Haluaisin muuttaa pukeutumistani klassiseen suuntaan. Mistä aloittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen yli nelikymppinen nainen, vartalomallini on tiimalasi, vaikkakin kuppikoko on b. Hartiani ja rintakehäni ovat leveät, vyötärö on kapea, takapuoli on pyöreä ja lantio leveä. Reidet ovat vahvat ja lihaksikkaat.

Tähän asti olen pääsääntöisesti pukeutunut sporttisesti ja mukavasti. Yleensä päälläni on leggingsit, strets-farkut tai vartaloa myötäilevät trikoo-housut ja yläosassa pitkä vartalonmyötäinen trikoopusero ja siinä päällä lämmikkeenä college-takki tai huppari.

Muutama tyylikkäämpi ja siistimpi vaatekin minulla on, mutta olen käyttänyt niitä lähinnä juhlavammissa tilanteissa. Nyt haluaisin muuttaa arkityyliäni klassisempaan ja tyylikkäämpään suuntaan. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

Ulkotakkien ja kenkien osalta tilanne on jo hyvä, mutta pitovaatteiden osalta tilanne on onneton. Sen tiedän, että en voi käyttää säkkimäisiä yläosia tai näytän valtavan isolta (raskaan alaosani takia), vyötärön on siis hyvä erottua. Ongelmallista tässä on, että palelen herkästi, joten pitäisi suosia lämmittävää kerrospukeutumista.

Mistä voin tehdä tyylikkäitä vaateostoksia edullisesti? Löytyykö hyviä blogeja, Insta-tilejä tai nettisivuja? Kaikki mahdolliset ohjeet ja vinkit ovat tervetulleita. Joku muuttumisleikki olisi tarpeen minulle.

Kuulostaa siltä, että elämäsi naisena alkaa olla ohi ja olet vakaasti siirtymässä tanttavaiheeseen.

Muista hommata paksusankaiset silmälasit ja leikata hiukset lyhyeksi. Ne kun yhdistät tuohon ”klassiseen” pukeutumistyyliin, niin varmistat että miesten katseet kääntyvät jonnekin muualle sinun kohdallasi.

Kuulostaa siltä, että elämäsi naisena alkaa olla ohi ja olet vakaasti siirtymässä tanttavaiheeseen.

Muista hommata paksusankaiset silmälasit ja leikata hiukset lyhyeksi. Ne kun yhdistät tuohon ”klassiseen” pukeutumistyyliin, niin varmistat että miesten katseet kääntyvät jonnekin muualle sinun kohdallasi.

Ehei. Elän naisena mitä parhainta kukoistuskauttani. Olen hyvässä kunnossa, sillä treenaan päivittäin. Vartaloni malli tuntuu vetoavan kovasti miehiin. Hiukseni ovat pitkät ja luonnonkiharat, niitä en aio leikata. Silmälaseja en tarvitse.

Haluaisin vain päivittää tyylini pimumaisuudesta klassisen naiselliseksi. Pitihän se arvata, ettei täältä saa asiallisia vastauksia.

Ehei. Elän naisena mitä parhainta kukoistuskauttani. Olen hyvässä kunnossa, sillä treenaan päivittäin. Vartaloni malli tuntuu vetoavan kovasti miehiin. Hiukseni ovat pitkät ja luonnonkiharat, niitä en aio leikata. Silmälaseja en tarvitse.

Haluaisin vain päivittää tyylini pimumaisuudesta klassisen naiselliseksi. Pitihän se arvata, ettei täältä saa asiallisia vastauksia.

Ap siis kirjoitti tämän.

Kokoni on S tai 36.

Emme ikävä kyllä usko ellemme näe kuvaa.

Ei täällä uskota, vaikka laittaisi kuvankin. Ja jos kuvan laittaa, niin takerrutaan kaikkiin turhiin epäolennaisuuksiin, joka ei liity kyseessä olevaan asiaan mitenkään. Lisäksi alkaa melkoinen paskan vyörytys niskaan, kun kateelliset yrittävät keksiä jotain kritisoitavaa hyvästä kropasta. Jos ei muuta keksitä, niin sitten olet vähintään mies.

Hanki esim seuraavia:
Yläosat
Neule
Neuletakki
Siistimpi toppi/t-paita
Siistimpi kauluspaita/pusero

Alaosat
Tiukat housut, esim mustat
Siistit farkut
Klassinen hame juuri polven yläpuolelle
Neulemekko

Suosi klassisia värejä kuten mustaa, harmaata, valkoista, tsinistä, beigeä ja nudea. Kun vaatekaapin peruspilarit ovat kunnossa voit ostaa muutaman värikkäämmän/kirjavan vaatteen/asusteen piristykseksi.
Blogeista esim Xenias Day edustaa tyyliä, jota ajan takaa.

