haluaisin tietää monellako ivf hoito on onnistunut!!!

Täältä löytyy yksi. Ekalla IVF:llä tärppäsi. Joten elähän menetä toivoasi! :) Meillä takana usean vuoden "koti" yritys sekä sitten lääkkeiden avulla ajoitettua yritystä ja 3 inssiä. Varsinaista vikaa ei ole löytynyt, ehkä kaiken kivan summa.

Lisätään vielä että 8 hedelmöittyi ja yksi siirrettiin joka nyt sitten matkassa mukana. :) Loput kaverit jäi sitten pakkaseen odottamaan tulevaa.

Mutta hyvä näin. Joten tsemppiä teille!!

Nampula 16+5 :hug:

Minuakin tämä kovasti kiinnostaa. Ekaan ivf:ään ollaan menossa marraskuussa, jos suunnitelmat ei muutu. Jotenkin on minullakin toiveet nollassa ja mieli maassa. Sitä vaan miettii, että kun ei aikaisemminkaan ole hoidot onnistuneet (inssi). Meillä yksi keskenmennyt luomuraskaus taustalla.
Lisäkysymyksenä, kiinnostaisi tietää "missä vika"? Ja juuri tuo montako alkiota siirrettiin? Meillä vika miehen simpoissa.

Meillä onnistui. Ekan icsin ekasta (ja ainoasta mahdollisesta) passista tuli plussa. Kaksi alkiota siirrettiin ja kolmosraskaus alkoi!

Valitettavasti vain menetimme kaikki kolme myöhemmin. Identtiset lopettivat kehityksen jo 8. rv paikkeilla ja täydellisesti kehittyneen poikamme jouduin synnyttämään 16. rv:lla.

Itse kuitenkin lasken hoidon onnistuneeksi. Ilman sitä tuskin olisimme koskaan raskautuneet, yrittäneet olemme kuitenkin jo joulukuusta 2002. Vika taitaa löytyä miehen simpoista. Mun ylipainosta on myös huomauteltu, muuta vikaa musta ei ole löydetty.

Nyt menossa toinen yritys (ens viikolla punktio). Tällä kertaa lääkäri ilmoitti heti että meille ei sitten yhtä alkiota enempää siirretä!

Ekasta ivf:stä tärppäsi. Mulla munasarjojen toiminta on jostakin syystä heikko, ja munasoluja tuli vain kolme. Inssejä ei edes yritetty kun lääkärin mielestä mun munasarjojen tila heikkenee nopeasti.

Saaduista muniksista kaksi hedelmöittyi ja yksi selvisi siirtoon saakka. Ja tulin raskaaksi!!! :D En olisi ikinä uskonut että ekalla tärppää.

Nyt viikkoja 17+3.

Tsemppiä kaikille!!

Jiksu

• Tykkää
Reactions: Jasmina20
Kaikki kolme ivf-hoitoa on tuonut tulosta, mutta keskimmäinen meni kesken. Ekan hoidon eka pas toi tuloksen; pojan, toka tuoresiirto km ja kolmannen ivf:n tuoresiirto toi tuloksen; tytön. Kerran on siirretty kaksi, mut muilla kerroilla yksi. En muista mitä kertoja oli kun on noittenkin lisäksi tehty paseja aika monta.

Eka ivf tuotti tulosta. Lapsettomuutta meillä oli ollut takana kolme ja puoli vuotta ja neljä epäonnistunutta inseminaatiota olimme läpikäyneet. Tuoresiirrossa siirrettiin kaksi alkiota, joista toinen lähti kasvamaan. Nyt poika on jo 8-vuotias ja hänellä on luomusti saatu 6-vuotias pikkusisko :heart: :heart:

Täällä myös yksi onnistumistarina!
5 vuotta selittämätöntä lapsettomuutta takana, ja 4 tuloksetonta inseminaatiota. Eka ICSI ja tuoresiirto toi kuitenkin sen kauan kaivatun ensimmäisen plussan ikinä :heart:
Muniksia loppupeleissä ei saatu kuin 3 kypsää (12 kerättiin).Yksi ei jakaantuntu ja 2 ainokaista ''sissiä'' siirrettiin, joista yksi takiainen sitten kiinnittyi ja köllii masussa.

Onnea Demi sulle hoitoihin, älä menetä toivoasi, vaikka tiedän varsin hyvin kuinka syvä surun kuilu tämä lapsettomuus on. Itselleni viimeiset 3 vuotta olivat musta aukko elämässä,ja olin ihan romahduksen partaalla. Usko onnistumiseen oli täysin nolla.

Kitty+nykerö 19+6

ihanista kertomuksistanne...tästä saa sitä potkua eteenpäin, ja jotenkin parempi mieli ja positiivisempi...että kyllä se tästä. kiitos vielä kerran...mutta jatkakaa toki kertomuksianne, on kiva kuulla kun hoito on onnistunut :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Vika on mussa. Yli 7v. kärsinyt lapsettomuudesta. Paha endometrioosi löytyi, kun jouduttiin leikkaamaan toinen munasarja pois v.2000. Siitä alkaen ollut lapsi haaveissa. Välillä lääkärit kielsi yrittämisen ja ton v.2000-leikkauksen jälkeen tehty 4 laparoskopiaa.. Yksi parisuhde kariutui tän lapsettomuuden takia, kun kävi stressi yms vaan liian ylivoimaiseksi ja koska selvä syy mussa. Silloiselle miehelle liian kova paikka.. Nykyisen miehen kanssa ollut 3v. ja kokoajan ilman ehkäisyä..

