T
"tiiina"
Vieras
Olen käynyt ammattikoulun kymmenisen vuotta sitten ja olen matkailuvirkailija. Töissä olen kuitenkin ollut valmistumisesta asti hotellissa kerroshoitajana. Tykkään työstäni ja palkkakin on ihan ok, saan nettona noin 1400-1600 euroa kuukaudessa. Työni on vaan niin raskasta että haluaisin vaan päästä helpommalla ja nyt jo alkanut selkä reistailemaan. Koulutusta vastaavaa työtä olen koittanut hakea, mutta tuntuu että kaikkiin paikkoihin valitaan restonomi. Täälläpäin nuo matkailuvirkailijalle sopivat työt ovat lähinnä hotellien respat, joihin olenkin hakenut varmaan kymmeniä kertoja. Opiskelemaan muuten, mutta rahallisesti ei ole mahdollista kun täytyisi kuitenkin jäädä käteen noin 1000 euroa kuukaudessa että pärjäisi edes jotenkin. Oppisopimuspaikkoja olen kysynyt toimistoista, jos opiskelisin merkonomiksi mutta en ole minnekkään päässyt, enkä ole ainoa joka oppisopimuspaikkaa yrittää parhaillaan etsiä. Minkälaisia on iltakoulut? Luin yhdestä keskustelusta ja ihan uusi juttu minulle. Oisko kellään muuta vinkkiä mitä tekisin
Olen kuitenkin mielestäni vasta 28 vuotias, joten vielä voisin hyvin vaihtaa alaa kokonaan.