Hanki esim seuraavia:
Yläosat
Neule
Neuletakki
Siistimpi toppi/t-paita
Siistimpi kauluspaita/pusero

Alaosat
Tiukat housut, esim mustat
Siistit farkut
Klassinen hame juuri polven yläpuolelle
Neulemekko

Suosi klassisia värejä kuten mustaa, harmaata, valkoista, tsinistä, beigeä ja nudea. Kun vaatekaapin peruspilarit ovat kunnossa voit ostaa muutaman värikkäämmän/kirjavan vaatteen/asusteen piristykseksi.
Blogeista esim Xenias Day edustaa tyyliä, jota ajan takaa.

Kiitos hyvistä vinkeistä.

Blogissa näkyi pari kivaa vaatetta ja tyyli on juuri sitä, mitän ajan takaa, mutta näin ensinäkemältä blogi vaikutti kuitenkin kovin sekavalta. Ehkä löydän sieltä enemmän, kunhan ymmärrän, miten se toimii.

Mites kalastajan vaimo -bloggaaja (ja myös tuo mainittu Xenia), sillähän on sellainen klassisen kaunis tyyli. Tosi raikas, rento ja ajaton. Ei millään tavalla tätimäinen ja ainakin mun silmään, kaikenmaailman yritykset olla "räväkkä", saa ihmisen näyttämään tosi tätimäiseltä. :D Sellasta räväkkyyttäkin voi tuoda esiin pienillä jutuilla pilaamatta kokonaisuutta ja tekemättä tunkkaista vaikutelmaa. By Didem on myös tyylikäs, mutta on kyllä enemmän joku trendihirmu, ei ehkä ihan niin klassinen kuitenkaan?

En nyt tiedä mitä astetta klassisesta haet? Mun mielestä on kaunista kun vähän sekotetaan. Eli ei beigeä trenssitakkia/jakkua, nutturaa, kauluspaitaa, suoria housuja ja piikkikorkkareita IKINÄ yhdessä. Nuttura voi kuitenkin näyttää vähän löysemmänkin t-paidan kanssa aika kivalta, varsinkin jos vetää pari suortuvaa pois siitä. Lookista tulee heti vähän "sielukkaampi". Trenssitakki ja joku sifonkipaita alkaa olla jo niin paljon, että vähintään kulutusta farkuissa ja rentoutta hiuksissa. Pipokin vois olla hyvä.
Jollain sitä pitää siis aina keventää, ettei tule tiukkapipoisen tädin näköistä.

Paljon tekee jo meikillä ja hiusvärillä. Tasamusta näyttää lähes kaikilla suomalaisilla tunkkaiselta ja useimmiten klassisuutta saa kun laittaa vähän eloisaa raitaa tai lievää liukuväriä hiuksiin. Mikään ylivaalennettu ei myöskään näytä lähes kenelläkään hyvältä. Meikissä en käyttäisi koskaan tummia silmämeikkiä YHDISTETTYNÄ punaisiin huuliin. Etenkään jos on vaalea ihminen. Suomalaisille joulunpunainen huulipuna harvoin sopii... Jos on ohuet huulet, niitä punalla korostaminen lähinnä tätiyttää. Taita hiusten latvaa rennosti niin, ettei se näytä kiharretulta, vaan sellaiselta kostean tuulen kihartamalta. :D Tai jos on luonnonkiharaa, niin pörrötät vaan niitä ja ah miten kaunista!

Olet ilmiesesti hoikkarakenteinen? Se on hyvä, se tekee varmaan kaikkein eniten.

Laita joku kuva, mikä sinusta näyttää upealta. Helpompi yrittää antaa vinkkejä, jos saa kiinni vähän siitä, millaista tyyliä tarkalleen haet.

Kuulostiko mun vinkit ihan vääränlaisilta sun makuun, vai saitko yhtään ajatuksia?

Mites kalastajan vaimo -bloggaaja (ja myös tuo mainittu Xenia), sillähän on sellainen klassisen kaunis tyyli. Tosi raikas, rento ja ajaton. Ei millään tavalla tätimäinen ja ainakin mun silmään, kaikenmaailman yritykset olla "räväkkä", saa ihmisen näyttämään tosi tätimäiseltä. :D Sellasta räväkkyyttäkin voi tuoda esiin pienillä jutuilla pilaamatta kokonaisuutta ja tekemättä tunkkaista vaikutelmaa. By Didem on myös tyylikäs, mutta on kyllä enemmän joku trendihirmu, ei ehkä ihan niin klassinen kuitenkaan?