Nyt VIHDOINKIN tän vuoden alussa saatiin lupa hoitoihin ja heti IVF ja ekalla kerralla tärppäs..Mulle siirrettiin 2 alkiota, joista toinen kiinnittyi ja nyt menossa 32+5.. Ja alkiot, mitkä siirrettiin, ei ollu mitään huippuyksilöitä..

Munasoluja saatiin puktiossa yli 20, joista n.14 hedelmöittyi, mutta loppujen lopuks oli vain 6kpl käyttökelpoisia, mikään ei kauheen huippuyksilö ja nyt on 4kpl pakkasessa yhdessä.

Demille paljon onnea hoitoihin :hug:

Sanna ja Nipsu 32+5

Itselleni viimeiset 3 vuotta olivat musta aukko elämässä,ja olin ihan romahduksen partaalla. Usko onnistumiseen oli täysin nolla.

Kitty+nykerö 19+6

Demille kovasti onnea hoitoihin!
:hug:
Kitty. Tuo sinun viimeinen lauseesi on kuin minun suustani. Juuri tuolta minusta tällä hetkellä tuntuu....Kiva kuitenkin lukea onnistumistarinoita.

Ei ainakaan eka tuoresiirto ivf-hoidossa onnistunut. Nyt odotellaan lääkärin ohjeiden mukaan pari kiertoa siirrosta, kunnes voidaan kokeilla PASSIA. Pakkaseen saatiin punktiosta kaksi alkiota.

hyvä juttu että otit tuon esille.... kyllähän se kiinnostaa jos jokllain toisella sama syy kun itsellä...niin kohenee entistä enemmän tämä luottamus, että kyllä se meillekin onnistuu. kiitos vielä kaikille näistä kertomuksista :hug:

Meillä yritystä takana 3 ja ½ vuotta. Vikaa löyty minusta. Oikean puoleisen munajohtimen vieressä nestepussi joka yhteydessä johtimeen, tämän epäiltiin aiheuttavan lapsettomuutta. Sekä johdin että nestepussi poistettiin tähystysleikkauksella viime syksynä. Ennen leikkausta tehtiin 3 alkion siirtoa ja leikkauksen jälkeen kaks, josta toinen sitten onnistui. Jokaisella kerralla siirrettiin kaks alkiota. Nyt sit tässä sylissä makoilee meidän pieni prinsessa :heart: , hän on kaks kuukautta vanha. Täytyy sanoa että meinas usko loppua monesti ja oltiinki lopettamassa neljännen siirron jälkeen, mut onneksi jostain sitä vaan löyty vielä halua yrittää, muuten tätä meidän pientä ihmettä ei olisi. Joten onnea vaan kaikille yrittämiseen, älkää luovuttako. minä ainakin tein sit sen päätöksen etten lopeta ennen ku joku tulee mulle sanoo että enää ei kannata.

Onnellinen-77, saako kysäistä: kuinka kauan sulla oli ollut tuo nestepussi ja koska lääkäri alkoi epäilemään, että se aiheuttaa lapsettomuutta? Miten se muuten aiheuttaa lapsettomuutta?
Kiinnostaisi vaan kuulla, kun mulla on, koko ajan nyt kun näitä tutkimuksia ja hoitoja on tehty, näkynyt vasemmalla munajohtimen vieressä jokin nesterakkula tai kysta. Kukaan lääkäri ei ole siitä oikein mitään sanonut, huomauttanut kylläkin aina asiasta ja että pitää seurata. Itseäni tuo vähän vaan huolettaa..

Heddan: Siinä nestepussissa oleva neste pääsi liikkumaan munajohtimeen, koska ne oli yhteydessä toisiinsa, joten tämän epäiltiin aiheuttavan sen lapsettomuuden. Sen leikkauksen jälkeen sanottiin et vois mahdollisesti jopa tulla luonnollisesti raskaaksi, koska vasen puoli täysin terve. Jos se olisi ollut kiinnike loossi, niin ku alkuun ei tiedetty mikä se on, ennen kuin tehtiin munajohtimien aukiolotutkimus, niin se ei ois kuulemma voinut olla syynä lapsettomuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja odette:
3xonnistunut
3xepäonnistunut

Mulla on tosi aggressiivinen endo. Sen vuoksi on jouduttu poistamaan toiselta piolelta puolet munasarjasta ja toiselta puolelta joko kaikki tai sit pieni pala jäänyt (lääkärit ei oo ihan yksimielisiä ja munasarja voi kuulemma kasvattaa itse itseään jos vähänkin jäänyt). Munajohtimet ja -torvet on kummaltakin puolelta tuhoutuneet/poistettu.

• Tykkää
Reactions: hannuliini

Yhteistyössä