haluan kysyä muutaman ruuan pisteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelia

Vieras
elikkä aloitin tossa jonkin aika sitten pv
mutta pisteiden hakeminen on työlästä enkä kaikkia edes löydä

oon tehnyt itselleni viikonruokalistan mutta ku en osaa katsoa pisteitä vihkosta

eniten nämä mietityttävät
montako pistettä lähtee??

*peruna
*makkarekeitto (makkara pirkka grillimakkara ei kevyt)
*kaalilaatikko
*sinihomelaatikko johon tulee kesäpöydän perunasipulisekoitus ja pala koskenlaskijan sinihometta +kerma
*jauhelihakeitto naudan jauhelihasta

sekä jos jokkai on hyvä kaalilaatikon ohje "takataskussa" niin mielelläni kopsaisin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 19:40 Maruska84 kirjoitti:
*peruna= 1piste per peruna
*makkarekeitto (makkara pirkka grillimakkara ei kevyt)=3pistettä per dl
*kaalilaatikko=2pistetä per dl

Näihin löysin vastaukset, muttakaa jos olen väärässä...

suuri kiitos nämä auttoivat jo hieman eteenpäin..nyt kun vielä muistasin että montako perunaa siinä makkarakeitossa oli. :heart: :heart: :heart:

ainakin mun kirjasen mukaan peruna on 1p mut aterialla voi kahdella pisteellä syödä haluamansa määrän. Samoin kuin ruisleipä.
sit jos painonlasku hidastuu niin pitpp syödä näitä vähempi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 19:40 Maruska84 kirjoitti:
*peruna= 1piste per peruna
*makkarekeitto (makkara pirkka grillimakkara ei kevyt)=3pistettä per dl
*kaalilaatikko=2pistetä per dl

Näihin löysin vastaukset, muttakaa jos olen väärässä...

Mun pistehakemistossa kyllä pisteet vähän eri lailla elikkä makkarakeitto 3dl=3pist. ja kaalilaatikko 2dl, 200g=2,5pist.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 19:00 aloittelia kirjoitti:
elikkä aloitin tossa jonkin aika sitten pv
mutta pisteiden hakeminen on työlästä enkä kaikkia edes löydä

oon tehnyt itselleni viikonruokalistan mutta ku en osaa katsoa pisteitä vihkosta

eniten nämä mietityttävät
montako pistettä lähtee??

*peruna
*makkarekeitto (makkara pirkka grillimakkara ei kevyt)
*kaalilaatikko
*sinihomelaatikko johon tulee kesäpöydän perunasipulisekoitus ja pala koskenlaskijan sinihometta +kerma
*jauhelihakeitto naudan jauhelihasta

sekä jos jokkai on hyvä kaalilaatikon ohje "takataskussa" niin mielelläni kopsaisin.

Mua ruoes kiinnostamaan et miks sun mielestä pisteiden hakeminen on työlästä? Mun mielestä se on maailman simppelein homma! Sen kun pläräät vihon oikeesta kohdasta auki ja siinä se on. Joitakin ruokia joutuu tietty vähän soveltamaan, mut esim. peruna, keitot ja peruslaatikot on pistehakemistossa kerrottu ihan selvästi.

Mua ruoes kiinnostamaan et miks sun mielestä pisteiden hakeminen on työlästä? Mun mielestä se on maailman simppelein homma! Sen kun pläräät vihon oikeesta kohdasta auki ja siinä se on. Joitakin ruokia joutuu tietty vähän soveltamaan, mut esim. peruna, keitot ja peruslaatikot on pistehakemistossa kerrottu ihan selvästi.
[/quote]

no jotku on ihan hellppo meikäläisenkin löytää mutta ettiminen on vaikeeta ja tektsti pientä pränttiä näin huonoille silmille kun mulla

on paljon mitä en oo löytänyt sieltä vaikka ettimällä etsin esim peruna,hapankorppu,peruna-sipulisekotus

oonhan mä sentään löytänyt jugurtit,hedelmät,juomat,rasvat ,leivät ja niistä osaankin hyvin laskea pisteet mut näitten ruoka-aineitten kanssa on ongelmia

