksi puhelu tullut ja saattaa olla vastaajassakin uusi soittotieto. Mulla ainakin yks esimerkki numero on 0925125775.[/QUOTE]

Lehtimyyjien yms. puhelinhäiriköiden numerot - Sivu 26 - MuroBBS - Plaza
tuo mainittu numero ainakin löyty tuolta aku ankkaa kauppaavana

Et siis vastaa jos näkyy numero (eli et tiedä kuka soittaja on), vai et vastaa jos ei näy numeroa näytöllä?

Yhteistyössä