Haluan oppia juomaan olutta. Miten se tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vm 1972
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vm 1972

Vieras
Kyllästyttää juoda noita imeliä siidereitä/lonkeroita. Haluan oppia juomaan olutta, mutta se vaan maistuu pahalta. Ikää mulla kohta 40v enkä ole edes lasillista kaljaa koskaan juonut. Olisi jo aika opetella. Voiko sitä aluksi lantrata johonkin että oppisi siihen makun? Ja tämä ei ole provo. :D

Vaihda kuivaan siideriin, ovat tosi hyviä ja raikkaita.
Vähensin itse sokerin käyttöä pikku hiljaa niin, että vielä 10 v. sitten lempparini, ainoa oikea siideri päärynä yököttää nyt.

Punaviinit on myös hyviä ja terveellisiäkin. Unohda se olut.

[QUOTE="vieras";25618158]Aloitat laimeista oluista. Joku Budweiser on hyvä vaihtoehto. Älä koske Karhuun ja muihin missä on paljon humalaa.[/QUOTE]
Tai googleta shandy-reseptejä. Siihenkin Budweiser on sopiva.

Monet ruoathan vaatii monta maistelukertaa ennen kuin niistä alkaa pitää, sama pätee varmasti juomiinkin. Ainakin britithän myös lantraa sitä (puolet olutta ja puolet Spritea on nimeltään shandy, saa ihan britti-pubeista tuolla nimellä tilattua; suhteita voi myös muuttaa), mutta aika hirveää kuraahan se lantrattuna on. Maistele niin kauan että rupeat tykkäämään, ja jos et rupea niin olut ei sitten vaan varmaan ole sua varten.

Suosittelen esim. Solia, mieto olut ja juo vielä sen limeviipaleen kera niinkuin baareissa tarjotaan. Sitten jotain Tuborgia tai Sandelsia voisi ehkä myös kokeilla. Muista aina juoda ihan jääkylmänä, taskulämmin olut on kamalaa.

Itse tykkäsin oluesta siinä täysi-ikäisyyden korvilla, mutta jostain syystä siihen tuli ällöytys joskus kahdenkympin jälkeen. Nyt olen vuosien jälkeen maistellut varovaisesti taas.

Eikö nyt olis jo aika lopettaa alkon nautiskelu, jos se ei kerran oo edes hyvää. Hauskaa voi pitää ilman prosenttejakin ;) Ja mikä mukavinta, ei tarvi kärsiä krapulasta ja muistaa huomennakin mitä tuli tehtyä ja kenen kans.

Lambic-oluet ovat mietoja ja maistuvat hedelmältä. Itse en siedä olutta, mutta lambic menee. Tadaa, olet oppinut juomaan olutta. ;)

Ihan jännä resepti on sekoittaa puolet olutta, puolet siideriä ja loraus mustaherukkalikööriä. Australiassa tämä oli nimeltään snakebite.

Hyviä vinkkejä, haluaisin itsekin oppia juomaan olutta. Miksi? Siksi, että tunnen jääväni täällä Saksassa paljosta paitsi kun en pysty osallistumaan olutkulttuuriin. Siidereitä ei saa juuri mistään ja viiniä ei huvittaisi aina lipittää.