Haluaisin pliis nyt asiallisia kommentteja/neuvoja. 4v lapsi alkanut kakkaan housuun : (

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nytnäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, meillä 3vuotiaalla myös ummetusta ja oon miettinyt tuota levolacia kokeilla. Onko se näitä tuotteita, että tavara sitten lentää ja vauhdilla? Mietin vaan että jos sitä antaa, niin pitääkö olla kotona valmiina vessan vieressä? Ettei tarvii lapsen jossain kerhossa "ruikulla" istua?

Mulla itselläni huonoja kokemuksia ulostuslääkkeistä:ashamed:

Pegorion 6g on turvallinen ( vatsa ei "totu" siihen), ja sen voi sekoittaa maitoon, mehuun tai mihin vaan juomaan eikä se maistu sieltä läpi. Aamuin illoin aluksi, ja sitten kun ummetus helpottaa niin aamuisin pitkään ettei vaiva uusiudu.
Reilusti juotavaa ja kuituja sen mukaan kuin vain onnistuu, niin tueksi.

Movicol on sama lääke, maistuu vähän juomasta läpi. Levolac on myös "turvallinen" mutta tekee ilmavaivoja herkästi. Levolac on halvin.

Äitiyttä on turha epäillä vaikka lapsi tuhriikin, kyseessä on kuitenkin yleensä ummetus ja vaiva helpottaa hoidolla. Jos vaiva hoidosta huolimatta jatkuu, käyttäisin lasta lääkärissä.

meill on ollut jo pitkään tämä kakkausongelma. lapsi nyt 4,5 v. sanoo että kova kakka, panttaa, sitten menee ohi, ja housussa on tahraa, tai kuraa kun tulee 'yli'. joskus tekee pökäleen housuun, kun ei kerkee potalle. varmaan tästä panttauksesta johtuen, olen juottanut levolackkia. sitten neuvolassa neuvottiin erikseen ummetuslääkettä. sitä sitten juotin lauantaina kun kakkaa oltiin tehty jo kolmatta päivää, soitin päivystykseen sunnuntaina kun edelleen kakatti mutta ei tuu . sanoivat että anna uudestaan tota ulostuslääkettä. sitten laitoin saunan päälle ,istui ammeessa ja johan viimein se kakkaskn pottaan tuli. tänää sitten meni 'kerkes' potalle johon teki pikku papanan, housut tahrassa. kyllä tämä aikamoista kakan ympärillä pyörimistä on. mutta ehkä aika ja ikä tekee tehtävänsä

tosta ummetuslääkkeestä, aikuisten lääke on halvempi mutta se on jauhe on 12mg pussissa kun lapselle pitää antaa 6mg. itse mittaan keittiövaa-alla että 6mg laitan, tämä vinkki neuvolasta

[QUOTE="moi";27443297]tosta ummetuslääkkeestä, aikuisten lääke on halvempi mutta se on jauhe on 12mg pussissa kun lapselle pitää antaa 6mg. itse mittaan keittiövaa-alla että 6mg laitan, tämä vinkki neuvolasta[/QUOTE]

Helvetin tarkka keittiövaaka mahtaa olla

Puolivuotta syötimme lapselle movicolia ja sitten aloimme selvitä ilman.

Luumuista ja levolacista tulee helposti ilmavaivoja. Einiitä aikuinenkaan mielellään ota sen takia.

Kakkarauha on melkein kaikille lapsille ja aikuisille välttämätön. Tietty aika, oma rauha, kukaan ei hoputa eikä rynkytä ovea. Helpointa on jos hätä tulee puoli tuntia heräämisen jälkeen, mutta eihän se niin mene automaattisesti.

Taas aamusella sama.. lapsi leikkii lattialla ja huomaan että nyt on joku.. Ei meinaa antaa kurkata housuihin, jossa taas pikkiriikkinen papana. Mönttöön taas pari pökkylää ja ei muuta..

Saako noita kaikki lääkkeitä ilman reseptiä? Entäs se duphalac, vai mikä se oli nimeltään..

Duphalac on sama kuin Levolac. Itse myös kehoittaisin nyt käyttämään jotain lääkettä joka pehmittäisi ulosteen että suoli toimisi säännöllisesti. Ruokavalioon runsaasti kuitua ja kannattaa katsoa että lapsi myös juo riittävästi nesteitä.

