Haluaisin niin kovasti muuttaa muualle...

  • Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti
hipsu
On pari vuotta asuttu ihanassa talossa, kivalla tontilla ja muutenki kaikki on hyvin, MUTTA

naapurissa asuu mieheni sukulaisia, ja heidän lapset on aina meillä jos he ovat kotona. Tilanne on tosi rasittava, ku lapsemme ovat kuitenki leikkikavereita niin tietenki ovat tärkeitä toisilleen

Mutta, naapurissa toinen on vielä niin pieni, et on vaipoissa ja toinen 2v vanhempi, joten useimmiten tuntuu, et itsellä on 5 alle kouluikäistä lasta. Lasten äiti on kotona vaikka lapset ovat ulkona... Omani ovat niin pieniä, et yksin en päästä vielä ulos, joten automaattisesti joudun hoitamaan kaikki 5 .

Haluaisin edes kerran kokea, et mitä on vkl:na olla oman perheen kanssa pihalla ilman naapurin lapsia. Viikot kuitenki isi on töissä ja haluaisi myös leikkiä omien kans ilman muita.

Asiasta on sanottu lapsille, lasten isälle ( mieheni sukulaiselle siis) ja sama jatkuu. Muilla samaa?


Mielestäni todella ajattelematonta käytöstä.. :(
 
hipsu
Juu.... mut naapurin äiti on väsynyt, ku mies tekee niin pitkää päivää töissä ( samassa vuorossa ku mieheni ;)) Hänen pitää antaa levätä... Näin mua muut sukulaiset ovat valaisseet :)

Kehtas sanoa mulle vasta, ku tuli lapsia meiltä hakemaan, et olis niin ihana ku sais lapset hoitoon jonneki edes pariksi tunniksi... :/
Eli ongelma on kait siinä, et hän ei koe, et hänen lapset on mulla hoidossa vaan kyläilemässä, kuten asian ilmaisi :0
 
no hei, ala piilovittuilemaan, eli jos ootte koolla niin puhu aina että silloin kun ne lapset oli teillä hoidossa ja sitä ja tätä ja aina vaan välillä ohimennen sano kun oli sulla hoidossa... jos korjaa että olivat kylässä niin voit itse korjata että pitäähän niitä vahtia ja siis hoitaa...
 
hipsu
heh... toimisikohan :) kaikki neuvot kyllä otetaan vastaan... :) aika suoraan vieläpä silloin sanottiin asiasta, ku mulla on nuorin vasta 8kk, et saattaisin myös tarvita hetken rauhaa... Kuuntelivat kyllä asiamme, mut perille se ei mennyt :/
 
niin ja jos sukulaisten kanssa puhut niin muista ohimennen aina sanoa miten ovat joka päivä muutaman tunnin hoidossa teillä,eiluulis kauan kehtaavan... mut jos se ei oikeasti tajua että niistä on vaivaa. minkä ikäisiä ne on
 
mina
Pitäisikö sinun kylmästi tehdä niin, että kun naapurin lapset teille tulee niin yksinkertaisesti viet omasi sinne naapurin väsyneelle äidille. Pitäisi perhana tajuta, että ei omia lapsia voi sysätä naapurin harteille. Olkoot mitä sukua tahansa.
 
hipsu
Ovathan he jo 2v ja 4v, et en sit tiiä olenko vain liian herkkä tuon asian kans. Omat on 8kk, 3v ja 6v.

Mut takuulla muillaki on vastaavia kokemuksia, jos sukua asuu naapurissa :)
 
rupeat viemään vaikka viikon päivä joka päivä neisommat lapset sinne naapuriin. sanot lapsille kun tulee että nyt meette naapuriin leikimään. tuun sitte ilalla hakee. ja teet niin kauan noin ennen kuin se hokaa ettei oo mukavaa aina katsoa muita
 
hipsu
niin minäki ajattelen, et ovat... mut ei vissiin kaikkien mielestä :) Mä en uskalla omaa 3v päästää yksin pihalle, isosiskon kans just vain omalle etupihalle, et näen jos saa päähänsä jotain "jänskää", kuten asian itse ilmaisee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
niin minäki ajattelen, et ovat... mut ei vissiin kaikkien mielestä :) Mä en uskalla omaa 3v päästää yksin pihalle, isosiskon kans just vain omalle etupihalle, et näen jos saa päähänsä jotain "jänskää", kuten asian itse ilmaisee :)
ei pihalle vaan sanot lapsille että naapurin sisälle menee
 
vieras
Kummallista muuten. Ihmiset ovat aika härskejä nykyään. Sama juttu on meillä, että vastavuoroisuutta ei ole ollenkaan. Lapsethan saa äkkiä omalta pihalta katoamaan, kun kieltää joka asiasta tai ei saa mitään tehdä. Eli näin sitten ovat aina toisten pihoilla. Aika ihmeellistä touhua joillakin, että jos omat lapset ovat aina naapurin pihalla, niin en itse kehtaisi todellakaan olla kuin ei mitään. Järjestäisin joskus jotain vastavuoroisesti, kutsuisin sisälle pelaamaan tai leikkimään tai jotain vastavuoroista. Mutta ei.
 
Marjatta
Ne käyttää sua hyväksi, sä oot lapsenpiika. Kyllä minäkin haluaisin muuttaa ja varmaan muuttaisinkin. Se asunto voi olla melkeen unelmien talo, mutta ei täysin. Kun minä saan joskus omakotitalon, niin sen on oltava sellainen että homma toimii ympäritön mukaanlukien ja teillä se ei nyt ilmiselvästi toimi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marjatta:
Ne käyttää sua hyväksi, sä oot lapsenpiika. Kyllä minäkin haluaisin muuttaa ja varmaan muuttaisinkin. Se asunto voi olla melkeen unelmien talo, mutta ei täysin. Kun minä saan joskus omakotitalon, niin sen on oltava sellainen että homma toimii ympäritön mukaanlukien ja teillä se ei nyt ilmiselvästi toimi.
Niin, mutta kun niitä hyväksikäyttäjiä voi olla siellä uudessa paikassakin? Taasko muutto? Ihmiset tosiaan ovat todella röyhkeitä. Vaikka omat lapset asuisivat naapurissa, ei koskaan vastavuoroisesti kutsuta. En ymmärrä, että niin monet kehtaavat.
 
mami
Tuo on muuten myös totta, eikö oma piha kannattais tehdä sellaiseksi, et lapset viihtyvät omalla pihalla ja et leikkipaikkoja on.. Meillä on sääntö,et naapurin pihalle ei mennä leikkimään ilman lupaa ja hyvin tuo on tuntunut toimivan :)
 

Yhteistyössä