Haluaisitko tietää vauvasi

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
minulla
on down-poju, joka syntyi yllärinä. Kun jälkeen päin miettii, niin en olisikaan halunnut tietää. Koska minun tapauksessani olisin varmaan päätynyt aborttiin. Olin kovin sinisilmäinen odottaja, esikoinen kyseessä. Ja en tiedä mitä olisin nyt jos minulla ei olisi juuri tuota poikaa :heart:

Nyt tulevaisuutta ajatellen, kun ennakkoluuloni on kaikonneet tän asian tiimoilta, niin ehdottomasti haluan tietää. Niin voin varautua että voin sitten vauvan synnyttyä olla onnellinen omasta lapsesta ja keskittyä häneen, eikä häneen tottumiseen.

"Marska"
Toisaalta haluaisin, toisaalta en. Vaikka tietäisinkin jo raskaus aikana, luultavasti en päätyisi aborttiin. Jokainen lapsi on tervetullut tähän maailmaan. Ja voihan olla, että seulonnassa sanottaisiin että lapsi olisi sairas ja kun sitten abortin tekee, niin todetaankin että lapsi olisi ollut täysin terve. Tämän asian kanssa en haluaisi elää, mielummin down- lapsi kuin kuulla abortin jälkeen, että lapsi olisikin ollut terve..

kyllä haluan
Sekoitan pakkaa, mutta vastaan silti rehellisesti. Haluaisin tietää, ja keskeytys tulisi jos down löytyisi.
Meillä on yksi erityislapsi. Hän vie meidän koko perheen voimat ja elämä pyörii hänen ympärillä. Eli minä sanon rehellisesti että en jaksaisi erityislasta, mutta pakko tätä yhtä on jaksaa. Niin se vaan on. Ja vastaus olisi varmasti sama vaikka tätä erityislasta ei olisikaan. Tiedän että se on rankkaa, ja tiesin jo etukäteen koska olen ollut lasten kanssa paljon tekemisissä, niin terveiden kuin sairaidenkin. Mutta tämän rakkaan lapsemme sairautta ei voinut ennustaa, eikä havaita etukäteen. Silti rakastamme häntä vaikka hän on välillä niin hankala että meillä on kaikilla jo harmaat hiukset kolmekymppisenä!!!

Mia n*ssii pilkkua nyt
down ei ole sairaus, downit eivät ole sairaita ihmisiä joten ei voida puhua "olisi ollut terve". Vaan jopa ihan kehitysvammaisten piireissä puhutaan vammaisista ja normilapsista/tavislapsista. Eli "olisi ollut normaali".

Yhteistyössä