Haluan päättää päiväni, mietin vaan miten sen teen

  • Viestiketjun aloittaja ei valoa tunnelin päässä
  • Ensimmäinen viesti
ei valoa tunnelin päässä
Tilanne on tämä: Kaikki alkoi siitä, kun mies oli pitkään työttömänä, ajauduttiin velkakierteeseen. Mulla vakityö miehellä hanttihommia.Eli päävastuu veloista on mulla. Palkka ei ole järin suuri ja kun ulosotto ottaa omansa rahaa elämiseen ei jää. En jaksa tätä enää! Apua en saa mistään mistä olen kysynyt. Ei keskusteluapua (resurssit on pienet ja apu menee tarvitseville) eikä taloudellista apua (mitäs sotkin asiani), ei mitään. En jaksa tätä enää! En vaan jaksa. Aina hoetaan, että apua kyllä saa, mutta ei saa, yritetty on :(
 
:(
Harkitse tarkkaan tuota hommaa. Mun isä tappoi itsensä, ja olen vieläkin siitä helevtin katkera, vaikka siitä tulee tässä kuussa jo 11 vuotta. Se tulee vaikuttamaan sun läheisiin todella paljon. Kyllä asiat varmasti jollain tapaa järjestyy. Voimia :heart:
 
-
Onko se raha nyt sitten niiiiin iso juttu, että sen takia kannattaa ottaa itsensä hengiltä?
Raha- asiasi varmasti hoituvat, jos itse niin haluat ja lyhennät velkojasi järjestelmällisesti, etkä ota uusia.
Sori vaan, mutta mun mielestä vähän lapsellista ensin sössiä raha- asiansa ja ottaa velkoja, joita ei missään vaiheessa olisi edes ollut varaa lyhentää.
Ota vastuu tekemisistäsi.
 
Haloo!
jollakin on oikeasti niin ahdistunut olo, ettei kokene edes selviävänsä hengissä, niin voi kai sitä vähän miettiä miten kommentoi!! Ja älä edes harkitse tekeväsi sitä, AINA on valoa tunnelin päässä!
 
"Purppura"
Tässä valtiomme tilanteessa syy ei ole yksin sinun, eikä myöskään miehesi. Moni on samassa tilanteessa kuin sinä ja yhä useampi tulee olemaan. Älä tee sitä, aina on parempi ratkaisu.
 
ei valoa tunnelin päässä
Mulla ei ole enää toivoa. Lapsellista ja typerää ja hel*etin väärin muita kohtaan, mutta kun ei ole enää voimia niin ei ole. Tässä suossa on tarvottu jo liian kauan. Ja apua oon hakenu ja eioota tarjotaan joka puolelta. Ja kyllä se raha on ihan riittävä syy, sitä ku tarvii elämiseen aika usein :(
 
"unna"
Minä olen ajatellut, että sitten kun en jaksa enää tätä omaa köyhyyttä, pakkaan repun ja lähden maailmalle. Jos oikein hyvin kävisi, löytäisi jotakin pientä hommaa, että saisi ostettua vähän ruokaa ja asuttua vaikka jossain sillan alla jossain lämpimässä maassa. Jotkut vapaaehtoisjärjestötkin saattavat majoittaa ilmaiseksi vapaaehtoistyötä vastaan. Joillain onnekkailla voi löytyä vaikka uusi elämä toisaalla.
 
"AINA"
toivoa! Kaikilla meillä on h-a-n-k-a-l-i-a jaksoja, periksi ei saa antaa! Ymmärrätkö? Älä tee sitä, jätä se pois vaihtoehdoista ja mieti muita. Niitä nimittäin on!
 
"Purppura"
Onko se raha nyt sitten niiiiin iso juttu, että sen takia kannattaa ottaa itsensä hengiltä?
Raha- asiasi varmasti hoituvat, jos itse niin haluat ja lyhennät velkojasi järjestelmällisesti, etkä ota uusia.
Sori vaan, mutta mun mielestä vähän lapsellista ensin sössiä raha- asiansa ja ottaa velkoja, joita ei missään vaiheessa olisi edes ollut varaa lyhentää.
Ota vastuu tekemisistäsi.
Ota vastuu tekemisistäsi? Menepä kuule vaikka Metson tai STX Rauman telakan yt-neuvotteluihin saarnaamaan tuo sama teksti, niille joille siellä on asuntovelkaa.
Tässä yhteiskunnassamme on tapahtunut ja tapahtuu niin monta asiaa, joihin kansalaisilla ei ole ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa.
 
