Haluaisin kysyä vanhemmilta/vanhemmalta muutaman kysymyksen! NEUVOJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt............

Vieras
Meillä on läheinen sukulaisperhe jossa on 3 lasta.
Tämä perhe ei pärjää taloudellisesti.Tilanne oli selvä ennenkuin 3 lasta edes yrittivät.

Kun tulee aika,että kauppaan pitää lähteä.Nämä vanhemmat sysäävät mieluusti 2 nuorimmaista lasta meille.En tajua! Molemmilla ajokortti ja taloudesta löytyy autokin.
Toinen vanhempi ei voi jäädä kotiin lasten kanssa,kun toinen käy kaupassa autolla.

Jos joku lapsista sairastuu alkaa vanhemmat kuumeisesti etsiä hoitajaa lapselle ettei tarvitse jäädä kurssilta pois sen takia,että lapsi on kipeä.Rahathan tässä ei kärsi jos vanhempi on muutaman päivän poissa kurssilta.
Tästä oli lakikin nyt en vaan muista miten se meni.

Jos esim vanhempi on esim kuumeessa ja pitää lähteä päivystykseen taas lapset muualle hoitoon.
Vanhempihan "ei osaa käydä päivystyksessä yksinään" vaan myös toinen vanhempi mukaan.

En tajua tätä yhtälöä!?

Itse jos olen kipeä ja tarvitsee päivystykseen mennä menen yksin.
Kaupassa käyn yksin ilman mitään autoa.

Minun pitää pärjätä yksin,mutta tämä perhe tuntuu tarvitsevan aivan kaikkeen apua.
En tiedä miten hienovaraisesti ilmaisen asian,että hoitakoot lapsensa itse eivätkä aina pikku juttujen takia soita apua pitkin kyliä ja jos et auta/pysty alkaa narina: ei tarvitsisi ottaa kuin 2 sinne, tullaan sitten klo jotain...Nämä aikataulut eivät ole pitäneet.Aina 1/2h - 1h myöhässä.

Myös ukin apua tarvitsevat säännöllisesti pikku juttujen takia.Minusta ei ole minun eikä ukin velvollisuus hoitaa ainaisesti heidän lapsiaan.
Joku kaunis päivä vielä rajähdän.

Auttakaa!!

ensinnäkin niin en ymmärrä miten tähän sinun ongelmaa liittyy se että he eivät taloudellisesti pärjää...? enitenhän "valitit" siitä että joudut lapsenvahdiksi.. Vai pitäisikö heidän maksaa sinulle siitä?
vai pitikö meidän kertoa miten HYVä sinä olet kun osaat kaiken yksin, ja vieläpä ilman autoa....

itseä ärsyttää juuri tuollaiset ihmiset.....

ensinnäkin niin en ymmärrä miten tähän sinun ongelmaa liittyy se että he eivät taloudellisesti pärjää...? enitenhän "valitit" siitä että joudut lapsenvahdiksi.. Vai pitäisikö heidän maksaa sinulle siitä?
vai pitikö meidän kertoa miten HYVä sinä olet kun osaat kaiken yksin, ja vieläpä ilman autoa....

itseä ärsyttää juuri tuollaiset ihmiset.....

Pointtina on se,että en tajua miten avuton voi ihminen olla.
Voitko muka väittää,että tämä heidän tilanne on normaali????????????????
Palkkaa en edes halua.Minulla sattuu olemaan omakin elämä ja omat lapset.

Kuulutko mahdollisesti itse samaan avuton kategoriaan???

Miten perheen taloudellinen tilanne tähän kuuluu? :confused:

Ainoa mitä sun pitää tehdä on sanoa että ei käy kun pyytävät seuraavan kerran vahdiksi. Muitten velvollisuus on sanoa niin omalta kohdaltaan elleivät halua vahtina toimia.

[QUOTE="A.P";23715870]Pointtina on se,että en tajua miten avuton voi ihminen olla.
Voitko muka väittää,että tämä heidän tilanne on normaali????????????????
Palkkaa en edes halua.Minulla sattuu olemaan omakin elämä ja omat lapset.

Kuulutko mahdollisesti itse samaan avuton kategoriaan???[/QUOTE]

edellinen kirjoittaja varmaan ihmetteli, että miksi piti tuota mukaan se "he eivät pärjää taloudellisesti" lausahtus, kun et siitä kirjoittanut laisinkaan.

Mikä taas tulee toisten avuttomuuten: siinä ollaan kaikki erilaisia. Toiset pyytävät enemmän apua, toiset vähämmän..... En näe siinä mitään ihmeellistä. Sinulla on kuitenkin aina vapaus valita, että autatko vai et. Eiks niin? Ja minusta on vähintään yhtä ihmeellisia sellaiset ihmiset, jotka kyllä auttavat, mutta sitten seläntakaa supisevat vaikka ja mitä. Jos siihen pystyy, pitäisi myös osata reilusti sanoa ei, kun toinen apua pyytää.

Yhteistyössä