Haluan kirkollisen vihkimisen,mies ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morsian?

Vieras
Ei halua edes avioliittoon siunaamista. Oon kasvanut kristillisessä kodissa, mutta en ole kovin uskonnollinen, mutta haluaisin edes avioliiton siunauksen,jos käymme ensin maistraatissa. Onkohan suhteemme tuhoon tuomittu,miten te muut olette ratkaisseet vastaavan tilanteen?

Kuuluuko mies kirkkoon ja onko käynyt rippikoulun? Jos täyttää nuo kirkon naimisiinmenoehdot, niin suosittelen maistraattia vastaavaa tilaisuutta papin kanssa mahdollisimman lyhyellä kaavalla. Ei sen tarvitse olla varsinaiset kirkkohäät.

Mun kaverilla oli sama ongelma. Mies ei kuulunut kirkkoon ja halusi maistraattihäät eikä edes avioliittoon siunaamista. Tekivät sitten "kompromissin" että tulevat lapset kastetaan kun menivät maistraatissa naimisiin. Heillä kaksi lapsta ja molemmat kastettu.

No mun mieskään ei viihdy kirkoissa, mutta suostui kuitenkin astelemaan avioon kirkossa. Sen jälkeen erosikin kirkosta. Tuo on kyllä tosi hankala tilanne teille, jomman kumman on joustettava ja sitten on tehtävä vaan kompromissi.

Alkuperäinen kirjoittaja happy:
Mun kaverilla oli sama ongelma. Mies ei kuulunut kirkkoon ja halusi maistraattihäät eikä edes avioliittoon siunaamista. Tekivät sitten "kompromissin" että tulevat lapset kastetaan kun menivät maistraatissa naimisiin. Heillä kaksi lapsta ja molemmat kastettu.

Meilläkin lapset kastetaan, siitä puhuttu. Joten kai mun täytyy tyytyä maistraattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi ihmeessä kastatte lapset, jos ette usko?

Häh itsellesi. Siis jos morsian kuuluu kirkkoon ja haluaa kirkkohäät niin miksi lapsille ei saisi antaa kastetta vaikka sulhanen ei kuulukaan kirkkoon.? Suomessa lasten uskonto menee äidin mukaan.

Häh itsellesi. Siis jos morsian kuuluu kirkkoon ja haluaa kirkkohäät niin miksi lapsille ei saisi antaa kastetta vaikka sulhanen ei kuulukaan kirkkoon.? Suomessa lasten uskonto menee äidin mukaan.

Suomessa saa päättää ihan miten itse tykkää tuon lapsen kastamisen ja uskonnon. Just eilen olin nimiäisissä, jossa lapsen vanhemmat kuuluvat kirkkoon, mutteivät halunneet lastaan kastaa. Eli eihän siinäkään lapsen uskonto mennyt äidin mukaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:

Suomessa saa päättää ihan miten itse tykkää tuon lapsen kastamisen ja uskonnon. Just eilen olin nimiäisissä, jossa lapsen vanhemmat kuuluvat kirkkoon, mutteivät halunneet lastaan kastaa. Eli eihän siinäkään lapsen uskonto mennyt äidin mukaan :whistle:

Joo, siis saa päättää itse mutta jos ei toisin ilmoita niin lapsen uskonto on sama kuin äidillä.

Meillä ongelma menee niin päin, että mies haluaa kirkkohäät, minä en. En kuulu kirkkoon enkä myöskään halua isoja juhlia. Minä olen yrittänyt joustaa sen verran että voimme käydä siunattavana ja järjestää pienimuotoiset juhlat ystäville, sisaruksille ja vanhemmille, mutta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meillä ongelma menee niin päin, että mies haluaa kirkkohäät, minä en. En kuulu kirkkoon enkä myöskään halua isoja juhlia. Minä olen yrittänyt joustaa sen verran että voimme käydä siunattavana ja järjestää pienimuotoiset juhlat ystäville, sisaruksille ja vanhemmille, mutta ei.

Meillä sama tilanne. En oikein tiedä enää mitä tehdä. Kun itse olisin valmis joustamaan (omaan vakaumukseen liittyen ehkä liikaakin) ja järjestämään miehen haluamat isot häät ja siunauksen kirkossa (vaikka tahtoisin vain pienet maistraattihäät). Hänestä ainoa vaihtoehto on, että minä liityn kirkkoon. Hänelle on seurustelun alusta asti ollut selvää, etten kirkkoon kuulu, mutta on mielessään kuvitellut, että kirkosta eroaminen oli minulle vain nuoruuden päähänpisto ja äkkiähän sinne takaisin liittyy. En jaksa ymmärtää ja asia ahdistaa... Ei ilmeisesti häitä tähän perheeseen.