Haluaisin synnytykseen omat vaatteet... Ehdotuksia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se sininen kaapu on niin kauhea...
En väitä etteikö se olisi asiaansa hyvä ja käytännöllinen.

Mutta olisiko mitään kotivaatteita mitkä olis yhtä käytännölliset...? Ja tuntuisi mukavimmilta kuin se kaapu.
 
Siis synnytykseen omat vaatteet? Olen kuullut, että jotkut pitää omia vaatteita kun on osastolla vauvan kanssa, mutta mahtaako onnistua että itse synnytyksessä pidät omia vaatteita? Mites, kun hyvin suurella todennäköisyydellä vaatteisiin tulee verta tms. viekö mies kledjut kotiin pesuun?
 
Minä synnytin ihan normaalivaatteissa.

Synnäri ei alkuun suostunut kirjaamaan minua edes sisään, kun synnytys ei heidän mielestään ollut edes käynnissa. Sitten kun he parin tunnin jälkeen vihdoin muuttivat mielensä, että ehkä synnytys sittenkin on käynnissä, pitikin jo ruveta ponnistamaan ja siitä muutaman minuutin jälkeen vauva putkahti maailmaan. Sairaalakaavun sain vasta vauvan synnyttyä, samoin rannekkeen.

Olen kuvitellut, että ainoat, jotka saavat sairaalavaatteet etukäteen, ovat sektioon menevät ja ne, joilla synnytys käynnistetään? Meidät muuthan käsketään takaisin kotiin, jos tulemme sairaalaan niin aikaisin, että vaatteita ehtisi vaihtamaan.
 
Olen kuvitellut, että ainoat, jotka saavat sairaalavaatteet etukäteen, ovat sektioon menevät ja ne, joilla synnytys käynnistetään? Meidät muuthan käsketään takaisin kotiin, jos tulemme sairaalaan niin aikaisin, että vaatteita ehtisi vaihtamaan.
No ei se ihan noinkaan mene,kyllä mä olen saanut sairaalavaatteet päälle siinä kohtaa kun olen synnyttämään mennyt ja siellä on todettu että synnytys on käynnissä jolloin olen päässyt synnytyssaliin ja siellä on ensitöikseen vaihdettu vaatteet.
 
vierailija
En mä ainakaan viittisi omia vaatteita ehdointahdoin niihin kaikkiin eritteen muotoihin sotkea...

Mut jos ap tykkäät pyykätä tahi ei haittaa vaatteiden pilalle meno niin ehkä ne sallitaan. Mitäköhän sit jos synnytys ei mene ihan putkeen ja joutuu hätäsektioon...
 
vierailija
En mä ainakaan viittisi omia vaatteita ehdointahdoin niihin kaikkiin eritteen muotoihin sotkea...

Mut jos ap tykkäät pyykätä tahi ei haittaa vaatteiden pilalle meno niin ehkä ne sallitaan. Mitäköhän sit jos synnytys ei mene ihan putkeen ja joutuu hätäsektioon...
Sitten ne leikkaa surutta vaatteet auki.
Ehdotan paitulia ja säärystimiä. Voithan toki pitää collegehousuja siihen asti kun housut saa olla päällä. Mulla oli säärystimet mukana kolmannessa synnytyksessä, kun muistin että jalat oli palellut edellisissä (talvi). Meinasivat ennen ponnistusvaihetta riisua ne ettei sotkeennu, mutta sanoin heittäväni ne sit roskiin, eivät sit tosin likaantuneet kun synnytys oli siisti ja nopea kun lopulta ponnistin sängyllä jalat telineellä vauvan avotarjonnan vuoksi (tartti avittaa).
 
Minä synnytin ihan normaalivaatteissa.

Synnäri ei alkuun suostunut kirjaamaan minua edes sisään, kun synnytys ei heidän mielestään ollut edes käynnissa. Sitten kun he parin tunnin jälkeen vihdoin muuttivat mielensä, että ehkä synnytys sittenkin on käynnissä, pitikin jo ruveta ponnistamaan ja siitä muutaman minuutin jälkeen vauva putkahti maailmaan. Sairaalakaavun sain vasta vauvan synnyttyä, samoin rannekkeen.

Olen kuvitellut, että ainoat, jotka saavat sairaalavaatteet etukäteen, ovat sektioon menevät ja ne, joilla synnytys käynnistetään? Meidät muuthan käsketään takaisin kotiin, jos tulemme sairaalaan niin aikaisin, että vaatteita ehtisi vaihtamaan.
Joo, se on kyllä hemmetin kumma, ettei sisään meinata millään ottaa. Mutta auta armias siinä vaiheessa, kun olet jo ihan kypsä lähtemään kotiin, niin johan tulee estettä, eikä lääkäriä saada paikalle jne jne. laitetaan kapuloita rattaisiin. :mad: Yksi ahdistavimmista tilanteista on just se, kun odotetaan kotiutumislupaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Se sininen kaapu on niin kauhea...
En väitä etteikö se olisi asiaansa hyvä ja käytännöllinen.

Mutta olisiko mitään kotivaatteita mitkä olis yhtä käytännölliset...? Ja tuntuisi mukavimmilta kuin se kaapu.
Joo se kaapu on selfiessä ihan hirvee.... Mä laitoin napapaidan ja minihameen. Äläkä unohda ripsen pidennyksiä ja ehostusta ku mikään ei oo nii kaamea ku nainen synnyttämässä nysäripsillä ilman meikkiä. Vauvallakin on riski saada eka traumansa kun tajuaa minkä näköisen ihmisen sisältä on tupsahtanut..
 
Mulla oli tokalla kerralla (ekasta en muista) kättärillä kukkakuvioinen keltainen? kaapu, jonka sain puettua päälle n. 2min ennen ponnistamista :D ainakin omasta mielestä sairaalan vaatteet paljon helpommat, kun ei tarvii ite pestä. Vauvoista meillä on pelkästään kuvia otettu :)
 
vierailija
Mulle on ihan sama mitkä vaatteet, mutta kunhan saa rintaliviit pitää! Todella ahdistavaa isoilla kipeillä rinnoilla olla, jos ei saa tukea millään. Multa ainakin käskettiin ottaa pois ja ahdisti.
 
vierailija
Ot, mut samat kokemukset minullakin, että osastolle ei meinata ottaa vaikka lapsi on syntymässä just sillä hetkellä.
Itselläni oli osastolla omat vaatteet ja se oli henkilökunnalle ok. Myös lapsella oli omat vaatteet mukana. Minulla oli kaverin vinkistä myös omat lisämaidot ja maitopullot mukana, eikä siitäkään tullut sanomista.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Ot, mut samat kokemukset minullakin, että osastolle ei meinata ottaa vaikka lapsi on syntymässä just sillä hetkellä.
Itselläni oli osastolla omat vaatteet ja se oli henkilökunnalle ok. Myös lapsella oli omat vaatteet mukana. Minulla oli kaverin vinkistä myös omat lisämaidot ja maitopullot mukana, eikä siitäkään tullut sanomista.
Mitä mahtaa tarkoittaa omilla lisämaidoilla?
 

Yhteistyössä