En nyt tiedä mitä astetta klassisesta haet? Mun mielestä on kaunista kun vähän sekotetaan. Eli ei beigeä trenssitakkia/jakkua, nutturaa, kauluspaitaa, suoria housuja ja piikkikorkkareita IKINÄ yhdessä. Nuttura voi kuitenkin näyttää vähän löysemmänkin t-paidan kanssa aika kivalta, varsinkin jos vetää pari suortuvaa pois siitä. Lookista tulee heti vähän "sielukkaampi". Trenssitakki ja joku sifonkipaita alkaa olla jo niin paljon, että vähintään kulutusta farkuissa ja rentoutta hiuksissa. Pipokin vois olla hyvä.
Jollain sitä pitää siis aina keventää, ettei tule tiukkapipoisen tädin näköistä.

Paljon tekee jo meikillä ja hiusvärillä. Tasamusta näyttää lähes kaikilla suomalaisilla tunkkaiselta ja useimmiten klassisuutta saa kun laittaa vähän eloisaa raitaa tai lievää liukuväriä hiuksiin. Mikään ylivaalennettu ei myöskään näytä lähes kenelläkään hyvältä. Meikissä en käyttäisi koskaan tummia silmämeikkiä YHDISTETTYNÄ punaisiin huuliin. Etenkään jos on vaalea ihminen. Suomalaisille joulunpunainen huulipuna harvoin sopii... Jos on ohuet huulet, niitä punalla korostaminen lähinnä tätiyttää. Taita hiusten latvaa rennosti niin, ettei se näytä kiharretulta, vaan sellaiselta kostean tuulen kihartamalta. :D Tai jos on luonnonkiharaa, niin pörrötät vaan niitä ja ah miten kaunista!

Olet ilmiesesti hoikkarakenteinen? Se on hyvä, se tekee varmaan kaikkein eniten.

Laita joku kuva, mikä sinusta näyttää upealta. Helpompi yrittää antaa vinkkejä, jos saa kiinni vähän siitä, millaista tyyliä tarkalleen haet.

Kuulostiko mun vinkit ihan vääränlaisilta sun makuun, vai saitko yhtään ajatuksia?
Pissis neuvomassa miten pukeudutaan klassisen tyylikkäästi :LOL::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::D:D:D

Sifonkipaita, neuletakki, mustat housut, pitkä takki ja saappaat. Hieno kallis laukku, ei mtn halpahallita ostettu. Ei oo kiva ku kolmen käyttökerran jälkee tekonahka repeilee tai näyttää muuten vaa muodottomalle. Housujen ei tarvi olla mitkään suorat, vaan iha semmoset mukavanolouset ei farkkukankaiset missä on mukava olla. Tärkeintä on että löydät mukavanoloiset vaatteet sillä muuten sun muuttumisleikki päättyy lyhyeen

e6b86a24a74bcdb708f5f5975dd9229d799d610c_hq.gif

pukukoodi-2.jpg

Nuo viimeisen kuvan leopardipöksyt on kaameet, mut esim.tuo eka eli Victoria Beckhamin tyyli on kiva. Tokakin on jees.

Haen sellaista naisellista tyylikkyyttä. Jopa ultranaisellisuus viehättää itseäni, mutta se ei valitettavasti ole kovin käytännöllistä näilä pohjolan epävakaisilla, liukkailla ja kylmillä keleillä. Kaappini pursuavat erilaisia korkokenkiä ja -saappaita, mutta mukavampi on vetää jalkaan uloslähtiessä useimmiten tasapohjaiset goretex-kengät.

Värejä tykkään käyttää, mutta niiden suhteen minun pitäisi alkaa hillitä hieman itseäni. Tiedän, mitkä värit minulle sopivat. Huomaan sen selkeästi itse, mutta olen käynyt myös värianalyysissä, mikä vahvisti oman näkemykseni. Meikatakin osaan hyvin, joten siihen en oppia tarvitse. Hiukseni ovat luonnontilassa ja ihan hyvän väriset, kultaan vivahtavat vaaleanruskeat luonnonkiharat. Suht helppo pese ja pidä tyyli, mutta kiharat ovat toisinaan (säätilan kosteusasteesta riippuen) vähän liiankin kurittomat klassista tyyliä ajatellen, joten tärkeimpiin tilaisuuksiin olen suoristellut hiuksiani.

Töissä helpointa on mustat housut ja paitapusero. Etsit hyvänmalliset housut, ostat niitä muutamat. Sama paitojen kanssa. Kun löytyy sopiva malli, ostat sitä kaikissa eri väreissä.
Ei tarvitse aamuisin miettiä mitään, valitsee vain pinon päälimmäiset.

Töissä helpointa on mustat housut ja paitapusero. Etsit hyvänmalliset housut, ostat niitä muutamat. Sama paitojen kanssa. Kun löytyy sopiva malli, ostat sitä kaikissa eri väreissä.
Ei tarvitse aamuisin miettiä mitään, valitsee vain pinon päälimmäiset.

Paitapuseroita en ole käyttänyt sitten nuoruusvuosieni. Onko helma nykyään tapana laittaa housujen sisään vai antaa olla vapaasti päällä?

Silittämisen vaiva vähän kauhistuttaa minua paitapuseroissa.