Haluaisin toisen lapsen mutta pelkään nyt kaikkea mahdollista, synnytystä, tulisiko lapsesta terve jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiska

Vieras
Kovasti haluaisin kakkosen:)
Mietin vain että miten siitä synnytyksestä selvittiin, minähän meinasin kuolla siihen kipuun...!? No, sitä kipua pelkään niin mahdottomasti...
Sitten olen todella onnellinen, kiitos herralle että sain terveen lapsen :)
Nyt olen vain nähnyt ja kuullut kaikista sairauksista, lukenut juttuja kun ultrassa selvisi kauheita juttuja ja pelkään että ne sattuisivat omalle kohdalle...:( Onko muilla tälläisiä pelkoja, miten niistä eroon?

Minulla on sama pelko.

En oikein tiedä, miten siitä pääsisi eroon. Varmaan pitäisi vaan jättää ehkäisy ja antaa asia "herran haltuun". Jos sitten tulee raskaaksi, niin sittenhän solahtaa siihen neuvolaprosessiin ultrineen jne.

Juu oli pelkoja.
esikoisen ponnistusvaihe kesti 2 tuntia kaikkinensa ja viidennellä imukupilla saatiin ulos.
Kuitenkin kun esikoinen oli 1,5v iski mulle vauvakuume ja ajattelin, että olisi kiva saada toinen lyhyellä ikäerolla.
No niin siinä kävi, että päätöksestä toimeen ei montaa hetkeä mennyt kun olin raskaana ja, että mä pelkäsin niin paljon etten uskaltanut sitä kelleen edes kertoa.
Toisen synnytys oli mulle yllättäen todella helppo. ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia.
Samoin meni kolmannen ja neljännenkin kanssa 14min.
Jotenkin esikoista odottaess ei osaa pelätä kun ei oikein tiedä miltä se pahimmillaan voi tuntua ja osaa välttämättä pelätä komplikaatioita. Toisen kanssa olet lukenut ja kuullut kaikki kauhu tarinat ja pelko kasvaa kasvamistaan.
Kuitenkin luulisin, että aika monella toisen synnytys on ekaa helpompi tai helppo? Olenko ihan metsässä?

Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Kun on jo "sairas" lapsi, ei jaksa pelätä, ettei loput lapset täyttäis normeja ja osaa antaa vaan mennä. Kaikesta selviää.

Vähän samaa linjaa. =) Jos rupeaa miettimään mikä kaikki voi mennä pieleen niin eihän loppupelissä ikinä uskaltaisi lapsia tehdäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitten yks hassu kysymys jos ekassa ei tarvinnut leikata mitään välilihaa niin voiko toisessa synnytyksessä joutua leikkaamaan? sitäkin olen pelännyt...

ekan jälkeen paikat ovat jo joustavammat joten harvemmin sitä kai toista synnyttävälle tehdään.
Mulle se tehtiin esikoisesta, eikä se nyt niin kauhea operaatio ollut josko nyt yhtään kivakaan.

yllä itsekin pelkää nyt enemmäm kun odotan kolmatta lasta,ekan aikana en edes osannut pelätä mitään ja tokan aikana ehkä vähän enemmän,varsinkin ekoja kuukausia ettei tule kesken tai muuta sellaista. Nyt tätä kolmatta odottaessa pelkää ihan kaikkea mitä voisi tapahtua,synnytystä jne. Ehkä se on niin että tieto lisää tuskaa,tai jotain. Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitten yks hassu kysymys jos ekassa ei tarvinnut leikata mitään välilihaa niin voiko toisessa synnytyksessä joutua leikkaamaan? sitäkin olen pelännyt...

Toki voi. Jos ekassa synnytyksessä vauva on ollut hyvässä asennossa, niin tokassa sillä voikin olla käsi poskella tai naama edellä. Ja sitten todennäköisesti leikataan. Hankala se eppari on pari viikkoa, mutta sitten se paranee yleensä hyvin.

Yhteistyössä