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 22:53 puurosta kirjoitti:

no jotku on ihan hellppo meikäläisenkin löytää mutta ettiminen on vaikeeta ja tektsti pientä pränttiä näin huonoille silmille kun mulla

on paljon mitä en oo löytänyt sieltä vaikka ettimällä etsin esim peruna,hapankorppu,peruna-sipulisekotus

oonhan mä sentään löytänyt jugurtit,hedelmät,juomat,rasvat ,leivät ja niistä osaankin hyvin laskea pisteet mut näitten ruoka-aineitten kanssa on ongelmia

[/quote]

Peruna 1pist., hapankorppu 2-3palaa 1pist. ja perunasipulisekoitus 100g 1-1,5pist (Kesäpöytä ,Rainbow, Spar 1pist, Oolannin, Pirkka ja Kokin parhaat 1,5pist).

Onko näitä pistevihkoja sitten erilaisia? Eri painoksia tms.? Onko jollain joku paksumpi opus? Mulla on vaan toi pieni vihkonen, jossa on mun mielestä tosi huonosti ruokia... käytän enimmäkseen romppua, kun siinä on paljon isompi tietokanta ja itsekin voi sitten lisätä omia sapuskoja ja softa laskee pisteet :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 12:05 Shaina kirjoitti:
Onko näitä pistevihkoja sitten erilaisia? Eri painoksia tms.? Onko jollain joku paksumpi opus? Mulla on vaan toi pieni vihkonen, jossa on mun mielestä tosi huonosti ruokia... käytän enimmäkseen romppua, kun siinä on paljon isompi tietokanta ja itsekin voi sitten lisätä omia sapuskoja ja softa laskee pisteet :)

Mulla on sen pistevihkosen lisäksi Ostajan opas edellisen vuoden painoksena.

kiitokset näillä pääsen jo hivenen eteenpäin.kuten sanoin ruuat/puurot on mun suurin ongelma.ja niitten löytäminen.

etsin sipulisekoitusta pakaste jutusta eli onko väärin?
ja mistä sit näkee korput/perunat niin mä vilkaisen että onko ne jossain mun pistevihon uumenissa kun en itse löytänyt.

keitoista kunn on puhuttu että 3dl 3 pistettä niin mittaatteko ne jollain vai summa mutikassa ja 3dl koko keittoa vai lientä. ku 1dl on jo yhden perunan verran.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 12:34 aloittelia kirjoitti:
kiitokset näillä pääsen jo hivenen eteenpäin.kuten sanoin ruuat/puurot on mun suurin ongelma.ja niitten löytäminen.

etsin sipulisekoitusta pakaste jutusta eli onko väärin?
ja mistä sit näkee korput/perunat niin mä vilkaisen että onko ne jossain mun pistevihon uumenissa kun en itse löytänyt.

keitoista kunn on puhuttu että 3dl 3 pistettä niin mittaatteko ne jollain vai summa mutikassa ja 3dl koko keittoa vai lientä. ku 1dl on jo yhden perunan verran.

3dl koko keittoa. Mulla on 1,5dl:n kauha, mittaan sillä suurinpiirtein. Hapankorppu löytyi leivistä pistevihosta ja peruna perunan kohdalta. Perunasipulisekoituksen taas löysin ostajan oppaasta perunan kohdalta.

kerrotteko ostajanoppaasta tuon perunan sivun?? mulla on ostajan opas mutta en löytänyt perunaa enkä edes sellasta kohtaa.
hapankorppu löyty.

kiitokset kaikille vastaanneille..tästä on taas helppo jatkaa laihdutusa en varmaan selviäis ilman tätä palstaa.
:hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 15:55 aloittelia kirjoitti:
kerrotteko ostajanoppaasta tuon perunan sivun?? mulla on ostajan opas mutta en löytänyt perunaa enkä edes sellasta kohtaa.
hapankorppu löyty.

kiitokset kaikille vastaanneille..tästä on taas helppo jatkaa laihdutusa en varmaan selviäis ilman tätä palstaa.
:hug:

18.PERUNAT(tuoreet,pakasteet,perunasosejauheet) s.255... Mutta mulla on edellisen vuoden painos. Jos sulla on tämän vuotinen, niin tästä ei sitten varmaankaan ollut apua.

Yhteistyössä