"piia"
Minun on vaikea ymmärtää että rahan takia tehtäisiin itsemurha. Minusta silloin on jotain pielessä arvomaailmassa.
Elämästä voi todella nauttia vaikka oliskin vähävarainen!
Eli mieti omasta sisäistä maailmaasi ja arvojasi ja avaa silmäsi näkemään kaikki ilmainen elämän ihanuus.
 
"vieras"
Apua on tarjolla! Kävelet psyk.päivystykseen ja kerrot että olet aikeissa tehdä itsemurhan, niin kyllä sinulle apua järjestetään!

Myös läheisille kannattaa kertoa suoraan noista aikeistasi!
 
"lise"
Kuinka isoista veloista on kyse? Etkö pääse velkaneuvojalle? Onko sulla läheisiä ystäviä/sukulaisia, jolle voisit keroa ahdistuksestasi ja pyytää apua avun saamiseen? Aina on toivoa, se ei ole vain sanahelinää!! Raha-asiatkin saadaan kondikseen. Yymmärrän, että niiden takia tuntuu lannistavalta. Kauanko olet tässä tilanteessa ollut?
 
"sondersson"
[QUOTE="piia";28999689]Minun on vaikea ymmärtää että rahan takia tehtäisiin itsemurha. Minusta silloin on jotain pielessä arvomaailmassa.
Elämästä voi todella nauttia vaikka oliskin vähävarainen!
Eli mieti omasta sisäistä maailmaasi ja arvojasi ja avaa silmäsi näkemään kaikki ilmainen elämän ihanuus.[/QUOTE]

Et ole vissiin ikinä ollut rahattomana? Katsos kun sitä tarvii elämiseen vaikka arvomaailma olis kuinka kohdillaan.
 
"Purppura"
[QUOTE="sondersson";28999816]Et ole vissiin ikinä ollut rahattomana? Katsos kun sitä tarvii elämiseen vaikka arvomaailma olis kuinka kohdillaan.[/QUOTE]

Kreikassa puhutaan tällä hetkellä jo ruokaepävarmuudesta eli siitä että 10 % kreikkalaisista peruskoululaisista elää nälkävaarassa. Siinä vaiheessa varmaan tämä henkilö tulee kertomaan meille että vähäiselläkin syömisellä tulee toimeen.

Salli minun nauraa.
 
"piia"
[QUOTE="sondersson";28999816]Et ole vissiin ikinä ollut rahattomana? Katsos kun sitä tarvii elämiseen vaikka arvomaailma olis kuinka kohdillaan.[/QUOTE]

Eikös Suomessa saa perustoimeentulon? Itse en ainakaan tiedä ketään joka ei saisi.
Itse olen käynyt monenlaisia vaiheita elämässäni, myös ollut rahattomana, koska en kyennyt menemään soskuun. Silloin kävin dyykkaamassa, että en kuollut nälkään.
 
"Purppura"
[QUOTE="piia";28999954]Eikös Suomessa saa perustoimeentulon? Itse en ainakaan tiedä ketään joka ei saisi.
Itse olen käynyt monenlaisia vaiheita elämässäni, myös ollut rahattomana, koska en kyennyt menemään soskuun. Silloin kävin dyykkaamassa, että en kuollut nälkään.[/QUOTE]

Elikkäs ehdotatko nyt tosissa että jos on nälkäinen tai rahaton niin menkää dyykkaamaan roskiksista?

Selvä..
 
"piia"
[QUOTE="Purppura";28999967]Elikkäs ehdotatko nyt tosissa että jos on nälkäinen tai rahaton niin menkää dyykkaamaan roskiksista?

Selvä..[/QUOTE]

En mä rupee tästä riitelemään. Jokainen taaplaa tyylillään. ja kuten kaikki varmaan tiedämme täällä on edelleen olemassa sosiaaliturva, joten kenenkään ei tarvitse olla täysin rahaton.
Juu ja dyykkaus on parempi vaihtoehto kuin olla nälässä, mutta Suomessa tähän ei pitäisi olla kenelläkään tarvetta.
 

Yhteistyössä