Nyt eilen aloitettu levolac kuuri (pienellä annoksella) ja tänään nyt ainakin tuli isompi lasti ja oikeaan paikkaa : ) Tosin pöntölle eksyttiin äitin ohjauksesta joten nähtäväksi jää korjaantuuko tilanne...

Ihan kuin olisit kirjoittanut meidän pojasta. Sama ongelma ja samassa asennossa lattialla kakkaa housuun. Meillä auttoi levolac. kaksi viikkoa käytti sitä ja joka aamu käytin vessassa. sit alkoi itse käymään kakalla. Sit taas kun kakkaa housuun niin alotetaan levolac kuuri. Meillä oli kans ensin tarrat käytössä mut lopetettiin se kun sit ei kans kertonut et kakka tullut housuun vaan hajusta huomasi. Nyt taas tänään aloitettiin levolac kun taas eilen ja tänään tullut kakkaa housuun. Joku kyseli siitä et miten levolac vaikuttaa niin ainakin meillä se suurentaa kakka pökäleen paksuutta ja pökäle on sellanen pehmeä ja paksu ( tai siltä se ainakin pöntössä näyttää, en ole kokeillut). Meillä se ei ainakaan ole ripulia aiheuttanut. Toivottavasti ap teillä auttaa tuo lääke. Meillä siitä on ollut apua ja poika ihan selvästi on tyytyväisempi kun kakka ei tule housuun ja voi mennä esim. kavereille leikkimään.

[QUOTE="vieras";27453605]Ihan kuin olisit kirjoittanut meidän pojasta. Sama ongelma ja samassa asennossa lattialla kakkaa housuun. Meillä auttoi levolac. kaksi viikkoa käytti sitä ja joka aamu käytin vessassa. sit alkoi itse käymään kakalla. Sit taas kun kakkaa housuun niin alotetaan levolac kuuri. Meillä oli kans ensin tarrat käytössä mut lopetettiin se kun sit ei kans kertonut et kakka tullut housuun vaan hajusta huomasi. Nyt taas tänään aloitettiin levolac kun taas eilen ja tänään tullut kakkaa housuun. Joku kyseli siitä et miten levolac vaikuttaa niin ainakin meillä se suurentaa kakka pökäleen paksuutta ja pökäle on sellanen pehmeä ja paksu ( tai siltä se ainakin pöntössä näyttää, en ole kokeillut). Meillä se ei ainakaan ole ripulia aiheuttanut. Toivottavasti ap teillä auttaa tuo lääke. Meillä siitä on ollut apua ja poika ihan selvästi on tyytyväisempi kun kakka ei tule housuun ja voi mennä esim. kavereille leikkimään.[/QUOTE]

En haluaisi nyt aivan sanoa että kiva kuulla että muillakin, mutta kyllähän se äitin mieltä huojentaa että meidän lapsi ei oo ainut..

Samaa itsekkin mietin että uskaltaako lasta edes ollenkaan enää päästää kyläänkään leikkiin ettei tarvii nolona laittaa sieltä kakkahoususta lasta kotiin.. Toivotaan että auttaa siis lääke.

Miten, uskaltaako tuota levolacia syöttää sit kuinka usein..? Onko siis turvallinen ja minkälainen tauko esim. vähintään välissä. Ja tietty lukeehan siinä et jos ei helpota oireet 2vk:ssa niin lääkäriin..

En haluaisi nyt aivan sanoa että kiva kuulla että muillakin, mutta kyllähän se äitin mieltä huojentaa että meidän lapsi ei oo ainut..

Samaa itsekkin mietin että uskaltaako lasta edes ollenkaan enää päästää kyläänkään leikkiin ettei tarvii nolona laittaa sieltä kakkahoususta lasta kotiin.. Toivotaan että auttaa siis lääke.

Miten, uskaltaako tuota levolacia syöttää sit kuinka usein..? Onko siis turvallinen ja minkälainen tauko esim. vähintään välissä. Ja tietty lukeehan siinä et jos ei helpota oireet 2vk:ssa niin lääkäriin..

Levolac, duphalac,Movicol ja pegorion on turvallisia antaa ja saa jatkaa vaikka kuinka pitkään, itse antaisin vähintään kuukauden pari pegorionia joka päivä ettei vaiva heti uusiudu.

Yhteistyössä